Monday, September 9, 2013

မရြာပဲ ညိဳတဲ႔ မိုး … ။

"Life isn't about how to survive the storm,
But how to dance in the rain."

We are all getting OlderTomorrow may be our turn.
 
          လူနာေတြ မ်ားတဲ႔ မနက္ခင္းတခု၊ အခ်ိန္က ရွစ္နာရီေလာက္မွာ အသက္ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ 
ရွိမယ္႔ သက္ႀကီးရြယ္အို အဘိုးအိုဟာ သူ႔လက္မ ဒဏ္ရာက ခ်ဳပ္ရိုးကို ေျဖဘုိ႔ ေဆးခန္းကို ေရာက္
လာပါတယ္။
          သူဟာ အလ်င္စလိုနဲ႔ မနက္ ကိုးနာရီမွာ ခ်ိန္းဆိုထားတာ တခု အမီ သြားဘို႔ ရွိတယ္ တဖြဖြ
ေျပာေနခဲ႔တယ္။
          ဂဏွာ မၿငိမ္ ျဖစ္ေနတဲ႔ အဘိုးအိုကို သတိျပဳမိလို႔ ကၽြန္မ လူနာေတြ ထိုင္ေစာင့္ရတဲ႔ ခုံတန္းမွာ
ထိုင္ခိုင္းမိတယ္။ သည္လို ေန႔မ်ဳိး၊ သည္လို အေျခအေန၊ ပုံပန္းနဲ႔က အနည္းဆုံး ေနာက္ထပ္ တနာရီ
ေက်ာ္ ၾကာမွ သူ႔ အလွည္႔ေရာက္၊ အေခၚ ခံရမယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ တြက္မိပါတယ္။
          သူဟာ သူ႔လက္က နာရီကို ခဏခဏ ငုံ႔ ၾကည္႔ေနတာ ကၽြန္မ ေတြ႔ရတယ္။ သည္မွာ ကၽြန္မလဲ
မိမိ အနားယူခ်ိန္ကို ခဏဆိုင္းထားဦးမယ္ ေတြးလိုက္ၿပီး အဘိုးအိုကို ၾကည္႔ေပးဘို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။
          အဘိုးကို လူနာၾကည္႔ အခန္းထဲ ေခၚၿပီး သူ႔လက္မက ပတ္တီးကို ေျဖလိုက္ရာမွာ အနာက
ေကာင္းစြာ က်က္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ သည္မွာ ကၽြန္မဟာ အနာခ်ဳပ္ရိုးကို ေျဖေပးၿပီး နေဘးမွ သူနာျပဳ
ကို ေဆးထပ္ လိမ္းေပးတာ၊ ပတ္တီးျပန္စည္းေပးဘို႔ လိုအပ္တာေတြ ညႊန္ၾကားခ်က္ ေပးလိုက္ပါတယ္။
          အဘိုးအိုကို ေဆးကုသမႈ ေပးေနစဥ္မွာ ကၽြန္မက အဘိုး ဘာ႔ေၾကာင့္ အခုလို အရင္စလို ျဖစ္ေန
ရတယ္ ေမးၾကည္႔မိတယ္။ သူ႔မွာ ေနာက္ထပ္ ေဆးကုသမႈ ျပဳဘို႔ ဆရာ၀န္နဲ႔ ခ်ိန္းထားတာ ရွိေသး
သလား ေပါ႔။
          သည္မွာ အဘိုးအိုက ကၽြန္မကို ဆရာ၀န္ ခ်ိန္းဆိုခ်က္ မရွိပါဘူး ေျဖတယ္။ သူဟာ သူ႔ဇနီးသည္
နဲ႔ အတူ မနက္စာ စားဘို႔ လူအိုရုံကို အခ်ိန္မီသြားဘို႔ ရွိတယ္ ေျပာတယ္။ မနက္စာကို သူတို႔ အၿမဲ အတူ
စားၾကတယ္ ေျဖတယ္။
          ကၽြန္မလဲ သူ႔ဇနီးသည္ရဲ႕ က်မ္းမာေရး အေျခအေနကို ေမးမိတယ္။
          သည္မွာ သူက ေျပာျပရွာတယ္။ သူမဟာ လူအိုရုံမွာ ေန ေနတာ ကာလ အတန္ ၾကာခဲ႔ၿပီ တဲ႔။
တျခားေရာဂါႀကီး မရွိေပမယ္႔ Alzheimer လို႔ေခၚတဲ႔ မွတ္ဥာဏ္ ခ်ဳိ႕ယြင္းတဲ႔ ေရာဂါ ခံစားေနရတယ္ တဲ႔။
          ေျပာဆိုလက္စနဲ႔ ကၽြန္မက ေမးမိတယ္။ ‘တကယ္လို႔ အဘိုး သြားတာ ေနာက္က်ခဲ႔ရင္ အဘြားက
အဘိုးကို စိတ္ခုမွာလား’ လို႔။ သည္မွာ အဘိုးအိုက တိုးတိုးေလး ေျဖတယ္။
          “သူ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္း မသိေတာ႔တာ ၾကာပါၿပီ ဆရာမရယ္။ သူ ကၽြန္ေတာ္႔ကို
မမွတ္မိေတာ႔တာ အခုဆို ငါးႏွစ္ေတာင္ ရွိပါေပါ႔ေလ … ။”
          သူ႔အေျဖကို ၾကားရတာမွာ အံ႔အားသင့္စြာနဲ႔ ကၽြန္မ ေျပာမိတယ္။ “ဒါနဲ႔မ်ား အဘိုးရယ္၊
မနက္တိုင္း သြားတုန္းပဲ ရယ္လို႔။ သူက အဘိုးကို ဘယ္သူမွန္း မသိေတာ႔၊ မမွတ္မိေတာ႔တာမ်ား။”
          သူက ၿပဳံးၿပီး ကၽြန္မရဲ႕ လက္ဖမိုးကို အသာ ပြတ္သပ္ၿပီး ၾကည္ႏူးသံေလးနဲ႔ ေျဖတယ္။
“သူက ကၽြန္ေတာ္႔ကို မသိေတာ႔ေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္က သူ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာ သိေနတယ္ေလ ...”
          မ်က္လုံးအိမ္ထဲ ေ၀႔တက္လာတဲ႔ မ်က္ရည္ေတြ ပါးျပင္ေပၚ လိမ္႔ မက်လာေအာင္ ကၽြန္မ မနည္း
ထိန္းလိုက္ရတယ္။
          ကၽြန္မကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး တုန္ရီေႏွးေကြးတဲ႔ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ သတိႀကီးစြာ သြက္
သြက္ကေလး သြားဘို႔ က်ဳိးစားေလွ်ာက္သြားတဲ႔ သူ႔ေၾကာျပင္ကို ၾကည္႔ရင္း ကၽြန္မ ၾကက္သီးေမႊးညွင္း
ေတြ ထ မိတယ္။
          ‘ကၽြန္မ ဘ၀မွာ လိုခ်င္ေနတဲ႔ အခ်စ္ ဆိုတာ သည္လိုမ်ဳိး ပါလား’
 
          အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ဆိုတာ ရုပ္ရည္ ရူပကာ တို႔၊ တီတီတာတာ ႏွစ္သက္စဖြယ္ အျပဳအမူေတြ ရွိမွ
ခံစားႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
          အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ဆိုတာ အရွိကို ပကတိ အတိုင္း လက္ခံမႈ၊ လက္ခံခဲ႔မႈ နဲ႔ ထာ၀စဥ္ လက္ခံ
ႏိုင္မႈသာ အဓိက အခရာပါ။
 
          အရာရာ ဟာ မၿမဲတာ လူတိုင္း သိၿပီးပါ။ ဒါေပမယ္႔ ေမတၱာဆိုတာ အၿမဲ တည္ၿမဲ ခိုင္ခန္႔ပါတယ္။
မိမိ ျဖစ္ေစခ်င္သလို မျဖစ္ေတာ႔ေပမယ္႔ ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ျဖစ္စဥ္ကို မေျပာင္းမလဲေသာ စိတ္၊ မေသြမေဖါက္ေသာ အျမင္နဲ႔ လက္ခံ ေက်နပ္ဘို႔ ေမတၱာ အရင္းခံ လိုပါတယ္။
 
 
မိမိတို႔ ဘ၀ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူေတြဟာ အရာရာ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ ၿပီးျပည္႔စုံသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
သူတို႔ဟာ အရာရာကို တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတတ္သူေတြပါ။
 
 
(ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ထားေသာ စာစုေလး ျဖစ္ပါတယ္။)
 
ေလးစားစြာျဖင့္ -
မာလုစံ
စက္တင္ဘာ ၂ ရက္၊ ၂၀၁၃

No comments: