Sunday, October 20, 2013

ေခတ္သုံးေခတ္ ႏွစ္ပါးသြား

(မေဟသီ ႐ုပ္စုံမဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၄ခု ဒီဇင္ဘာလ၊ အမွတ္ ၅)


“ကလင္ ... ကလင္ ... ကလင္”

တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ျမည္လာေသာ ေခၚသံေၾကာင့္ တယ္လီဖုန္းကို အုန္းအုန္း ငဲ႔ေစာင္း ၾကည္႕မိသည္။ မီးပူ တိုက္ေနေသာ ၿပဳံးၿပဳံးခမ်ာ တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ မီးခလုပ္ ပိတ္ကာ ထရ ျပန္သည္။ သုံးႀကိမ္ဆိုေတာ႔ စိတ္မရွည္ၿပီထင့္။ မ်က္ႏွာက နည္းနည္း ညိဳေနသည္။

“ဟုတ္ကဲ႔ ေျပာပါ”

ထူး လိုက္ေသာ အသံက ခပ္ ေဆာင့္ေဆာင့္။

တဘက္မွေျပာသံကို မၾကားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၿပဳံးၿပံဳး ေျပာသည္ကိုသာ အုန္းအုန္း ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္း ၾကားေနရသည္။

“မရွိပါဘူး ရွင္။ ... ဟုတ္ပါတယ္။ အခု အိမ္မွာ မရွိတာကို ေျပာတာပါ။ ... ဟုတ္ကဲ႔၊ အဲဒါေတာ႔ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ... အဲဒါလည္း မေျပာတတ္ပါဘူး။ ... ဟုတ္ကဲ႔ပါ ရွင္။ ... သည္ကလည္း ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။”

ေငါ႔ေတာ႔ေတာ႔ ေလသံႏွင့္ေျပာၿပီး ၿပဳံးၿပဳံးက ဖုန္းကို ျပန္ခ် လိုက္သည္။ ဖတ္လက္စ စာအုပ္ကို နေဘး အသာခ်ၿပီး သူမကို ၾကည္႕ေနေသာ အစ္မကို ေတြ႔လိုက္ေသာအခါ မ်က္ႏွာႏုႏု ကေလးကို မဲ႔ၿပီး ...

“ကိုတူး ဆီကိုေလ ... ၊ ဒါက ေနာက္ တသံ”

“ဘယ္သူတဲ႔လဲ”

“အို ... မမကလည္း ထုံးစံအတိုင္းေပါ႔။ နာမည္ ဘယ္ေျပာပါ႔မလဲ”

အုန္းအုန္းက စာအုပ္ကို အသာ ျပန္ ေကာက္ကိုင္ လိုက္သည္။ စာဖတ္ေနသည္ ဆိုေပမယ္႔ မီးပူ တုိက္ယင္း ေျပာေနေသာ ၿပဳံးၿပဳံးအသံက လႊမ္းမိုးေနသျဖင့္ စာထဲ စိတ္ မဝင္စားႏိုင္ေတာ႔ေပ။

“ရွားရွားပါးပါး ကိုယ္႔အကိုက အဆိုေတာ္ဆိုေတာ႔ သူ႔သီခ်င္းေတြ တီဗြီကေန လာလည္း လာ ေစခ်င္တယ္။ သီခ်င္း တခါ လာၿပီးယင္လည္း အဲသလို တဂြမ္ဂြမ္ လုပ္ၾကမွာကို ေၾကာက္ေနမိ ျပန္ေရာ”

ကိုတူးက အုန္းအုန္းေအာက္ ေမာင္အငယ္။ တစ္ဘက္က ဌာနဆိုင္ရာတခုတြင္ အစိုးရဝန္ထမ္း ျဖစ္သလို တစ္ဘက္ကလည္း ဝါသနာအရ သီခ်င္း ဆိုေနသူ ျဖစ္သည္။

ယေန႔အခါ ေပါမ်ားလွေသာ ေခတ္ေပၚ အဆိုေတာ္မ်ားထဲတြင္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားမႈ မရေသးေသာ္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈျဖင့္ ပရိသတ္ေတာ႔ ရစ ျပဳၿပီ ျဖစ္သည္။ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ကိုတူးတို႔ အဖြဲ႔သားမ်ားသည္ အလုပ္တာဝန္ တဘက္ႏွင့္မို႔ တီးဝိုင္းကိစၥ၊ သီခ်င္းကိစၥကို အခ်ိန္ျပည္႕ အင္တိုက္ အားတိုက္ မလုပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား ေဖ်ာ္ေျဖ တီးခတ္မႈ၊ သီဆိုမႈေတြက ပရိသတ္ အားေပးမႈေၾကာင့္ တခါတရံ မအားလပ္ရေအာင္ ပြဲဆက္ ေနတတ္သည္။

ဒါေပမဲ႔ ဒီလိုေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြေၾကာင့္ မအားမလပ္ အလုပ္မ်ားရတာက သူတို႔ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ ဧည္႕ခံပြဲေတြ၊ စင္ျမင့္ေပၚ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ၊ ဂီတပေဒသာ ပြဲေတြက အိမ္သားေတြကို ဘယ္လိုမွ အလုပ္ မေပးခဲ႔။

အဲ ကိုတူးတို႔ တီးဝိုင္း ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ အသံလႊင့္ ေျဖေဖ်ာ္ခန္း ပါၿပီးလွ်င္ျဖင့္ အနည္းဆုံး တစ္ပတ္၊ ဆယ္ရက္မွ ရက္ဆက္စြာပင္ အိမ္ကလူေတြ အလုပ္မ်ားရၿပီ ျဖစ္သည္။

အခ်ိန္မလပ္ လာေနေသာ တယ္လီဖုန္း ေခၚသံမ်ားတြင္ ဆယ္ခါမွာ ကိုးခါေလာက္က ကိုတူးထံ လာေသာ ဖုန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ၾကာေတာ႔လည္း ဖုန္းေခၚသံက မ်ားလြန္းလွသည္မို႔ ထ ထ နားေထာင္ ရေသာ ၿပဳံးၿပဳံးတို႔ ညည္းမိ ရသည္။

ညည္းလည္း ညည္းေလာက္ပါသည္။ ဒီအိမ္မွာက ဖုန္းလာသည္ဆိုလွ်င္ ၿပဳံးၿပဳံးပဲ ထကိုင္ ရသည္ မဟုတ္လား။


X X X X

“ကလင္ ... ကလင္”

လာ ျပန္ေခ်ၿပီ။
ဒီ တခါ ၿပဳံးၿပဳံးကို သနား၍ ထိုင္ရာမွ ထရန္ အုန္းအုန္း စိတ္ကူးမိသည္။ ဒါေပမဲ႔ သူမ စိတ္ကူး ေနဆဲမွာပင္ ၿပံဳးၿပံဳးက ေပါ႔ပါးသြက္လက္စြာ တယ္လီဖုန္းနားကို ေရာက္သြားသည္။

စက္ခ်ဳပ္တာ ခဏရပ္ၿပီး ၾကည္႔ေနေသာ ေယာင္းမျဖစ္သူ ေမသက္ကို မ်က္စပစ္ျပၿပီး ၿပဳံးၿပဳံးက ေနာက္ ရႊတ္ရႊတ္ ေျပာသည္။

“သည္တခါလည္း ကိုတူးဆီကို လာတာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ေလာင္းမလား မမသက္”

ပါးစပ္ကေျပာယင္း လက္က တယ္လီဖုန္းခြက္ကို မကာ ဟယ္လိုဟု ထူးလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ႔ ေမးခြန္းေတြကို ဆက္ ေျဖေနသည္။

“ရုံးသြားပါတယ္”

“ဟုတ္ပါတယ္”

ဒီစကား အေျဖေပးစဥ္မွာ ၿပံဳးၿပံဳး၏ မ်က္ႏွာ နည္းနည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသည္ကို အုန္းအုန္းႏွင့္ ေမသက္ ေတြ႔လိုက္ရသည္။

“သူ အလုပ္ လုပ္တဲ႔ ရုံးပါ”

“မသိပါဘူး”

“ျပန္လာယင္ေတာ႔ ေရာက္မွာေပါ႔”

“ႀကံဳယင္ ေျပာလိုက္မယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား”

ဖုန္းကို ေနရာတက် ျပန္လည္တင္ယင္း ၿပံဳးၿပံဳး သူ႔နဖူး သူရိုက္သည္။

“ဟာကြာ ေမ႔သြားတယ္ကြာ”

ေမသက္ႏွင့္ အုန္းအုန္းကို တစ္လွည္႕စီ ၾကည္႕ၿပီး နဖူးကို ေနာက္တစ္ခ်က္ ထပ္ရိုက္ယင္း ေျပာသည္။

“သူ႔ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ မွာထားေပးမယ္ ေျပာလိုက္ရယင္ အေကာင္းသား”

သူ ေျပာေသာ စကားကို သူမဘာသာ သေဘာက်ကာ တဟားဟား ရယ္ေနျပန္သည္။ တစ္ဘက္မွ ေျပာစကားကို မၾကားရ၍ အုန္းအုန္းႏွင့္ ေမသက္မွာ ဘာမွ နားမလည္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏွင့္ ၾကည္႔ေနေသာ အုန္းအုန္းတို႔ကို သူမက ထပ္ရွင္းျပသည္။

“ထုံးစံ အတိုင္းပါပဲ။ ကိုတူးကိုေပါ႔။ အသံ ကေလးက အိညွက္ အိညွက္နဲ႔ တမင္ ဖ်က္ ေျပာေန တာ သိသာပါတယ္။ ကိုရန္ေနာင္ ရွိပါသလားတဲ႔။ ၿပဳံးက ရုံးသြားပါတယ္ ဆိုေတာ႔ ... ရွင္ ... တဲ႔။ အႀကီးအက်ယ္ လန္႔သြားပုံပဲ။ ေလသံက ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းသြားတယ္။ ရုံးသြားတယ္ ဟုတ္လား တဲ႔။ တအံ႔တၾသႀကီးနဲ႔ နဂိုေလသံ ျဖစ္သြားေရာ။ ဘယ္ရုံး လဲတဲ႔။ ဖုန္းနံပါတ္ ရွိသလား။ ဆက္ယင္ ရမလား။ ရုံးသြားတာ ဆိုေတာ႔ ၅ နာရီေလာက္ဆို အိမ္ျပန္ ေရာက္မွာ ေပါ႔ေနာ္... တဲ႔။ ေနာက္ၿပီး ေျပာေသးတယ္။ ထမင္းစားၿပီးယင္ ၆နာရီခြဲ တိတိ အိမ္မွာပဲ ေစာင့္ေနပါ။ ဘယ္မွ မသြားပါနဲ႔။ ဖုန္းဆက္မယ္တဲ႔။ သူ႔ နာမည္က မီမီ ပါတဲ႔ ရွင္”

“ဘယ္က တဲ႔လဲ”

“နာမည္အမွန္ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာပါ မမသက္ရာ။ သူ ဖုန္းဆက္ယင္ စကား ျပန္ေျပာဖို႔ ကိုတူး ကို ၆နာရီ မထိုးခင္ ထမင္း ျပင္ေကြၽး ထားရမယ္။ နာရီ ႏိႈးစက္ ေပးထားၿပီး ၆ နာရီခြဲမွာ ဖုန္းေဘးမွာ ခုံ တစ္လုံးနဲ႔ ထိုင္ခိုင္းထားရမယ္။ ဟား ဟား ဟား”

ၿပဳံးၿပဳံးက သူ႔ စကားႏွင့္သူ သေဘာက်စြာ ရယ္ေနသည္။

ထိုစဥ္မွာ ေနမေကာင္း၍ ရုံးမတက္ပဲခြင့္ယူထားေသာ ကိုကိုႀကီး အိပ္ခန္းထဲမွ ထြက္လာသည္။

“ၿပဳံးငယ္တို႔ကလဲကြာ။ ဖုန္းေတြ ဘာေတြ လာယင္ ေကာင္းေကာင္း ေျပာစမ္းပါ”

ရယ္ေနေသာ ၿပဳံးၿပဳံး၏ မ်က္ႏွာ ရုတ္ျခည္း တည္သြားသည္။

“ေကာင္းေကာင္း ေျပာသားပဲ။ ခဏခဏ ဆက္ေနေတာ႔လည္း ဘယ္သူ စိတ္မတိုပဲ ေနပါ႔ မလဲ။ အလကား အဓိပၸါယ္မရွိ ဆက္ေနၾကတာကို”

ကိုကိုႀကီးႏွင့္ အသက္ခ်င္းက တစ္ဆယ္႔ ေလးႏွစ္ခန္႔ ကြာသည္မို႔ ၿပဳံးၿပဳံးမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ လည္း စိတ္ မေကာက္ရဲ။ အစ္ကို အႀကီးဆုံးမို႔ မိဘႏွင့္ထပ္တူ ေၾကာက္ရသည္။ ကိုတူးထံမွသာ သည္လို အေျပာမ်ဳိး ၾကားၾကည္႕ ပါလား။ မေရႊၿပဳံးၿပဳံးတို႔ ရန္စြာလိုက္မည္႕ ျဖစ္ျခင္း။ စိတ္ေကာက္ လိုက္မည္႔ ျဖစ္ျခင္း။ အခုေတာ႔ ကိုကိုႀကီးက ေျပာသည္မို႔ မဝံ႔မရဲသာ ေစာဒက တက္ရဲသည္။

“ေအးေလ ဒါေပမယ္႔ ဘယ္ရုံးလဲ သိခ်င္လို႔ေမးတာ ေျပာလိုက္ေပါ႔။ ဖုန္းနံပါတ္လည္း ေပးလိုက္ ေပါ႔။ ဘာ ပင္ပန္းတာ မွတ္လို႔”

“အို ... ကိုကိုႀကီးကလဲ။ ရုံးကို သည္လို ဖုန္း တဂြမ္ဂြမ္ ဆက္ေနယင္ ကိုတူးကို သူ႔အရာရွိက ဆူ မွာေပါ႔။ သိတတ္တာေတြမွ မဟုတ္တာ”

“သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဘာေတြ ျဖစ္ေနယင္ မေကာင္းဘူး ၿပဳံးငယ္”

“သိသာပါတယ္ ကိုကိုႀကီးရယ္။ ကိုတူး သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆိုယင္ ကိုတူး အလုပ္ လုပ္ေနတာ သိတာပဲ။ အခုေတာ႔ ရုံးသြားပါတယ္ ဆိုတာနဲ႔ ရွင္ေတြ ရွယ္ေတြ ေအာ္ၿပီး အႀကီးအက်ယ္ လန္႔ဖ်ပ္ သြား ပုံပဲ။ ၿပီးေတာ႔ ဘယ္သူငယ္ခ်င္းကမွ ကိုတူးကို ကိုရန္ေနာင္ေတြ ဘာေတြ မေခၚဘူး။ ကိုတူး ရွိသလားပဲ ေမးတယ္။ တခ်ဳိ႕က ရန္ေနာင္လို႔ ေခၚတယ္။ မမေဆြတို႔လို ငယ္ငယ္ကတည္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ က်ေတာ႔ တူးတူး၊ ဖိုးတူးနဲ႔။ အဲသလို ေခၚတာ။ ကိုတူးနဲ႔ မေတြ႔ယင္လည္း ဘယ္သူဆက္တယ္။ ျပန္ ဆက္ပါ၊ ဒါေလာက္ပဲ။ ၿပဳံး သိပါတယ္။ ဒီ မီမီဆိုတဲ႔ နာမည္ကလည္း အတုႀကီး”

ၿပဳံးၿပဳံးက ဝင္႔ၾကြားစြာ ေျပာေနသည္။ ကိုကိုႀကီးက ေဝခြဲ မရႏိုင္ေသာ မ်က္ႏွာမ်ဳိးျဖင့္ ညီမငယ္ ကို ၾကည္႕ေနသည္။ ထိုစဥ္ ေရ လာေသာက္ယင္း စကားဝိုင္းကို နားစြင့္ေနေသာ ေမာင္အငယ္ဆုံးက ၿပဳံးၿပဳံးကို ဝင္ခြပ္၏။

“ဟုတ္တာေပါ႔၊ ဒါ မမၿပဳံး လုပ္ေနက် အလုပ္ပဲ၊ သူ သိတာေပါ႔”

“ဘာ”

“ကိုင္ဇာတို႔၊ တူးတူးတို႔ဆီ မမၿပံဳး ဖုန္းဆက္ယင္ေကာ မီမီလား၊ ဂြီဂြီလား။ လီယိုအဖြဲ႔က ေကာင္ေလးဆီ စာေရးတုန္းကေတာ႔ သူ႔ ကိုယ္သူ စမိုင္းလ္ တဲ႔။ ဟားဟား”

“ဖိုးငယ္”

ၿပဳံးၿပဳံး ေဒါသတႀကီးႏွင့္ ေအာ္လိုက္ခ်ိန္မွာ အငယ္ေလး အခန္းထဲမွာ မရွိေတာ႔။ တႀကိဳးတည္း လစ္ေျပးၿပီ ျဖစ္သည္။ ရွက္ေဒါသေတြ ေဝစီေနေသာ ၿပဳံးၿပဳံးကို ၾကည္႕ၿပီး အုန္းအုန္းႏွင့္ ေမသက္မွာ ရယ္ခ်င္လ်က္ႏွင့္ မရယ္ရဲ။ တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည္႔ၿပီး က်ိတ္၍သာ ၿပဳံးမိ ခဲ႔ၾကသည္။


X X X X

ကိုတူးက သက္ရွိထင္ရွား ေမာင္ႏွမမ်ားထဲတြင္ အလတ္ ျဖစ္သည္။ ေမေမသည္ သားသမီး မ်ားကို ႏွစ္အတန္စီ ျခားၿပီးမွ ရခဲ႔သည္႔ အထဲတြင္ ကိုကိုႀကီးႏွင့္ အုန္းအုန္း အၾကား သမီးတေယာက္မွာ ႏွစ္ ႏွစ္ သမီး အရြယ္ကတည္းက ဆုံးသြားသျဖင့္ အုန္းအုန္းႏွင့္ ကိုကိုႀကီးမွာ ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကိုးႏွစ္နီးပါး ကြာေသာ အထက္ေအာက္ ေမာင္ႏွမ ျဖစ္ေနသည္။

ကိုတူးႏွင့္ အုန္းအုန္း က်ေတာ႔ ႏွစ္ ႏွစ္ပဲ ျခား၍ ရြယ္တူလို ျဖစ္ေနသည္။

ကိုတူးေအာက္ ၿပဳံးၿပဳံးႏွင့္ ငယ္ေလးက်ေတာ႔ ေလးႏွစ္စီ ကြာသြားျပန္သည္။

သို႔ေပမယ္႔ သားသမီး ေျခာက္ေယာက္ ရခဲ႔ေသာ ေမေမသည္ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက နာမည္ႀကီး အေခ်ာအလွမယ္ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္ အေနႏွင့္ အလွျပင္ နည္းလည္း စုံ၊ ကိရိယာလည္း စုံေသာ အခ်ိန္တြင္ပင္ ေမေမ၏ သနပ္ခါးရည္က်ဲ လိမ္းက်ံထားေသာ အလွသည္ ရြယ္တူ မိန္းမေဖာ္မ်ား အၾကား ေတာက္ပဆဲ။ ငယ္ရြယ္သူတို႔ကပင္ ေငးေမာရဆဲ ျဖစ္သည္။

သမီးမ်ား ျဖစ္ေသာ အုန္းအုန္းႏွင့္ ၿပဳံးၿပဳံးမွာ သူ႔ရုပ္ သူ႔ရည္ေလးေတြႏွင့္ ၾကည္႕ေကာင္းေသာ္ လည္း မိခင္၏ အလွကို မမီၾက။ လွပါေပသည္ဟု အခ်ီး အမြမ္း မခံရ။

သားမ်ားက်ေတာ႔ ေဖေဖ႔လို ျမင့္မားေသာ အရပ္က အေထာက္အကူ ျပဳထား၍ ထင္သည္။ သာမန္ထက္ အဆင္ေျပရုံ မ်က္ႏွာေပါက္ေပမယ္႔ အသားညိဳညိဳ အရပ္ျမင့္ျမင့္ ကိုလူေခ်ာမ်ား ရယ္လို႔ စန္း ပြင့္ၾကသည္။

သားခ်င္း အတူတူ သတင္း ပိုႀကီးေနသူက ကိုတူး။

ေမေမ႔ မ်က္ႏွာကို အနီးစပ္ဆုံး ရထားသည္႔အျပင္ ေဖေဖ၏ ဆံပင္ေကာက္ကေလးေတြရယ္၊ ေမး ႏွစ္ခြရယ္ ထည္႔ေပါင္းလိုက္ေတာ႔ ရႊင္ခ်ဳိေသာ မ်က္ႏွာပိုင္ရွင္ ဒီသားကို အရင္ကတည္းက သမက္ ေတာ္ခ်င္သူေတြက အျပည္႔။ ကိုကို ေခၚခ်င္သူေတြက တန္းစီလို႔ မဆုံး။ ၿပဳံးၿပဳံးတို႔လည္း ပိုးေၾကး ပန္းေၾကး စား၍ မဆုံးေတာ႔။

အခုတေလာ အိမ္တြင္ မိသားစု စကားဝုိင္းေတြထဲ ကိုတူး အေၾကာင္းက မပါမၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အငယ္ဆုံးေမာင္ငယ္ အငယ္ေလးက စာက်က္ေနရင္းမွ ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္ ထ ထ ေအာ္ တတ္သည္။

ဒီႏွစ္ သႀကၤန္ ကိုတူး တာစားတယ္။ ေကာင္မေလးေတြ ႀကိဳက္လတၱံ႔ တဲ႔။

ဝါသနာအရ သီခ်င္းဆိုေနေပမယ္႔ အလြန္ ရွက္တတ္ေသာ ကိုတူးသည္ ညီငယ္ကို ဘုၾကည္႔ ၾကည္႔ကာ တစ္ေနရာသို႔ ေရွာင္ထြက္ သြားတတ္သည္။

သီခ်င္းဆိုလွ်င္ ရွက္၍ဆိုကာ စတူဒီယိုထဲ အသံသြင္းတာကလြဲၿပီး အျပင္ပြဲ ဆိုခဲေသာ ကိုတူး သည္ မလႊဲသာ၍ ဆိုရလွ်င္လည္း ဂစ္တာကိုပဲ ငုံ႔ၾကည္႕ေနတတ္သည္။ ပရိသတ္ကို မၾကည္႔တတ္။

ျမန္မာ႔ ရုပ္ျမင္သံၾကား ႏွစ္ပတ္လည္ အတြက္ ျမန္မာ႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားဌာနမွ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ သူတို႔ တီးဝိုင္း ေျဖေဖ်ာ္ခန္းတြင္ မလႊဲ မေရွာင္သာ၍ ပင္တိုင္ အဆိုေတာ္အျဖစ္ သူ သီခ်င္း ဆိုရသည္႕ အခါမွာလည္း ကင္မရာကို လုံးဝ မၾကည္႔။ ကိုယ္ တေစာင္း၊ မ်က္ႏွာ တေစာင္းႏွင့္၊ ကင္မရာက အေရွ႕ တည္႕တည္႕မွ ရိုက္ေနခ်ိန္မွာေတာ႔ ေခါင္းငုံ႔လိုက္ မ်က္လႊာခ်လိုက္ႏွင့္ မေနတတ္မထိုင္တတ္ ႏႈတ္ခမ္း ကို ေစ႔ထားလိုက္ လုပ္ေနတတ္သည္။

အိမ္မွ လူေတြက ဒီေလာက္ ရွက္အား ပိုရပါ႔မလားလို႔ ဝိုင္းဝန္း အျပစ္တင္ ေနၾကခ်ိန္မွာ ဒီ ရွက္တက္တက္ အမူအယာ ကိုပင္ လူေတြက ႀကိဳက္ေနၾကသည္။ လူေတြဆိုတာက ေကာင္မေလး ေတြကို အမ်ားဆုံး ရည္ညႊန္း ေၾကာင္း လူတိုင္း သိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။

“အမေလး ... ... တီဗြီထဲမွာ ကိုတူးရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ျမင္ရ မလဲ ေစာင္႔ၾကည္႕ရတာ အသက္ေတာင္ မရႈရဲၾကဘူးတဲ႔။ ေဘးမွာလည္း ဘာေတြ ျဖစ္ေနျဖစ္ေန လွည္႕ မၾကည္႕ႏိုင္ ပါဘူးတဲ႔။ မ်က္ေတာင္ ေတာင္ ခတ္ရတာ မရဲဘူး၊ သူ႔မ်က္လုံးေလး တည္႕တည္႕ ၾကည္႕ လာယင္ လြတ္သြားမွာ စိုးလို႔တဲ႔။ ငါ႔အကို စားေနတာ အဲဲဒါေတြ အဲဒါေတြ၊ ကိုေက်ာ္ စတိုင္လ္ ထက္ နာမည္ ႀကီးေနတဲ႔ ရန္ေနာင့္ စတိုင္လ္”

ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာယင္း ၿပဳံးၿပဳံးက ေခါင္းေလး ငုံ႔လိုက္၊ တေစာင္းၾကည္႕လိုက္ႏွင့္ အစ္ကို ကို ေနာက္ေနသည္။

“ၿပံဳးမေနာ္ ငါ ထ တီးလိုက္ရ”

တကယ္ စိတ္ထဲကမပါပဲ ရွက္မာန္ မာန္ေနေသာ ကိုတူးစကားကို ၿပဳံးၿပဳံးက မမႈ။ ကိုယ္ကေလး နည္းနည္း ကိုင္းၿပီး ေျခတဘက္ႏွင့္ စည္းလိုက္ယင္း ကိုတူး သီခ်င္း ဆိုဟန္ လုပ္ျပ ေနသည္။

“ပထမႏွစ္က ေကာင္မေလးတေယာက္ ဆိုယင္ ကိုတူး သီခ်င္း လာမယ္ဆိုယင္ ဓါတ္ပုံဆရာ ကို တီဗြီနားမွာ အသင့္ ေခၚထားတာတဲ႔။ ကိုတူး ဓါတ္ပုံကို လိုခ်င္လို႔ေလ။ စာေစာင္ေတြထဲမွာ ဓါတ္ပုံ ေၾကာ္ျငာ မပါေလ သူတို႔ ပို သည္းေလေပါ႔။”

“ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လား ၿပဳံးၿပဳံးရယ္၊ ဒီေလာက္ သည္းတာ သူတို႔ မိဘေတြက မဆိုဘူးလား”

အုန္းအုန္းက မယုံႏိုင္စြာ ေမးလိုက္သည္။

“အဲဒီ ေကာင္မေလးက တဦးတည္းေသာ သမီးတဲ႔။ မိဘေတြက ငယ္ငယ္ကတည္းက မရွိ ေတာ႔ဘူး။ ဒီေတာ႔ အဘိုးနဲ႔ အဘြားက သိပ္ခ်စ္ၿပီး သိပ္ အလို လိုက္ထားတာ”

“ဟယ္... ဒါ အလို လိုက္စရာလား၊ မဟုတ္တာ”

“ေၾသာ္ မမအုန္းကလည္း ေဝးလိုက္တာ။ ကိုတူးကို သူတို႔ေျမးက ဒီလို သည္းေနေတာ႔ တျခား ေကာင္ေလးေတြအေပၚ အာရုံ မရွိေတာ႔ဘူးေပါ႔။ တျခား ေကာင္ေလးေတြ ဆိုယင္ ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္ ကလဲ၊ စာရိတၱ ဘာညာကြိကြေတြ လူႀကီးတန္မယ္႔ လိုက္ စုံစမ္း ေမးျမန္း ရဦးမယ္။ အခု ကိုတူး ဆိုေတာ႔ လူတိုင္းသိ၊ ေမးရျမန္းရလည္း လြယ္တယ္၊ ဥပဓိ ရုပ္ကေလးကလည္း ရွိေတာ႔ အင္း ... ငါ႔ေျမးေလးနဲ႔ ၿငိ ခ်င္လည္း ၿငိပါေစ၊ အဘိုးတို႔ အဘြားတို႔က ဟိဟိ ေပါ႔။”

“ဟုတ္ပါ႔ကြာ”

ကိုကိုႀကီးက ၾသဘာ ေပးလိုက္၍ ၿပဳံးၿပဳံး ခဏ ႏႈတ္ပိတ္ သြားသည္။

“တကယ္ဟယ္ ... ခုေခတ္ မိန္းကေလးေတြလည္း ဘယ္လို ျဖစ္ေနၿပီ မသိဘူး။ ေက်ာင္းမွာ ဆိုလည္း ေယာက်္ားေလးက မစရဘူး၊ မိန္းကေလးက စာ စေပးတယ္။ ရည္းစား စကား ေျပာခ်င္လို႔ လာခဲ႔ပါ ခ်ိန္းတယ္။ ေတြ႔ယင္ မ်က္စိ မွိတ္ ျပရတာနဲ႔ ဘာနဲ႔ အဲဒါ မိန္းကေလးေတြက စ ေနတာ”

ေမသက္က သူမ အလုပ္ လုပ္ေသာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူေလးမ်ား အေၾကာင္း ကို ေျပာျပသည္။ အားလုံး ၿငိမ္၍ နားေထာင္ ေနေပမယ္႔ ကိုကိုႀကီးက ၿပဳံးစိစိ လုပ္ေနသည္။

“ကိုကိုက ဘာျဖစ္ေနတာလဲ၊ သက္က အမွန္ေတြ ေျပာျပေနတာ၊ သက္ အတန္းထဲမွာတင္ ျဖစ္ေနတာေတြ”

မေက်မခ်မ္း ေမးလိုက္ကာမွ ပိုဆိုးေနသည္။ ကိုကိုႀကီးက ရယ္ေတာ႔သည္။ ေမသက္လည္း ရွက္သြားၿပီး မ်က္ေစာင္း ထိုးလိုက္သည္။

“သက္တို႔က ဒီေခတ္ ေကာင္မေလးေတြ၊ အခုေခတ္ ေကာင္မေလးေတြနဲ႔ ေျပာေနလို႔ ရယ္ခ်င္ ေနတာ၊ မိန္းကေလးဆိုတာ အဲေလ ... မိန္းမေတြ ဆိုတာ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဘာ ထူးျခားလို႔လဲ၊ ဒီအရြယ္ လူငယ္ေတြဟာ ဒီလိုခ်ည္းပါပဲ။”

“အို ... မဟုတ္တာ၊ သက္တို႔ ငယ္ငယ္က ဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေမေမတို႔ ငယ္ငယ္ ကလည္း ဒီလို မဟုတ္ပါဘူး ေနာ္။”

ေမသက္က ေမေမ႔ကိုပါ တိုင္တည္ ေျပာသည္။ ေမေမက ဘာမွ ျပန္ မေျပာပဲ ၿပဳံးရုံ ၿပဳံးေန ေသာ္လည္း အုန္းအုန္းကေတာ႔ ေခါင္းကို သြက္လက္စြာညိတ္ျပၿပီး တြင္တြင္ႀကီး ေထာက္ခံလိုက္သည္။ ေမသက္ႏွင့္ အုန္းအုန္းက အသက္ တစ္ႏွစ္သာ ကြာသည္မို႔ ေမသက္တို႔ ေခတ္ ဆိုတာ အုန္းအုန္းတို႔ ေခတ္ပဲ မဟုတ္လား။

“ဒီ ရည္းစားတို႔ ဘာတို႔ ဆိုတာ အထက္တန္းေက်ာင္း ေရာက္မွ ရိုးတိုး ရိပ္တိပ္ ၾကားဖူးတာ။ အခုေခတ္မ်ား ငယ္ငယ္ကေလး ကတည္းက သားသား ႀကီးယင္ သူ႔ကို ယူမယ္တို႔၊ သမီးကေတာ႔ ဘယ္လို လူမွ တို႔ ေျပာေနၾကတာမ်ား ...”

ေမသက္၏ စကားကို ၾကားေသာ္ ကိုကုိႀကီးက သူ႔ေမးကို လက္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ယင္း ...၊

“ဟုတ္မွာေပါ႔ေလ၊ အထက္တန္းေရာက္မွသိတယ္ဆိုတာ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္တို႔ေဘာလုံးအသင္း မာေဒးကားကအျပန္မွာ အထက္တန္းေက်ာင္းသူေတြ ပန္းကုံးလာစြပ္တာ၊ တခ်ဳိ႕မ်ား ပန္းကုံးစြပ္ၿပီးယင္ ကားေပၚကေတာင္ ျပန္ မဆင္းဘူး။”

ေမသက္၏ မ်က္ႏွာ ရဲကနဲ ျဖစ္သြားၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ထ ေအာ္၏။ သူတို႔ ဇာတ္လမ္းကို သိၿပီးေသာ မိသားစု အားလုံး ဝိုင္း ရယ္ၾက၏။ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းႏွင့္ အေနခက္ေနေသာ မရီးျဖစ္သူ သက္သာ ေစရန္ ကိုတူးက ဝင္ ေျပာျပန္သည္။

“ဒါေပမယ္႔ အဲဒီ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူကေလး အျဖစ္က ေတာ္ေသးတယ္။ သူ ပန္းကုံး စြပ္လိုက္တဲ႔ မင္းသားက သူ႔ဆီ တန္းတန္းမတ္မတ္ လိုက္လာၿပီး ဖူးစာ ဆုံ သြားတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ား အထက္တန္းကေန တကၠသိုလ္ ထိ၊ ေဟာ တခါ အခု အလုပ္ခြင္ အထိ၊ ႏွစ္တိုင္း မွန္မွန္ စြပ္လိုက္ရတဲ႔ ပန္းကုံး၊ မတ္လ ၂၇ရက္ဆို စံပယ္ပန္းဖိုး ေစ်းတက္ၿပီး အိမ္ ဘုရား တင္ဖို႔ေတာင္ ဝယ္ မရဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ခုထိလည္း မစြံဘူး။”

“ေခြးေကာင္”

လက္ထဲမွ ေခါင္းအုန္းငယ္ႏွင့္ ေမာင္ငယ္ကိုတူးကို အုန္းအုန္း လွမ္း ေပါက္ လိုက္သည္။ ကိုတူးက ေရွာင္ၿပီး ေခါင္းအုန္းကို ဖမ္းလိုက္ကာ ... ။

“တခါတေလ ပန္းကုံးမွာ ေရေမႊး ဆြတ္ထားတဲ႔ လိပ္စာ ကတ္ျပားက ပါေသးသဗ်”

“အမယ္ ဒါေတာ႔ ငါ မထည္႕ ပါဘူးေနာ္”

မေနႏိုင္ မထိုင္ႏိုင္ အုန္းအုန္းက သကၤာ ထ ရွင္းေတာ႔ ၿပဳံးၿပဳံးချမာ မေနႏိုင္ေတာ႔။

“အဲဒါ သီတာခင့္ အစ္ကိုပါ။ ၿပဳံး လိပ္စာ လိုခ်င္တယ္ ဆိုလို႔”

“ေအးေလ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒီလို ေပးတဲ႔ လိပ္စာကတ္ေတြက မ်ားလြန္းေတာ႔ ဗိုလ္ေလးေတြ ခမ်ာ ဘယ္ကို စာ ေရးရမွန္း မသိ။ ဘယ္သူ႔ ေရြးရမွန္း မသိ။ အားလုံးဆီ စာျပန္ေရး ယင္လည္း တံဆိပ္ေခါင္းဘိုးနဲ႔ လခ ျပဳတ္မယ္။ အေရြး မွားယင္လည္း စည္ပိုင္းပုံ မယ္ကုသနဲ႔ ေတြ႔မွာ စိုးရတယ္။ ေလတပ္က ဗိုလ္ေတြဆို ပို အေရြးရ ခက္ေသး”

“ေအးေလ၊ မမတို႔က မတရားဘူး။ ဗိုလ္ေတြက်ေတာ႔ ပန္းကုံးေတြ စြပ္ ၿပီးယင္း စြပ္ယင္းနဲ႔ လည္ပင္းတခုလုံး ျမဳပ္ေနတာေတာင္ ၿပဳံးၿပဳံးကေလးနဲ႔ ေပးၾကတုန္း။ ဟိုး အေနာက္က ရဲေဘာ္ေတြ က်ေတာ႔ သေျပတခက္ လွည္႕ ေပးေဖာ္ မရဘူး”

ငယ္ေလးက မေက်မခ်မ္း ဝင္ ေျပာေတာ႔ ၿပဳံးၿပဳံးက သူ ေပးဖူးပါသည္ ဟု ခံ ျငင္းသည္။

“ငယ္ငယ္တုန္းကပါဟယ္၊ အခု ငါတို႔ မသြားတာ ၾကာ ၿပီပဲ။”

အုန္းအုန္းကလည္း အရွက္ေျပ ေျဖ ေျပာသည္။

“စိတ္ မပ်က္ပါနဲ႔၊ သြား ပါဦး။ ဒီတစ္ခါ ေတာ္လွန္ေရးေန႔က်ယင္ လိပ္စာခ်ည္း မေပးနဲ႔။ ဓါတ္ပုံေတြပါ ထည္႕ေပးလိုက္။ အေရြးရ လြယ္ ေအာင္လို႔”

“ကိုယ္တစ္ပိုင္း တည္႕တည္႕၊ တကိုယ္လုံး ေရွ႕မွ၊ ေဘးမွ၊ မ်က္ႏွာ အနီးကပ္၊ အားလုံး ေလးပုံ”

ကိုတူးကို အကာအကြယ္ ယူၿပီး အငယ္ေလးက ထ ေအာ္သည္။ ေမေမက အသာ ေနစမ္းဟု ေခါင္းကို တစ္ခ်က္ ပုတ္လိုက္မွ အသာ ပု သြားသည္။

မေက်မခ်မ္းႏွင့္ အုန္းအုန္း ျပန္ေျပာမည္ ႀကံဆဲမွာ ဘယ္ အခ်ိန္ ကတည္းက နားေထာင္ေန သည္ မသိေသာ ေဖေဖသည္ အတြင္းခန္းထဲမွ ထြက္လာၿပီး ရယ္ကာ ေမာကာႏွင့္ စကားဝုိင္းထဲ ဝင္လာ ပါသည္။

“မင္းတို႔ကလဲကြာ၊ ငါ႔သမီးေတြကို အဲသလို မေျပာပါနဲ႔။ တပ္မေတာ္သားေတြကို ဂုဏ္ျပဳ ပန္းကုံး စြပ္တာ ဘာ ျဖစ္လဲ”

“ရိုးရိုး ပန္းကုံးမွ မဟုတ္တာ”

အထြန္႔တက္ေသာ အငယ္ေလးခမ်ာ အစ္မ ႏွစ္ေယာက္ကို ရဲရဲ မၾကည္႕ရဲရွာပါ။ မ်က္ေစာင္း ေသနတ္ အပစ္ ခံေနရၿပီ ဆိုတာ သူ သိပါသည္။

“ဟ ... ဒါ ဘာ ထူးဆန္းလို႔လဲကြ။ ဗမာ မိန္းကေလးေတြ ဆိုေတာ႔ ဒီေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္ တာေပါ႔။ ဘိုမေတြ လိုေတာ႔ ကဲကဲဆတ္ ဘယ္ ရဲ ပါ႔မလဲ။ မင္းတို႔ ငါ႔သမီးေတြသာ ေျပာေနတယ္၊ မင္းတို႔ ဘြားဘြားေတြလည္း ငယ္ငယ္က ဒီလိုပဲ။ ဇာတ္မင္းသား ဦးဖိုးစိန္ႀကီးကို ေဆးလိပ္ထဲ ေရႊဒဂၤါးျပား ထည္႕လိပ္ ေပးခဲ႔ၾကတာ။ အခု ဇာတ္မင္းသားကေလးေတြကို ခ်ဳိခ်ဥ္ပစ္၊ လိေမၼာ္သီးပစ္ ေပးၾက သလိုေပါ႔။ အခုေခတ္မွ ထူး ကဲတာ မဟုတ္ဘူး။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ဒီလိုပဲ။ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္သာ နည္းနည္း ေျပာင္းသြားတာ”

“ဟား ... တို႔ ဘြားဘြားကလည္း ဘယ္ေခလို႔လဲ”

အငယ္ေလးကို ေမေမ တစ္ခ်က္ ပုတ္ လိုက္ျပန္သည္။ ၿပီးေတာ႔ ေဖေဖ႔ကို မ်က္လုံး ေစြ ၾကည္႕ၿပီး၊

“လူႀကီးကို မဟုတ္တာေတြ ေျပာေနျပန္ၿပီ”

“ဘာလဲကြ၊ ကိုယ္ ေျပာတာ မဟုတ္လို႔လား။ ေမေမႀကီးတို႔ ေခတ္ တုန္းကေကာ”

“ရွင္ေနာ္ ... ကေလးေတြေရွ႕ မဟုတ္မဟတ္ေတြ မေျပာပါနဲ႔”

ေမေမ႔ အသံက ပို တင္းသြားၿပီး အၾကည္႕ကလည္း မ်က္ေစာင္း ျဖစ္သြားသည္။ ဆက္ေျပာ လွ်င္ ေမေမ တကယ္ စိတ္ဆိုးေတာ႔မည္မို႔ ေဖေဖ႔ချမာ တဟဲဟဲသာ ရယ္ေနလိုက္သည္။

ဒါေပမယ္႕ သားသမီးေတြက မေန၊ အေဖကို ေျမွာက္ေပးၾကသည္။

“ဘာလဲ ေဖေဖ ေျပာပါ။ ေမေမတို႔တုန္းက ဘယ္လိုလဲ”

“ေမေမလည္း ေဖေဖ႔ကို ပန္းကုံး စြပ္ခဲ႔ဖူးလား”

ဒါကို ေဖေဖက ေခါင္း ခါ ျပသည္။ တဟဲဟဲ ရယ္ယင္း ေျပာလည္း ေျပာခ်င္၊ ေျပာလည္း မေျပာရဲ ျဖစ္ေနေသာ အေဖကို အငယ္ေလးက အားမရစြာ ေျပာသည္။

“ငါ႔ အေဖႀကီး ကလည္း ကြာ၊ သူ႔မိန္းမကို ေၾကာက္ ေနျပန္ၿပီ။”

“ဟ ... ေၾကာက္ရတာေပါ႔ကြ၊ ငါ႔မိန္းမ ဟင္း ေကာင္းေကာင္း ခ်က္မေကြၽးယင္ ဘယ္႔ႏွယ္ လုပ္မလဲ။ မင္းက ခ်က္ တတ္လို႔လား။”

“မမအုန္းတို႔ ခ်က္မွာေပါ႔။ မမသက္လည္း ခ်က္တတ္တာပဲ။ ေျပာပါ အေဖႀကီးရ။”

သားေတြ ဘယ္လို ေမးေမး၊ ေမေမ႔ကို ေစြ ၾကည္႕ယင္း ေဖေဖ တဟဲဟဲသာ ရယ္ေနသည္။

“ကဲ ... မင္းတို႔ အေမအေၾကာင္း ထားလိုက္ပါေတာ႔ကြာ။ မင္းတို႔ အန္တီစန္း အေၾကာင္း ေျပာျပမယ္။”

ေဖေဖ စကား လႊဲမွန္း သိေပမယ္႔ အန္တီစန္း အေၾကာင္းဆို၍ စိတ္ဝင္စားစြာ နားေထာင္ ၾကသည္။ အန္တီစန္းသည္ ေမေမ႔ညီမ အငယ္ဆုံး ျဖစ္သည္။

“မင္းတို႔ အန္တီစန္း ေရာဂါကလည္း မေသးဘူးကြ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း သႀကၤန္ က်ၿပီလား ဆိုယင္ မႏၱေလး ကို အၿမဲ တက္ရတယ္။ ဝင္းဦးတို႔ ၿမဳိ႕မအဖြဲ႔ကို မေတြ႔ ေတြ႔ေအာင္ လိုက္ရွာၿပီး ပန္းကုံးေတြ စြပ္၊ ေရေမႊးေတြ ဆြတ္ေပး၊ အတူ ကခုန္၊ တြဲၿပီး ဓါတ္ပုံ ရိုက္နဲ႔။ ခက္တာက ဝင္းဦးကလည္း သူ႔ကို မႀကိဳက္။ ဒီေတာ႔ ႏွစ္ေတြသာ ကုန္လာတယ္။ သူလည္း မစြံပါဘူး။ ေငြကုန္တာပဲ အဖတ္ တင္တယ္။”

သားေတြ တဝါးဝါး ေအာ္ ရယ္ေနသည္ကို ေဖေဖ သေဘာက်စြာ ၾကည္႕ေနသည္။

“မမအုန္း လိုေပါ႔။ အသက္သာ ႀကီးလာတယ္၊ တစ္ေယာက္မွ မစြံဘူး။”

ေဖေဖ႔နေဘးမွ အကာယူၿပီး အငယ္ေလးက အမကို ဝင္ စ ျပန္သည္။ ထိုစဥ္ ကိုကိုႀကီးက ေတြးေတြးဆဆ ဝင္ ေျပာသည္။

“ဒါဆို အန္တီစန္းထက္ ေမေမက ပို ကံေကာင္းတာေပါ႔။ ေဖေဖ႔ကို ပန္းစည္း တစည္းတည္းနဲ႔ ရတာ။”

ေဟး ကနဲ ေအာ္သံေတြ ဆူညံ သြားသည္။ အငယ္ေတြက သူတို႔ အစ္ကိုႀကီးကို ေျပာျပပါ၊ ေျပာျပပါ ဝိုင္းေအာ္ေနခ်ိန္တြင္ ေမေမသည္ အၿပဳံးမ်က္ႏွာႏွင့္ စိုက္ႀကည္႕ေနေသာ ေဖေဖ႔ကို မ်က္ေစာင္း လဲ႔လဲ႔ကေလး ထိုးလိုက္ပါသည္။

သူတို႔ ႏွစ္ဦး စိတ္ထဲ ဘာေတြ ေတြးေနၾကမလဲ သူတို႔သာ သိပါလိမ္႔မည္။



ေလးစားစြာျဖင့္ -
မာလုစံ (သဘာဝသိပၸံ)




No comments: