Sunday, June 12, 2011

ေျပာလိုက္ၾကရေအာင္ အရပ္ကတို႔။ (ရပ္ကြက္ထဲမွာ သည္လိုပဲ ရွိတယ္။)

ရိပ္ဖမ္း သံဖမ္း ပါးပါးေလး ေျပာလိုက္ ခ်င္တယ္။
အကင္းပါးနပ္စြာနဲ႔ သေဘာ ေပါက္ယင္လည္း ေပါက္။ မဟုတ္ပဲ ဒုန္းေဝးေနလို႔ကေတာ႔ မလြယ္ဘူး လို႔သာ ေအာ္လိုက္ခ်င္တယ္။
ရပ္ကြက္ထဲမွာ သည္လိုပဲ ရွိၾကတယ္ လို႔ေတာ႔ မေျပာေၾကး ေအ။ ဘာလို႔ဆို သူမ်ား ရပ္ကြက္ ေတြ၊ တျခား ရပ္ရြာေတြမွာ သည္လိုမွ မဟုတ္တာ။
ေျပာခ်င္တာေတြကို ေျပာခ်င္သလို အကုန္ ေျပာရယင္ေတာ႔ ေအာင္မင္း လြန္ရာ က်မယ္။ ေျပာျပန္ ၿပီလား ဆိုၾကဦးမယ္။ မေျပာမၿပီး မတီးမမည္ ဆိုသလို မေျပာမျဖစ္ ေျပာျပန္ေတာ႔ အျဖစ္က ကိုယ္႔ေပါင္ ကိုယ္ လွန္ ေထာင္းေပါ႔။
ကဲ ... နားသာ ဆင္ၾကပါေတာ႔ အရပ္ကတို႔။
-                                     -                            -                            -
ပြဲခင္းဆီက တီးသံ မႈတ္သံ ဆိုင္းသံေတြက က်ယ္သထက္ က်ယ္၊ က်ယ္လာေနၿပီ။
လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြ ရပ္၊ စားလက္စ ျမန္ျမန္ လက္စသတ္လို႔၊ အခင္းေတြ ဆဲြ၊ ကေလးေတြ တြဲလြဲနဲ႔ ပြဲခင္းဆီ သြားဘို႔ အလ်င္စလို ဟန္ျပင္ၾကပါၿပီ။
တခ်ဳိ႕လည္း အိမ္က ထြက္စ၊ တခ်ဳိ႕က လမ္းတဝက္ မွာ ရွိေသးသလို၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ႔ ပြဲခင္းအဝ ေရာက္ေနၾကၿပီ။
ဦးသူလာ စနစ္မို႔ ေန႔ခင္းကတည္းက အခ်ဳိ႕ ေနရာလာဦးထားေပမယ္႔ လူပိယင္ ကိုယ္႔အတြက္ ယူထားတဲ႔ ေနရာ ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္ေလ။ ပြဲခင္းထဲမွာ ေနရာေကာင္း မရမွာ စိုးလို႔ ပြဲခင္း အဝင္ဝမွာ ဝင္ဘို႔ တန္းစီ ေနသူေတြဟာ လက္မွတ္ျပ၊ လက္မွတ္ဝယ္၊ အထဲကို ဝင္ဘို႔ စိတ္ေစာ ေနၾကတယ္။ တန္းစီယင္းနဲ႔ပဲ ပြဲခင္းထဲ လူ ဘယ္ေလာက္ ေရာက္ေနၿပီလဲ၊ ေနရာေကာင္းေလးမွ က်န္ပါဦးေတာ႔မလား၊ အိမ္က လႊတ္ထားတဲ႔သူေတြ ဘယ္နားမွာလဲ၊ လဲ ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေျခဖ်ား ေထာက္၊ ေမးေမာ႔၊ ေမွ်ာ္ၾကည္႔ ကဲၾကည္႔ ၾကည္႔ေနၾကသူေတြ မနည္းပါဘူး။
စင္ေပၚမွာ တီးေနသံေတြကလဲ ပို ပိုလို႔သာ က်ယ္လာေတာ႔ ... တီးသံ က်ယ္ေလ၊ အထဲကို ျမန္ ျမန္ ေရာက္ခ်င္ေလ၊ ေနရာတက် ထိုင္ခ်င္ေလ။ ရင္ထဲ ကလိ ကလိ၊ စိတ္ထဲ ရြစိ ရြစိ နဲ႔၊ ကိုယ္ ႀကိဳက္တဲ႔ အဆိုေတာ္ ေတြလဲ ပါမယ္ဆိုေတာ႔ ေနရာေကာင္းေကာင္း အတတ္ႏိုင္ဆုံး ရွာၿပီး ပြဲ ၾကည္႔ခ်င္ ၾကၿပီေလ။

ေဟာ ... အေရးေကာင္းတုန္း၊ သင္းတို႔ ေရာက္လာၾကပါၿပီ။
ဝတ္စုံေတြသာ မတူညီ ရွိရမယ္၊ မ်က္ႏွာေပါက္ေတြကေတာ႔ တပုံစံထဲ။ မ်က္ႏွာဖုံးဆင္တူ ဝယ္ တပ္ ထားသလား ေအာင္းေမ႔ရတယ္။ ရွစ္ေခါက္ခ်ဳိးခ်ဳိး အေပါက္ဆိုးဆိုးေတြ။
သင္းတို႔ ေရာက္လာတာနဲ႔ ပြဲခင္းအဝမွာ ဆူညံေနတဲ႔ အသံေတြ ရွဲကနဲ ၿငိမ္သြားပါတယ္။
တန္းစီေနတဲ႔ လူေတြကို လူႀကီးလား၊ ကေလးလား၊ က်ား လား၊ မ လား မၾကည္႔။ မသိတတ္တာ အျပင္ မညွာတာ တာလည္း ပါမွာေပါ႔။ တြန္း၊ တိုက္၊ ဖယ္ထိုး၊ ေက်ာ္လႊားၿပီး အေရွ႕ကို ရေအာင္ ဝင္ သြားတယ္။ လဲသူ လဲ၊ က်သူ က် နဲ႔ ေရာက္ႏွင့္ေနသူ အားလုံးက ဝိုင္း ေမတၱာ ပို႔ၾကတာ ေပါ႔။ ခပ္တိုးတိုး ေပါ႔ေလ။ ၾကားေအာင္ေတာ႔ ဘယ္သူမွ မေျပာရဲ ပါဘူး။

အေရွ႕မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ အေနာက္က မသိ။ ဘာမွ မျမင္ရေတာ႔ သင္းတို႔ တေတြ ဘာ လာလုပ္တာလဲ၊ ဘာ လာရႈတ္တာလဲ၊ သိခ်င္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ႔ တခါက ဆရာမ တေယာက္ မွာထားသလို မသိေသးသူကို သိၿပီးသားသူက ေျပာျပ၊ အေရွ႕က အေနာက္ ကို တဆင့္စကား ပါးၾက နဲ႔ သတင္းစကား သယ္ ေပးတာ အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္ထက္ ျမန္ေသး။

‘ပါမစ္ စစ္ေနတာ' တဲ႔။
‘ဟယ္ ... ပါမစ္ မရွိပဲနဲ႔ ပြဲ သြင္းရ သတဲ႔လား'
လက္မွတ္ ဝယ္ထားၿပီးသူေတြက ေငြေတာ႔ ဆုံးပါၿပီ၊ အားငယ္၊ စိတ္ေလ်ာ႔သံနဲ႔ ေျပာ၊ ပြဲၾကည္႔ဘို႔ ေမာင္း တင္ထားသူေတြကလည္း သြားပါၿပီ စိတ္ပ်က္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ႔ ခ်ိန္ခ်ိန္ဆဆ ေျပာတယ္။
‘ပါမစ္ မရွိပဲနဲ႔ ဘယ္သူက သည္လို ပြဲစင္ႀကီး ေငြ အကုန္ခံ ေဆာက္ပါ႔မလဲ။ မပိုင္ယင္ ဘယ္သူ က စရန္ေပး ေဖ်ာ္ေျဖမယ္႔သူေတြ ေခၚထားပါ႔မလဲ။ လုပ္ခြင့္ရထားလို႔၊ လုပ္လို႔ရတာ ေသခ်ာလို႔၊ ေငြအကုန္ခံ ပြဲ သြင္းတာေပါ႔' ... ေျပာသူကေျပာ။ ထင္ေၾကးေတြ အသီးသီး ေပးေနၾကတယ္။
လက္မွတ္ဘိုး ဆုံးမွာ မပူပါနဲ႔။ သည္ ပြဲသြင္းသူေတြက လူသားဆန္တယ္။ ပြဲပ်က္ယင္ ေငြ ျပန္ ေလ်ာ္ ဘူးသတဲ႔။ တခ်ဳိ႕ အေၾကာင္းသိသူလား၊ ၾကားဘူးသူေတြလား က ေျဖာင္းဖ်ေပမယ္႔ ၾကားရတာ ရင္ထဲ ဘဝင္ ေတာ႔ သိပ္မက်။ စိုးရိမ္တာေပါ႔၊ ရွိစု မဲ႔စုေလးနဲ႔ ေအာၿပီး ဝယ္ထား ရတဲ႔ လက္မွတ္ေလး။
ပြဲ အဖ်က္ခံရဘူးလ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ပြဲ ထပ္သြင္းရတာလဲ။ လူ အပင္ပန္းခံ၊ ေငြ အရႈံး ခံလို႔။
ဒါကိုလည္း တေယာက္က ရွင္းျပတယ္။ အဲဒါ သူတို႔ ေစတနာေပါ႔ ... တဲ႔။
ညီးတို႔ ငါတို႔ ပြဲႀကိဳက္တာ၊ ပြဲၾကည္႕ခ်င္တာ သိလို႔ ၾကည္႔ပါေစ ဆိုတဲ႔ သူတို႔ ေစတနာေပါ႔ တဲ႔။
အင္း ... ဒါလည္း ဟုတ္တာပါပဲ။

ေျခဖ်ား ေထာက္လိုက္၊ ေခါင္းေမာ္လိုက္နဲ႔ အေရွ႕မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲ။
ပြဲခင္းထဲမွာ ဆိုင္းသံ၊ ဗုံသံ ကေန သီခ်င္းဆိုသံ စ ၾကားေနရၿပီ။
ဟာ ... ပြဲစေနၿပီပဲ။
မီးကလည္း နည္းနည္း မိွန္သြားၿပီ။ နာရီ ပါသူေတြက မႈန္မႊားမႊား အလင္းေရာင္ေအာက္ နာရီကို အမ်ဳိးမ်ဳိး လွည္႔ပတ္ၾကည္႔ၿပီး ေအာ္တယ္။
သြားပါၿပီ။ မၾကည္႔ရေတာ႔ဘူး။
ၾကည္႔ရမွာပါ။ ခဏေလး သည္းခံ ေစာင္႔ပါဦး။
ၾကည္႔တယ္ဆိုယင္ အစကေန အဆုံး ၾကည္႔ခ်င္တာ။ ဘာမွ မလြတ္ခ်င္ဘူး။ ကန္႔လန္႔ကာ မတင္ခင္ ဝင္ၿပီး ကန္႔လန္႔ကာ ခ်မွ ထြက္ခ်င္တာ။ ... ။ ဆိုၿပီး မ်က္ရည္စစ၊ ငိုမဲ႔မဲ႔ ေျပာသူက ရွိေသး။
‘ကဲ ... အေရွ႕က ဆရာတို႔၊ အေနာက္ကို သတင္းေပးပါဦး'
မၾကာပါဘူး၊ ေစာေစာကလိုပဲ တဆင့္စကားနဲ႔ အေရွ႕က အေနာက္ကို စကား လက္ဆင့္ ကမ္း လာၾက ျပန္တယ္။
‘ပါမစ္ တရားဝင္ ရွိပါလ်က္နဲ႔ ရုံက ေသးတယ္၊ လူက မ်ားတယ္၊ ေဘးက အကာေတြက မလုံဘူး၊ လာ ရစ္ေနၾကတာ' တဲ႔။
ဘုရားေရ၊ ရုံက ေသးတယ္ဆိုရေအာင္ လူေတြေတာင္ မဝင္ရေသး။ အေခ်ာင္ႀကီး ဗလာ ေဟာင္းေလာင္း ကို၊ ဘယ္လို ေသးတယ္ လာ ေျပာေနတာလဲ။

ေစာေစာက အဝင္ဝနားမွာ လက္မွတ္ပါသူေရာ၊ မဝယ္ရေသးသူေတြေရာ လူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေပမယ္႔ ကိုရွစ္ေခါက္ခ်ဳိးတို႔ ရစ္ေနတာ ၾကာလို႔ အခ်ဳိ႕လူေတြ စိတ္ညစ္ၿပီး ျပန္ကုန္ၾကပါၿပီ။ အမာခံ၊ အမွန္အကန္ အားေပး လိုသူမ်ားသာ က်န္ ပါေတာ႔တယ္။ သည္လိုဆို ရုံက ေခ်ာင္ၿပီး အထဲမွာ ဘရိတ္ဒန္႔စ္ေတာင္ ကလို႔ ရေနၿပီ။
‘အေပၚက တီးဝုိင္း၊ ေအာက္မွာ ဘရိတ္ဒန္႔စ္ ဆိုယင္ ကိုယ္တို႔ေတာ႔ တေထာႀကီး ေပ်ာ္ရေတာ႔ မယ္'
ကိုယ္႔ဘာသာ ေတြး ေပ်ာ္ေနတုန္း နေဘးကေန လက္ကုတ္တယ္။
မင္း ဘရိတ္ဒန္႔စ္ က မေသခ်ာဘူး။ ဟိုမွာေတြ႔လား။ ငရစ္ေတြ ျပန္ယင္၊ ပြဲျဖစ္တယ္ဆိုယင္ ျပန္ ထြက္ လာမယ္႔ လူေတြ ... တဲ႔။
ဟုတ္ပ။ မီးေရာင္မွိန္တဲ႔ အကြယ္ေတြ အေနာက္မွာ ျပဴတစ္ ျပဴတစ္နဲ႔ အေျခအေနကို ေစာင့္ ၾကည္႔ ေနသူေတြ၊ ပြဲ ၾကည္႕ခ်င္သူေတြ၊ စင္ေပၚက လူေတြကို တိတ္တခိုး အားေပးေန သူေတြ။
ငရစ္ေတြ ျပန္ၿပီး ပြဲစလို႔က လွစ္ကနဲ ၿပိဳဆင္းၿပီး ဝင္လာမယ္႔ လူအုပ္ႀကီး။ မနည္းဘူး ဟ။

ေျပာဆိုေနၾကတုန္း ပြဲခင္းထဲက သီဆို တီးမႈတ္သံေတြ ျဗဳန္းဆို ရပ္သြားျပန္တယ္။
ဟယ္ ... ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ၊ ဘာလို႔ ရပ္သြားတာလဲ၊ ဘာလဲ ... ပြဲ မျဖစ္ေတာ႔ဘူးလား။
စိုးရိမ္ ေၾကာင့္က်မႈနဲ႔ ေမးသံေတြ ပလုံစီလာျပန္တယ္။ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ကမ္းလာတဲ႔ အေျဖ ေရာက္ လာျပန္ၿပီ။
‘ေဖ်ာ္ေျဖမယ္႔ သူေတြက လူေတြ မဝင္ရေသးတာ၊ အရစ္ ခံေနရတာ သိလို႔ လူစုံမွ ပြဲစမယ္တဲ႔။ ေစာင့္ေပးမယ္တဲ႔'
ေတာ္ေသးတာေပါ႔။ ေမာင္မင္းႀကီးသား၊ မယ္မင္းႀကီးမေတြ က်မ္းမာခ်မ္းသာ ၾကပါေစ။
ပြဲကို အစကေနအဆုံး ဘာမွမလပ္ေအာင္ ၾကည္႔ခ်င္တယ္ ဆိုသူေတြ ဝိုင္း ေမတၱာပို႔ေနခ်ိန္မွာ တခ်ဳိ႕ က မဝန္႔မရဲေလး ေမးေျပာ ေျပာ လာတယ္။
ပြဲခ်ိန္နည္းသြားယင္ အစီအစဥ္ေတြ ေလ်ာ႔ခ်င္ ေလ်ာ႔မွာေပါ႔ေနာ္။
တီးဝိုင္းနဲ႔ ေျဖေဖ်ာ္သူေတြအေၾကာင္း သိတဲ႔ သူေတြက ေျဖသိမ္႔တယ္။
သူတို႔ အဲသည္လို ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ဘူး တဲ႔။ မိုးလင္းခ်င္ လင္းသြားပါေစ၊ အစီအစဥ္ကို အျပည္႔ ေဖ်ာ္ ေျဖတတ္တာ ... တဲ႔။
ေမာင္မင္းႀကီးသား၊ မယ္မင္းႀကီးမေတြ က်မ္းမာခ်မ္းသာ ၾကပါေစ။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအဖြဲ႔ကို ဝုိင္း ေမတၱာ ပို႔ သလို၊ အေႏွာက္အယွက္သမား ငရစ္ေတြကို က်ိန္ဆဲၾက ျပန္တယ္။
‘ကဲ ... အေရွ႕မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနၾကသလဲ'
အေနာက္က သိလိုသူေတြက ေမးျပန္တယ္။
‘ရုံနဲ႔ အတိ လက္မွတ္ ရိုက္ထားတယ္၊ ရုံမလွ်ံေစရပါဘူး ဆိုတဲ႔ စာကို ရပ္ကြက္လူႀကီးဆီက ေျပစာ ျပ၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ လက္မွတ္ သြား ယူေနတယ္' တဲ႔။
အလြန္တိုၿပီး တဆစ္စာေလာက္ပဲ က်န္ေတာ႔တဲ႔ စိတ္ေတြကို မရွည္ ရွည္ေအာင္ ဆြဲ ဆန္႔ၿပီး ပရိသတ္ႀကီး မွာ ဘယ္အခ်ိန္ ဝင္ရႏိုး၊ တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ လုပ္ေနၾက ျပန္တယ္။ တက္ညီလက္ညီ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ ေစာင့္ေနၾကရာက တေျဖးေျဖးနဲ႔ ပြစိပြစိ ျဖစ္လာၾက ျပန္တယ္။

ဟုတ္တယ္ေလ။ လူေတြပဲ။ အတိုင္းအတာ တခု အထိပဲ သည္းခံ ႏိုင္တာေပါ႔၊ ေစာင့္ႏိုင္မွာေပါ႔။ ဖိအားဆိုတာ သိပ္မ်ားလာယင္ တင္းၿပီး ေပါက္ကြဲႏိုင္တာ၊ ငရစ္ေတြ မသိၾကဘူးလား။ ရစ္ ၿပီး ယင္း ရစ္ ခ်င္ တုန္းလား။

လက္မွတ္ကေလး တခု ထိုးတာ သည္ေလာက္ ၾကာရသလား။ ေဘာပန္ မရွိလို႔လား။ ခဲတန္နဲ႔ ထိုး ပါလား။ သြား ငွားေပးရ မလား။ တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ မေၾကမခ်မ္းသံေတြ ထြက္လာ ျပန္တယ္။
အေရွ႕က ပို႔လိုက္တဲ႔ သတင္း အေနာက္ကို ေရာက္လာျပန္ၿပီ။
ၾကာေနရတဲ႔ အျဖစ္က သည္လို ... ...၊
လက္မွတ္ထိုးခြင့္ ရွိတဲ႔ လူႀကီး ႏွစ္ေယာက္မွာ တေယာက္က အရက္မူးၿပီး ေခါင္း မေထာင္ႏိုင္ ေအာင္ ေမွာက္ေနသတဲ႔။ ေနာက္ တေယာက္ကေတာ႔ ဘုရားသြားတယ္ ေျပာလို႔ တဆူၿပီး တဆူ လိုက္ရွာ ေနတာ အခုထိ ရွာလို႔ မေတြ႔ေသးဘူး တဲ႔။
အင္း ... တကယ္ပဲ ဘုရားသြားဖူး သလား၊ ဘယ္က်င္းထဲ လိပ္ဥ တူးေနသလဲ။
‘ဟာကြာ၊ သည္ေလာက္ေတာင္ တုန္းရသလား။ သည္လူႀကီးလား၊ ဘုရား သြားမွာ။ ဘုရား၊ ဘုရား ဆိုၿပီး လက္က ကားယား ကားယား အၿမဲလုပ္ေနတဲ႔ သူ။ ဖဲဝုိင္းတို႔၊ ခ်ဲဝိုင္းတို႔၊ အႏွိပ္ခန္း တို႔မွာ လိုက္ရွာပါလား'
ကဲ ... အေၾကာင္းသိေတြကေတာ႔ ေဖၚကုန္ၿပီ။
ဘုရား ဒကာတို႔ေရ၊ ပိပိယိယိေလးေတြလဲ ၿဖီး ၾကပါေနာ္။
မေက်မခ်မ္း ဆူညံဆူညံသံေတြ အၾကားမွာ အေနာက္ကေန ေျပာသံတခု တိုးတိုးေလး ထြက္ လာ ျပန္တယ္။
‘သူတို႔ကလြဲၿပီး အျခားလူ လက္မွတ္ ထိုးလို႔ မရလို႔လား'
လက္မွတ္ထိုးတာက လြယ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ လူႀကီးလက္မွတ္ မဟုတ္ပဲ လက္ေထာက္က လက္မွတ္ ထိုးတယ္ဆိုယင္ ဘာျဖစ္လို႔ သူက ထိုးရတာလဲ၊ အဲသည္အခ်ိန္က တကယ္ လက္မွတ္ ထိုး ရမယ္႔ လူႀကီးေတြက ဘယ္ေရာက္ ေနလို႔လဲ၊ ဘာျဖစ္ ေနလို႔လဲ နဲ႔ လူတိုင္း သိေနတဲ႔ သူတို႔ အေၾကာင္း ေတြ မီးခိုးၾကြက္ေလွ်ာက္ ေပၚကုန္မယ္ေလ။ အဲသည္အခါမွာ အထက္ဖါး ေအာက္ဖိ ဓါတ္သက္ ေက်ေန သူေတြမို႔ လက္ေထာက္ေတြ အထု အေထာင္း ခံရမယ္။ အခန္႔မသင့္ယင္ ေစတနာနဲ႔ အမ်ားသူငါကို ပြဲၾကည္႔ပါေစ အဆင္ေျပေအာင္ လက္မွတ္ထိုး ေပးမႈက သူတို႔ အလုပ္ ျပဳတ္ ႏိုင္တယ္ေလ။

ကိုယ္႔မိသားစု ကြက္ကြက္ကေလး (အိမ္က ကေလးတို႔ အေမရယ္၊ ဆုိင္က ေကာင္မေလးရယ္၊ ကိုယ္႔ကေလး ႏွစ္ေယာက္ရယ္) ထမင္းမငတ္ေအာင္ ပြဲရုံအဝက လူအုပ္ႀကီး မ်က္ႏွာကို မငဲ႔ညွာ ႏိုင္ေတာ႔ ပါဘူး။
ေရွ႕မွာ ျဖစ္ခဲ႔ဘူး၊ ျပဳတ္ခဲ႔ဘူးတာေတြ ျမင္ဘူး ၾကားဘူးေနလို႔ လက္ ေရွာင္ ေနလိုက္ပါမယ္။ နင္တို႔ ထုိက္နဲ႔ နင္တို႔ ကံေပါ႔ေလ။ သည္ရပ္ကြက္ ထဲမွာမွ လာေနၾကတာကိုး။

-                                     -                            -                            -
ဇာတ္အက်ဥ္း ျပန္ခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုလွ်င္ -

ပြဲငတ္ေနတာ ၾကာၿပီမို႔ ပရိႆတ္ကလည္း ပြဲကို သိပ္ ၾကည္႔ခ်င္ေနတယ္။ ဇြဲ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အားတင္းလို႔ ေစာင့္တယ္။ ပရိႆတ္ဆိုတာ က်ားက်ား မမ၊ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ လူႀကီးခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး ေနာ္။ အဘိုးအို၊ အဘြားအိုေတြနဲ႔ ကေလး သူငယ္၊ လူမမယ္ေတြပါ ပါတယ္။ ဟိုနား သည္နား အေရာင္ ဝါဝါေလးေတြပါ ျမင္မိ သလားလို႔။

ပြဲသြင္းသူေတြ ကလည္း ျပႆနာမ်ားတဲ႔ ရပ္ကြက္၊ အရစ္ ခံရႏိုင္တာ သိပါလ်က္နဲ႔ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ အဘက္ဘက္က ျပင္ဆင္ခဲ႔တယ္။ ျပည္႔စုံၿပီးသားကို မျပည္႔စုံေသးဘူး၊ ဟိုဟာ လုိတယ္၊ သည္ဟာ လိုတယ္ ဆိုလဲ မၿငီးမညဴ ရေအာင္လုပ္ေပးတယ္။ လူလည္း ပင္ပန္းေသး၊ ေငြလည္း ကုန္ေသး၊ အဆူ အေဟာက္၊ အႀကိမ္း အေမာင္းလည္း ခံရေသး။ အခန္႔ မသင့္ယင္ ဟိုေခၚ သည္ပို႔ လုပ္တာ ခံရ ဦးမွာ။

ဒါေတြ သိလ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ထိုထိုေသာ ကိစၥေတြကို သူတို႔ လုပ္ခ်င္ၾကတာလဲ ဆိုေတာ႔ ပြဲၾကည္႔ ပရိႆတ္ရဲ႕ ဆႏၵ၊ လိုလားခ်က္ေတြကို သိလို႔ ျဖည္႔ေပးခ်င္တဲ႔ ေစတနာပါ တဲ႔။

စင္ေပၚက တီးဝိုင္းနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖမယ္႔ သူေတြကလည္း ျဖစ္ေန ပ်က္ေနတာေတြ အားလုံး ျမင္ေန ၾကားေန ရေပမယ္႔  ခင္ဗ်ားတို႔ရပ္ကြက္ ဇာတ္လမ္း ရႈတ္တယ္ ဆိုၿပီး၊ စရံပိုက္ၿပီး အိမ္ျပန္ မအိပ္ၾကဘူး။ ပြဲခင္းအဝမွာ စုရုံးေနတဲ႔ လူထုႀကီးရဲ႕ ဆႏၵ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အျပည္႔နဲ႔ အကြယ္ ကေန တိတ္တခိုး အားေပး ေနသူေတြရဲ႕ အာသီသ၊ ဘယ္လိုပင္ ျဖစ္ပါေစ ပြဲကို မျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုတဲ႔ ပြဲသြင္းသူ ေတြရဲ႕ အာဂ သံဓိဌာန္ ေတြကို အေလးေပးတဲ႔ အေနနဲ႔ ပြဲကို စတင္ဘို႔ ဇြဲ ေကာင္းစြာနဲ႔ ေစာင့္ေနၾကပါတယ္။

ပြဲလုပ္ခြင့္ကို တရားဝင္ အဆင့္ဆင့္ ရယူထားပါလ်က္၊ ပြဲသြင္းခြင့္ ရွိပါလ်က္နဲ႔ ျပႆနာမရွိ ျပႆနာရွာ၊ ဂက်ီ ဂေၾကာင္ လာရစ္ေနတဲ႔ လူတစုဟာ အယင္ကတည္းက ရပ္ကြက္ထဲမွာ စီကနဲ ဆို အီေဖကိုယ္ ဆိုတာလို ေက်ာ္ၾကားေနတဲ႔သူ တစုပါ။

အမ်ားသူငါ စိတ္ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္ သူတို႔ ဘာလို႔ သည္လို လုိက္ လုပ္ေနတာလဲ ဆိုေတာ႔ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြ သူတို႔ကို အထင္ႀကီးေအာင္၊ ေလးစားေအာင္၊ အာဏာ၊ ပါဝါ ရွိေၾကာင္း ျပ ေနတာလို႔ ဆိုပါတယ္။

သူမ်ားလုပ္တာ သေဘာမက်၊ အားမရယင္ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ပဲ ဦးေဆာင္ လုပ္ လိုက္ပါလား။ လူေတြက ပြဲ ၾကည္႔ခ်င္ေနတာ ၾကာၿပီ။ စီစဥ္မယ္႔သူ ဦးေဆာင္လုပ္မယ္႔သူ မရွိလို႔ မေနသာတဲ႔ သူေတြက မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္၊ ကိုယ္႔ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး ထ လုပ္ေပးတာ ရပ္ကြက္ေန အမ်ား ျပည္သူေတြ အတြက္၊ သူတို႔ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ မဟုတ္ဘူး။ အခ်ဳိ႕ ရပ္ကြက္ေတြက ပြဲသြင္းသူ ေတြလို ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား အျမတ္ ရဘို႔ မဟုတ္ဘူး။ သည္ရပ္ကြက္မွာက ဘာလုပ္လုပ္ ျပႆနာ ရႈတ္၊ စရိတ္စက မ်ား၊ အျမတ္နည္းလို႔ ဘယ္သူမွ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္တာ အားလုံးအသိ။

အခုေတာ႔ ကိုယ္လည္း စ မလုပ္။ သူမ်ား လုပ္ေတာ႔လည္း က ဖ်က္ ယ ဖ်က္ နဲ႔။

သည္လို လုပ္ရပ္ေတြကို သည္လို လိုက္လုပ္ေနသေရြ႕ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြက သူတို႔ကို ပို ခ်ဥ္ သထက္ ခ်ဥ္၊ အဝိဇၨာေတြပြား၊ ေမတၱာေတြ ပို႔ၾကမွာ သိသင့္ေနပါၿပီ။

လူေတြ ေလးစားမႈ ေထာက္ခံမႈကို လိုခ်င္ယင္ ရပ္ကြက္ေန ျပည္သူမ်ား လိုခ်င္၊ ျဖစ္ခ်င္တာ ေလးေတြ ေလ်ာေလ်ာလ်ဴလ်ဴ လုပ္ျပေပးပါလား။ ဖိႏွိပ္၊ ခ်ိမ္းေျခာက္၊ ဟိန္းေဟာက္ေနလို႔ ဘယ္သူကမွ ေထာက္ခံ အားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။

ေအာ္ ... ေျပာလည္း ေျပာ ေျပာ ပါပဲ။ နားမွ ဝင္ၾကရဲ႕လား။
ရိပ္ဖမ္း သံဖမ္း ေျပာမရပဲ ဒုန္းေဝး ေနလို႔က ေနာက္တခါဆို တည္႔တိုး ေျပာမွပဲ ထင္တယ္။

အခုေတာ႔ စိတ္မပါေပမယ္႔ ေရွးစာေလးနဲ႔ပဲ အဆုံးသတ္ပါေတာ႔မယ္။
တို႔ ခ်ဥ္ျခင္း (ပြဲ ၾကည္႔လိုေသာ အာသီသ) ကို
ခြင္း ၍တေစ၊ ပြဲတိုင္း ေမႊတဲ႔ (ေန႔တိုင္းေပါ႔ေလ)                                                            ျမင္သူ မုန္းစရာ႔၊ ကိုအရစ္ဘို (လူေတြကို ဘို က်၊ အႏိုင္က်င့္ လြန္းလို႔ေလ)                        ေရလို ခမ္းေျခာက္ ပါေစသား။

အင္း ... အခုေတာ႔ ပြဲပဲ ဆက္ ေစာင့္ရမလား၊ အိမ္ ျပန္ရမလား။ ဘာ လုပ္ရမလဲ။
အေမ႔အိမ္ နဲ႔ မေဗဒါကို သတိရမိတယ္။                                                                          
ကဲ ... ကိုသုခရယ္၊ ဘာက်န္ေသးသလဲကြယ္။

မွတ္ခ်က္ ... နာမည္ အေခၚအေဝၚတူေသာ္လည္း လူခ်င္းမတူသူ အမ်ားရွိပါသည္။
(လက္ႏွစ္ဘက္ စုံပိုက္၊ စည္းရိုးေပၚ ခြထိုင္ၿပီး၊ အိတ္ထဲကလည္း တျပား စိုက္မလႈ၊ လူလည္း ေခၽြးတစက္ က်ေအာင္ မကူပဲ၊ သူမ်ားေတြ လုပ္သမွ်ကို ေဘးထိုင္၊ ဘုေျပာလို႔ သႀကၤန္ အေျမွာက္ ေဖါက္ ေနၾကတဲ႔ သူမ်ားကို ဖိမွ၊ ကိုယ္႔ကို လူသိမယ္ ဆိုတဲ႔ သုခမိန္ႀကီးေတြ အေၾကာင္းေတာ႔ ဘာဆို ဘာမွ မေျပာေတာ႔ ပါဘူး။ ေဝဖန္ေရးနဲ႔ ေလကန္ေနတာထက္ ပြဲ ျဖစ္ဘို႔က အခရာပါ။)

မာလုစံ
ဇြန္လ ၆ ရက္ ၂ဝ၁၁

မူရင္း ေရွး ကဗ်ာ။
တို႔ ခ်စ္ျခင္းကို                                                                                                            ခြင္း၍ တေစ၊ ေန႔တိုင္း ေမႊတဲ႔                                                                                         ျမင္သူ မုန္းစရာ႔ ဂုန္းမအို(စုန္းမအို)                                                                                 
ေရ လို ခမ္းေျခာက္ ပါေစသား။ ... ။

No comments: