Tuesday, March 25, 2014

အသဲေပၚ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေလးမ်ား … (၁)

          ကၽြန္ေတာ္ ဂစ္တာကို တေဒါင္ေဒါင္ တဒင္တဒင္ အသံစမ္း တီးေနတုန္း အိခ်ဳိ တေယာက္ ကၽြန္ေတာ္႔ နာမည္  တေက်ာ္ေက်ာ္ ေအာ္ေခၚရင္း အိမ္ထဲ၀င္လာသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။
“ေဒၚေဒၚလွ၊ ေ၀လု ရွိသလား။”
အိမ္ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္ အ၀င္အထြက္တံခါးကေန ၀င္လာရင္း ကၽြန္ေတာ္႔အေမကို မီးဖိုထဲ ေတြ႔လို႔ လွမ္း ေမးသံလဲ ၾကားရတယ္။ မၾကာခင္ သူ႔ဘာသာ ကၽြန္ေတာ္႔ အခန္းထဲ ေရာက္လာတယ္။
ဂစ္တာတီးေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔လက္ကို ဆြဲဟန္႔ရင္း ျပာယိျပာယာ အမူအယာနဲ႔ သူက ေမး လာတယ္။
“ဟဲ႔ ေ၀လု နင္ ၾကား ၿပီးပလား။”
အရင္းမရွိ၊ အဖ်ားမရွိ ေမးလိုက္တဲ႔ ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လို ေျဖရမွာလဲ။ ဒါေပမယ္႔ သည္လို အေျပာမ်ဳိး၊ အျပဳအမူမ်ဳိးက အိခ်ဳိဆီမွာ ေတြ႔ရတာ အဆန္းမဟုတ္။ ဘယ္အရာမဆို သူဟာ ေအးေဆး တည္ၿငိမ္စြာ ျပဳမူတတ္သူ မဟုတ္။ အစဥ္အၿမဲဆိုသလို ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ၊ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ေလ႔ရွိသူ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ ဆုပ္ဖမ္းထားတဲ႔ လက္တဘက္ကို ဆြဲရုန္းလိုက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္က အေလးမထားသံနဲ႔ ျပန္ ေျပာမိတယ္။
“ဘာလဲ။ နင့္အသံႀကီးေတာ႔ ၾကားေနတာေပါ႔။”
သည္မွာ သူမက ကၽြန္ေတာ္႔ ပုခုန္းကို ျဖတ္ကနဲ သာသာ ရိုက္လိုက္တယ္။
“အေကာင္း ေမးေနတာ။ နင္ မၾကားေသးဘူးေပါ႔။”
“ဘာ ျဖစ္လာျပန္တာလဲ။ ဘာ အေၾကာင္း ၾကားရမွာလဲ။”
စိတ္ရႈတ္သံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖလိုက္ေတာ႔ သူမက ျပဴတင္း၀အနား တိုးကပ္၊ အျပင္ကို ေခါင္းျပဴ ေမာ႔ ၾကည္႔ရင္း ေျဖလိုက္တယ္။
“တူးမာ အေၾကာင္းကို ေျပာတာ။”
ဂစ္တာကို ငုံ႔ၾကည္႔ၿပီး ဆက္တီးဘို႔ က်ဳိးစားေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔လက္ တန္႔သြားတယ္။ အိခ်ဳိကို ေမာ္ၾကည္႔ၿပီး ေမးမိတယ္။
“တူးမာ အေၾကာင္း။ တူးမာ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။”
အိခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္႔ကို လွည္႔ၾကည္႔ၿပီး ၀မ္းနည္းတဲ႔ အမူအယာနဲ႔ ေျဖလိုက္တယ္။
“တူးမာ အိမ္ေျပာင္းေတာ႔မယ္။ သည္မွာ မေနေတာ႔ဘူး တဲ႔။”
ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲ ထိန္းကနဲ အႏုျမဴဗုံးေပါက္ကြဲသလို ပြင့္ထြက္သြားတယ္။ ရွိသမွ် အူအသဲ ကလီစာေတြ ေလဟာျပင္ထဲ စုတ္ထုတ္ခံလိုက္ရသလို ဟာတာတာ ျဖစ္က်န္ခဲ႔တဲ႔ ရင္ထဲမွာ တခုတည္း က်န္ခဲ႔ပုံရတဲ႔ ႏွလုံးသားအိမ္က တဆစ္ဆစ္ နာလာတယ္။
“အိမ္ ေျပာင္းေတာ႔မယ္။ ဘယ္ကိုလဲ၊ ဘယ္ေတာ႔လဲ။”
ဗလုံးဗေထြး ထြက္သြားတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ေမးခြန္းေတြကို အိခ်ဳိက ပုခုန္း တြန္႔ျပၿပီး
“ဘယ္ကိုလဲေတာ႔ ငါလဲ မသိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ေျပာင္းမွာက အခုပဲ။ အခုေတာင္ ရွိမွ ရွိေသးရဲ႕ လား မသိ။”
ေျပာရင္းနဲ႔ ျပဴတင္းေပါက္ အျပင္ကို ေမာ႔ၾကည္႔ေနျပန္တယ္။ အိခ်ဳိရဲ႕ အေျဖက တဆစ္ဆစ္ နာက်င္စျပဳလာတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ကို သံဆူးႀကိဳးနဲ႔ တခါ ထပ္ ရစ္ပတ္လိုက္သလိုပဲ။ စူးရွမြန္းၾကပ္တဲ႔ ခံစားမႈက ဘယ္လို စာဖြဲ႔ရမယ္ မသိ။ လက္ထဲက ဂစ္တာကို ဘယ္ေနရာ ဘယ္လို ခ်ခဲ႔မိတယ္ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္ ျပဴတင္းေပါက္နေဘးကို လႊားကနဲ ေရာက္သြားတယ္။ အိခ်ဳိကို တြန္းဖယ္လို႔ တူးမာ အခန္းဆီ ေမာ႔ၾကည္႔လိုက္မိတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ေမာ႔ၾကည္႔လိုက္မိခ်ိန္မွာ တခ်ိန္တည္းလိုပဲ တူးမာဟာ ျပဴတင္းအ၀ လာရပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ အိပ္ခန္း ရွိရာဘက္ဆီ ေခါင္းျပဴ ငုံ႔ၾကည္႔လိုက္တာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔လိုက္တယ္။ စကၠန္႔ပိုင္း ေလာက္ပဲ ၾကာမယ္႔ အၾကည္႔ခ်င္း ဆုံမိခ်ိန္မွာ တထိန္းထိန္းခုန္ေနတဲ႔ ရင္ခုန္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ အတူ သူ႔ မ်က္ႏွာေပၚက သူ႔ခံစားမႈကို ကၽြန္ေတာ္ အေျဖရွာ ဖတ္ၾကည္႔ဘို႔ က်ဳိးစားမိတယ္။ တူးမာရင္ထဲ ဘယ္လို ခံစားေနမလဲ ကၽြန္ေတာ္ ခန္႔မွန္း မရလိုက္ခင္မွာပဲ သူမဟာ အေနာက္ကို ဆုတ္၊ ျပဴတင္းနေဘးက ထြက္ သြားခဲ႔တယ္။ ျပဴတင္းအ၀မွာ တူးမာ ျပန္ေပၚလာဦးမလား ေစာင့္ၾကည္႔ရင္း အေနာက္ကို လွည္႔ မၾကည္႔ပဲ အိခ်ဳိကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးမိတယ္။
“ဘယ္ေတာ႔လဲ အိခ်ဳိ။ သူ ဘယ္ေတာ႔ ေျပာင္းမွာလဲ”
ျပဴတင္းအျပင္ကို ေမာ႔ၾကည္႔ရင္း တတြတ္တြတ္ ေမးေနမိရာက ဘာမွ ေျဖသံ မၾကားရလို႔ အေနာက္ကို လွည္႔ၾကည္႔ေတာ႔ အခန္းထဲမွ အိခ်ဳိ မရွိေတာ႔။
“အိခ်ဳိ… အိခ်ဳိ …”
အိခ်ဳိ နာမည္ကို တတြတ္တြတ္ ေခၚေနမိေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးေတြကလဲ အေပၚထပ္ ျပဴတင္း၀က မခြာရဲ။ ေတာ္ၾကာ တူးမာ အရိပ္ ျပန္ေပၚလာေလဦးမလား၊ မ၀န္႔မရဲ ေမွ်ာ္လင့္လို႔။
“ေ၀လု၊ ဘာလုပ္ေနတာလဲ။ ဟိုမွာ ကား ထြက္ေတာ႔မယ္။ ျမန္ျမန္ လာ။”
အိမ္ေရွ႕ကေန အိခ်ဳိ ေအာ္ေျပာသံၾကားလိုက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပဴတင္းအ၀နားကခြာၿပီး အိမ္ေရွ႕ တံခါးေပါက္ကေန အိမ္အျပင္ကို ေျပးထြက္ခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုက္တန္းလ်ား အေရွ႕ကေန တူးမာတို႔ တိုက္တန္း အေရွ႕ဘက္ဆီကို ေျပးလာခဲ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ခန္း ရွိတဲ႔တိုက္တန္းနဲ႔ တူးမာတို႔အိမ္ခန္း ရွိတဲ႔တိုက္တန္း ႏွစ္ခု ဆက္စပ္ရာ ေထာင့္ခ်ဳိးမွာ အိခ်ဳိ ရပ္ေနတာ ေတြ႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အိခ်ဳိ နေဘးမွာ ရပ္ၿပီး တူးမာတို႔ တိုက္တန္းရဲ႕ အဓိက ၀င္ေပါက္ဆီ ၾကည္႔လိုက္မိတယ္။
တိုက္အ၀င္ေပါက္ အေရွ႕နားကေန ကားႀကီးတစီးက ေျဖးေလးစြာ ဘီးတလိမ္႔ခ်င္း စထြက္ေန ပါတယ္။ ကားအေပၚမွာ လူေတြ ထိုင္ေနတာေတြ႔ေပမယ္႔ နည္းနည္းလွမ္းေနေတာ႔ ဘယ္သူေတြမွန္း မသိ။ ကားျပဴတင္းမွန္ကလဲ ပိတ္ထားေတာ႔ ဘယ္သူဘယ္၀ါ သဲသဲကြဲကြဲ မေတြ႔ရ။ ကားႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ အေရာက္မွာ နည္းနည္း အရွိန္ရလာလို႔ ထင္ပါရဲ႕။ ေမာင္းႏႈန္းက ျမန္လာတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ထိုျမန္ဆန္တဲ႔ အရွိန္ႏႈန္းၾကားကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရွ႕ အေရာက္မွာ ကားျပဴတင္းအ၀ကို မ်က္ႏွာကေလး တခု တိုးကပ္လာတယ္။
တူးမာ…. 

ကၽြန္ေတာ္႔ႏႈတ္က တိုးတိုးေလး ရြတ္လိုက္မိစဥ္မွာပဲ ကားႀကီးက တရွိန္ထိုး အရွိန္တင္ ေမာင္း ထြက္သြားပါတယ္။ ေႏြရာသီ အပူရွိန္ေအာက္မွာ ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ လမ္းေပၚ ေၾကြက်ေနတဲ႔ သစ္ရြက္ ေျခာက္ေတြက ကားဘီး လိမ္႔တဲ႔အရွိန္ေၾကာင့္ လမ္းေပၚကေန အနည္းငယ္ ေျမာက္ၾကြ ေလထဲ ၀ဲၿပီးမွ ေျမေပၚ ျပန္က်လာတယ္။
ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲမွာေတာ႔ အသဲႏွလုံးကို ကားႀကီးရဲ႕ဘီးေတြက ေျမႀကီးထဲဖိႀကိတ္ လွိမ္႔ေမာင္း သြားသလို နာက်င္စြာနဲ႔ က်န္ခဲ႔တယ္။
ကားဘီးေအာက္မွာ ေၾကြမြသြားတာ သစ္ရြက္ေျခာက္ေလလား၊ ကၽြန္ေတာ္႔ အသဲေလလား။ ဘယ္လိုမွ ေ၀ခြဲ မရ။

                              X                               X                                X
                    
လူတေယာက္အတြက္ အခံရ အခက္ဆုံး ေ၀ဒနာဟာ အေျဖမရွိတဲ႔ ေမးခြန္းေတြကို ရင္ဆိုင္ရ ခ်ိန္ပါပဲ။
ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ ဘာအတြက္လဲ ဆိုတာ။
ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ ဘာ လုပ္လိုက္မိလို႔ ျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတာကေတာ႔ အဆိုးတကာ႔ အဆိုးဆုံး ေမးခြန္းေပါ႔။
အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္လဲ သည္ေမးခြန္းေတြ ေအာက္မွာ အလူးအလိမ္႔ ခံေနရပါၿပီ။
“နင္ မသိဘူးလား။ နည္းနည္းေလးမွ ႀကိဳ မရိပ္မိဘူးလား။”
နီးရာ ဓါးကို ေၾကာက္ရသလို၊ နီးရာ ဖိေထာင္းတတ္တဲ႔ လူ႔ဓေလ႔ သဘာ၀အတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ အိခ်ဳိကို မဲ၊ မာန္ ေမးမိတယ္။ မ်က္ႏွာငယ္ကေလးနဲ႔ အိခ်ဳိက မ်က္လုံးေလး ကလယ္ကလယ္နဲ႔ သူလဲ ဘာမွ ႀကိဳ မသိ၊ လုံး၀ မရိပ္စားမိခဲ႔ဘူး ေျဖတယ္။
ပစၥည္းႀကီးေတြ မယူပဲ တႏိုင္တပိုင္ လက္ဆြဲေသတၱာေတြနဲ႔ မေျပာမဆို ျဗဳန္းစားႀကီး ေျပာင္းခ် သြားၾကတဲ႔ တူးမာတို႔ မိသားစုအေၾကာင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုက္၀င္းတခုလုံးမွာ ေျပာစမွတ္က်န္ခဲ႔တယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ထင္ေၾကးေတြ ေပးၾက၊ ဇာတ္လမ္းေတြ ေတြးေနၾကေပမယ္႔ ဘယ္သူမွ ေရေရရာရာ၊ တိတိက်က် မသိၾက။
ေနာက္ရက္ေတြမွာ လူတခ်ဳိ႕ ကားႀကီးေတြနဲ႔ က်န္ခဲ႔တဲ႔ ပစၥည္းႀကီးေတြကို လာေရာက္ သိမ္း ဆည္း သယ္ယူေနတာ ေတြ႔ေပမယ္႔ ထိုလူေတြကို ဘယ္သူေတြလဲ ဘယ္သူမွ မသိ။ အခ်ဳိ႕ စပ္စုတတ္ ေသာ အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားက စကားေရာ ေဖါေရာ လုပ္ၿပီး ေမးျမန္းတီးေခါက္ဘို႔ က်ဳိးစားေပမယ္႔ ထိုလူ ေတြကလဲ အိမ္ေရႊ႕ေျပာင္းေပးတဲ႔ ကုမၸဏီမွာ အလုပ္ လုပ္တဲ႔ အလုပ္သမားေတြ။ သူတို႔ကို ကုမၸဏီက သည္အိမ္၊ တိုက္ခန္းမွာ က်န္ရွိတဲ႔ ပစၥည္းေတြ သိမ္းဆည္း ေျပာင္းေပးဘို႔ တာ၀န္ေပးလို႔ လာ အလုပ္ လုပ္ေနသူေတြ။ သည္အိမ္ပိုင္ရွင္၊ ပစၥည္းရွင္ကို သူတို႔ မသိ။ ပိုင္ရွင္ေတြ ဇာတ္လမ္းကိုလဲ သူတို႔ မသိ။ ဘယ္ကို ေျပာင္းေပးရမယ္ ဆိုတာလဲ ေျပာပိုင္ခြင့္ မရွိတဲ႔။
သည္မွာ တီးတိုး တီးတိုး သဖန္းပိုး စကားေတြက ပိုလို႔ လြင့္ပ်ံ႕ လာတယ္။
တူးမာ မိဘေတြ အိမ္ေထာင္ကြဲလို႔ တေယာက္တေနရာ အျမန္ ေျပာင္းသြား ၾကတာတဲ႔။
တူးမာ အေမက ေဖါက္ျပန္လို႔ တဲ႔။
တူးမာ အေဖက အသစ္ ေတြ႔လို႔ တဲ႔။
 
ဘယ္သူကမွ တူးမာမိဘေတြ အလုပ္ အသစ္ရလို႔၊ နယ္ေျပာင္းရလို႔ အိမ္ေျပာင္းၾကတယ္ မထင္ ၾက၊ မေျပာၾက။ ဘယ္သူကမွ တူးမာမိဘေတြ ဘိုးဘြားအေမြ ရလို႔၊ ကိုယ္ပိုင္အိမ္၀ယ္ၿပီး ေျပာင္းၾကတယ္ မေျပာၾက။ ဘယ္သူကမွ တူးမာမိဘေတြ ရာထူး တိုးလို႔၊ ထီ ေပါက္လို႔၊ လက္ရွိ တိုက္ခန္းထက္ ပိုမို တန္ဘိုးႀကီးတဲ႔ တိုက္ခန္းကို ေျပာင္းၾကတယ္ မထင္ၾက။
အမ်ားစုက မေကာင္းတဲ႔ ထင္ေၾကး၊ စိတ္ပ်က္စရာ ေတြးဆခ်က္ေတြနဲ႔ က်ိတ္၀ိုင္းေတြ ေျပာေန လိုက္ၾကတာ အဆိုးဆုံး စကားကေတာ႔ တူးမာ အေၾကာင္း မေကာင္း ေျပာၾကတာပါပဲ။
တူးမာတေယာက္ လြန္လြန္က်ဳးက်ဳး ျဖစ္မိၿပီး ကိုယ္၀န္ရွိလာလို႔ ဘယ္သူ႔ကို ဘာမွ မေျပာပဲ တမိသားစုလုံး တိုးတိုးတိတ္တိတ္ အျမန္ ေျပာင္းေျပးၾကတယ္ တဲ႔။
သည္ ထင္ေၾကးကေတာ႔ အဆိုးဆုံးပဲ။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္႔ နားမွာ ၾကားရတာ အဆိုးဆုံး ပဲ။ တူးမာကို ခင္မင္တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္၊ သံေယာဇဥ္ ရွိသူတဦး။ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ၾကာေအာင္ ေမြးကတည္းက တ၀င္းတည္း ေနလာတဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြ။ ကေလးဘ၀ ကစားေဘာ္ ကစားဘက္၊ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္ ေက်ာင္းေနေဘာ္ ေက်ာင္းေနဘက္၊ အတူ ႀကီးျပင္းလာ သူေတြမို႔ တူးမာ အေၾကာင္း မေကာင္းေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားခ်င္ပါ။ မယုံခ်င္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ တေယာက္တည္း မဟုတ္။ အိခ်ဳိလဲ သည္လိုပဲ၊ မၾကားလိုပါ။
အိခ်ဳိရယ္၊ တူးမာရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ ဆိုတာ တႏွစ္ထဲ လပိုင္းပဲ ျခားေမြးၿပီး အတူတူ ႀကီးျပင္း လာခဲ႔တဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း၊ ကစားေဘာ္၊ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ႏွမေတြေပါ႔။

X                                        X                                        X

“နင္ ၾကားၿပီး ၿပီလား။”
အိခ်ဳိက သူ႔ထုံးစံ အတိုင္း အရင္း မရွိ၊ အဖ်ား မရွိ စကား စျပန္တယ္။
“လာ ျပန္ၿပီ။ ဘာကို ၾကားရမွာလဲ။ ေျပာမွာ ေျပာစမ္းဟာ။”
စိတ္မရွည္သံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျဖေတာ႔ အိခ်ဳိက နေဘးနဘီကို မလုံမလဲပုံစံနဲ႔ လွည္႔ပတ္ ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ နေဘး တိုးကပ္ထိုင္လိုက္တယ္။
“တူးမာ အေၾကာင္း”
တူးမာ အေၾကာင္းဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားတယ္။
“ဘာလဲ၊ ေျပာ”
“တူးမာ နဲ႔ ရန္ေနာင့္ အေၾကာင္း”
အိခ်ဳိ ထပ္ဆင့္ ေျပာလိုက္တာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲ မ်က္ကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ မ်က္ႏွာ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းၿပီး အိခ်ဳိကို ေမးလိုက္တယ္။
“ရန္ေနာင္က ဘာျဖစ္လို႔လဲ။”
“သူတို႔ ျပတ္သြားၿပီ တဲ႔”
အိခ်ဳိမ်က္ႏွာကို အေငးသားၾကည္႔ရင္း ရင္ထဲမွာ ဘယ္လို ခံစားရမယ္ မသိ။ ၀မ္းသာရ မွာလား၊ ၀မ္းနည္းရမွာလား။ ရင္ထဲ နင့္နင့္နဲနဲ ခံစားရသလိုလိုေပမယ္႔ တကယ္က တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ ျပတ္သြားၿပီ ၾကားရရင္ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္း မသာသင့္ဘူးလား။
ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္ႏွာ အမူအယာကို အကဲခတ္သလို ၾကည္႔ရင္း အိခ်ဳိက ေမးတယ္။
“ဟဲ႔ နင္ ၀မ္း မသာဘူးလား”
“ဘာကို ၀မ္းသာရမွာလဲ”
“တူးမာ နဲ႔ ရန္ေနာင္ နဲ႔ ျပတ္သြားၿပီ ဆိုတာကို”
“ဘာဆိုင္လို႔လဲ။ သူတို႔ဘာသာ ျပတ္တာ။”
“တကယ္ မဆိုင္ဘူးလား။ နင့္ စိတ္ထဲ ဘယ္လိုမွ မေနဘူးလား။”
အိခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာကို ေစ႔ေစ႔ပါေအာင္ အကဲခတ္ ၾကည္႔ရင္း ထပ္ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ စိတ္ထဲ ခံစားခ်က္ကို မ်က္ႏွာေပၚ မေပၚေအာင္ ထိန္းၿပီး သူေျပာလာတဲ႔ သတင္းကို အေလးမထားသလို ေနျပလိုက္တယ္။ အိခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးအိမ္အထဲ စူးစိုက္စြာ အေျဖရွာသလို ၾကည္႔ၿပီး ေျပာတယ္။
“မသိပါဘူး။ သူတို႔ ျပတ္သြားတယ္ ၾကားရင္ နင္ ၀မ္း အသာဆုံး ျဖစ္မယ္ ထင္လို႔။”
“ငါက ဘာလို႔ ၀မ္းသာ ရမွာလဲ။”
“မသိဘူးေလ။”
အိခ်ဳိက ၿပဳံးေစ႔ေစ႔ မ်က္ႏွာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို မ်က္ေတာင္မခပ္ ၾကည္႔ေနျပန္တယ္။
တကယ္ေတာ႔ တူးမာ နဲ႔ ရန္ေနာင္ ျပတ္သြားတယ္ ဆိုတာၾကားရင္ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းအသာဆုံး ျဖစ္မယ္ အိခ်ဳိ ထင္တာ မွန္ပါတယ္။ တကယ္သာ သူတို႔ ျပတ္ခဲ႔ၾကရင္ေပါ႔ေလ။ သည္႔ထက္ တိတိက်က် ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အခုအခ်ိန္ထက္ နည္းနည္းေစာၿပီး တူးမာတို႔ အိမ္ မေျပာင္းခင္ ျပတ္ခဲ႔ၾကရင္ေပါ႔ေလ။
တကယ္က ရန္ေနာင္ဆိုတာကလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္း၊ အတူ ႀကီးျပင္းလာခဲ႔တဲ႔ ကစားေဘာ္၊ ေက်ာင္းေနဘက္ တေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ္႔ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ သုံးေယာက္လို သည္ တိုက္၀န္း အတြင္းမွာ ေမြးဖြားခဲ႔တာ မဟုတ္ပဲ မူလတန္း ကုန္ကာနီး ေလးတန္းစာေမးပြဲ ေျဖၿပီးမွ ေျပာင္း လာသူပါ။
ဂငယ္ပုံ သုံးဘက္ မ်က္ႏွာစာနဲ႔ တိုက္တန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္နဲ႔ အိခ်ဳိတို႔ အိမ္ခန္းေတြက အလည္တန္းမွာ ရွိၿပီး တူးမာတို႔အိမ္က လက္၀ဲတန္း ဒုတိယထပ္မွာ ရွိၿပီး ရန္ေနာင္တို႔အိမ္က လက်္ာတန္း ေျမညီထပ္မွာ ရွိပါတယ္။ အိခ်ဳိတို႔ အခန္းက အလည္တန္း အေပၚဆုံးထပ္မွာ ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္က အလည္တန္း ေအာက္ဆုံးထပ္ပါ။
သည္ေတာ႔ တူးမာ အိပ္ခန္း နဲ႔ ရန္ေနာင့္ အခန္းကို အိခ်ဳိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခန္းေတြက ျမင္ ႏိုင္ေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အိခ်ဳိနဲ႔က အေပၚထပ္ ေအာက္ထပ္မို႔ တခန္းနဲ႔ တခန္း မျမင္ႏိုင္ဘူး။
‘အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္း’ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကို ဆိုၿပီး ကၽြန္္ေတာ္နဲ႔ အိခ်ဳိကို သူငယ္ ခ်င္းေတြက စရင္ အိခ်ဳိက ပါးကေလးေတြ ရဲၿပီး ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ျဖစ္ေနေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ မရွက္မေၾကာက္နဲ႔‘စိတ္ခ်၊ ငါတို႔ ဘယ္ေတာ႔မွ အဲသည္ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။’ … လို႔ ရဲရဲႀကီး အာမခံ ေျပာတတ္တယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ ရဲရဲႀကီး အာမခံရဲတာေပါ႔။ အိခ်ဳိကို ငယ္ငယ္ကတည္းက အခုထိ ကၽြန္ေတာ္ ညီမေလး တေယာက္လုိ၊ အေပါင္းအေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္လိုပဲ ျမင္တယ္။ သည္႔ထက္ ပို ျမင္လို႔ မရ။ ခံစားလို႔ မရ။
အဲ… ဒါေပမယ္႔ တူးမာနဲ႔ က်ေတာ႔ တမ်ဳိး ေျပာရမယ္။
ကၽြန္ေတာ္႔ထက္ လပိုင္း အသက္ႀကီးလို႔ တခါတေလ အရြယ္တူခ်င္း ဆရာလုပ္ခ်င္၊ လူႀကီး လုပ္ခ်င္သူ တူးမာကို ကၽြန္ေတာ္က အမ တေယာက္လိုထက္ ပို ျမင္ခ်င္တယ္။ အေပါင္းအေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း တေယာက္လိုထက္ ပို ခင္ခ်င္တယ္။ သည္႔ထက္ ပို နီးစပ္ခ်င္တယ္။ သူမနဲ႔ ပတ္သက္ လာရင္ ခံစားခ်က္က ေျပာမျပတတ္ေအာင္ ပိုမိတယ္။
အရင္ကေတာ႔ အိခ်ဳိနဲ႔ တူးမာအေပၚ ထားမိတဲ႔ စိတ္ အတူတူပဲ ထင္ခဲ႔မိေပမယ္႔ ရန္ေနာင္ ေျပာင္းလာၿပီးတဲ႔ အေနာက္မွာ မတူတာကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလာတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးေယာက္ တတြဲတြဲ သြားလာေနၾကရာမွာ တူးမာက ရန္ေနာင့္ကို အေရး တယူ လုပ္တာ ေတြ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ္ မနာလို ျဖစ္မိတယ္။ ရန္ေနာင္က တူးမာကို ဂရုတစိုက္ ဆက္ဆန္တာ ျမင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္စိ ေနာက္မိတယ္။
စိတ္တိုစြာနဲ႔ သူတို႔ အနားက ကၽြန္ေတာ္ လွည္႔ထြက္၊ ေ၀းရာကို ေရွာင္လာခဲ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ္႔ အျဖစ္ကို မသိလို႔လား၊ ဂရုမျပဳတာလား မသိ။ တူးမာက ရန္ေနာင့္ နေဘး က်န္ခဲ႔ေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ အေနာက္ကို တေကာက္ ေကာက္ လိုက္လာတတ္တာက အိခ်ဳိပါ။
မ်က္စိမ်က္ႏွာ မေကာင္းတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေနမေကာင္းလို႔လား၊ ဘာ ျဖစ္လို႔လဲ နဲ႔၊ ဂရုတစိုက္ ေမးျမန္း၊ ေခ်ာ႔ေမာ႔ ရယ္ေမာေအာင္ ျပဳတတ္တာ အိခ်ဳိပါ။
အိခ်ဳိက ဘာျဖစ္လို႔လဲ ေမးေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္က အေျဖမွန္ကို မေျပာျပမိ။ ေခါင္း မူးလို႔၊ ဗိုက္ ေအာင့္လို႔၊ ေနမေကာင္းလို႔ ဆိုတာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာၿပီး ရင္နာတာကို ဖုံးကြယ္ဘို႔ က်ဳိးစားမိခဲ႔တာခ်ည္း ပဲ။
အိခ်ဳိ မသိေအာင္ ဖုံးကြယ္ ႏိုင္ခဲ႔ေပမယ္႔ လုံး၀ ေပ်ာက္ကင္း၊ ခံစားခ်က္ ရွင္းေအာင္ေတာ႔ မျပဳ ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္တို႔ တတြဲတြဲ လုပ္တာ ျမင္ေလ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပုိ ရင္နာေလပဲ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျပဴတင္းေပါက္ အ၀ေတြမွာ ရပ္ၿပီး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ လက္ဟန္၊ အမူအယာေတြနဲ႔ ၾကည္ႏူးစြာ အၿပဳံး ဖလွယ္ေနၾကတဲ႔ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေတြ႔တိုင္း ကၽြန္ေတာ္႔အခန္း ျပဴတင္းတံခါးကို ေဆာင့္ ပိတ္မိတာ ခဏခဏ။ အရင္က ကၽြန္ေတာ္႔ အခန္းကို ျပဴတင္းေထာင့္ ကေန ေခါင္းျပဴ ၾကည္႔တတ္တဲ႔ တူးမာ တေယာက္ အခုေတာ႔ ျပဴတင္းေထာင့္နား မကပ္ေတာ႔ပဲ ျပဴတင္းေပါက္ အလည္တည္႔တည္႔ ရပ္၊ ရန္ေနာင္နဲ႔ ပုံရိပ္ခ်င္း ၾကည္ႏူးေနၾကတာ ကၽြန္ေတာ္တင္မက အေပၚဆုံးထပ္မွာ ေနတဲ႔ အိခ်ဳိကလဲ ေတြ႔ မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို သတင္းပို႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အေရွ႕မွာ တူးမာကို စတယ္။ ေမးတယ္။ သတင္း ႏိႈက္တယ္။
သည္မွာ တူးမာကလဲ ရွက္ၿပဳံးေလးနဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး လို႔ အစပိုင္း ျငင္းေပမယ္႔ ေနာက္ေတာ႔ မျငင္းေတာ႔ဘူး။ ရန္ေနာင့္အေပၚ စြဲလန္းမိတဲ႔၊ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ သူမရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ဖြင့္ဟ၊ ၀န္ခံ လာတယ္။ ရန္ေနာင့္ အမူအယာ၊ ဆက္ဆန္ပုံကေန သူ႔အေပၚထားတဲ႔ ရန္ေနာင့္ သေဘာထားကို ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ရမလဲ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေမးလာတယ္။ ေယာက်္ားေလးခ်င္းမို႔ ေယာက်္ားေလး အထာ ကၽြန္ေတာ္ သိမယ္ေပါ႔။
တကယ္ေတာ႔ သိခဲ႔ရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္က အမွန္ မေျပာပဲ တလြဲ ေျဗာင္းျပန္ ေျပာလိုက္ခ်င္ တာပါ။ ရန္ေနာင္က နင့္ကို စိတ္ မ၀င္စားဘူး ျဖစ္ျဖစ္၊ ရန္ေနာင္ဟာ နင့္အတြက္ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာလိုက္ခ်င္တာပါ။ ရန္ေနာင့္မွာ ရွိႏိုင္မယ္႔ အျပစ္ေတြကို ခေရေစ႔ တြင္းက် ေဖြရွာၿပီး တူးမာ စိတ္ပ်က္ ေအာင္ ေျပာျပလိုက္ခ်င္တယ္။
ဒါေပမယ္႔ ရန္ေနာင္ဆိုတဲ႔ သူေကာင့္သားကလဲ အျမင္ ကပ္ခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ အျပစ္ကင္း လြန္းတယ္။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ စိတ္ထဲကသာ က်ိတ္ သေဘာက်ေနမိတာ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ တူးမာကို လုံး၀ အေရးေပး အေလးထား ခဲ႔သူ မဟုတ္။ အခ်ဳိ႕မိန္းကေလးေတြ မ်က္ႏွာသာေပးရင္ ရိသဲ႔သဲ႔ ျပန္ေျပာတတ္ တာ ကၽြန္ေတာ္ပါ။ မိန္းကေလးတေယာက္ အထာေပးသြားတယ္ဆိုရင္ လုိက္ၿပီး မိတ္ဆက္စကား ေျပာ တတ္တာ ကၽြန္ေတာ္ပါ။ ရည္းစား အဆင့္ထိ မေရာက္ေပမယ္႔ အီစီကလီ လုပ္၊ တဟီၤးဟီးတဟားဟားနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဖိုးစြံ ေခၚတာကို ေက်နပ္ေနမိတာ ကၽြန္ေတာ္ပါ။
ရန္ေနာင္ကေတာ႔ အဲသလို မဟုတ္။ သည္ေကာင္က အရွက္ႀကီးတယ္ ေခၚရမလား၊ ေအးတယ္ ဆိုရမလား။ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္း မ်ားမ်ား မရွိသလို၊ မိန္းကေလးေတြနဲ႔လဲ တရုန္းရုန္း မေန တတ္။ သူ႔ဘ၀မွာ သူ႔ညီမေတြက လြဲရင္ နီးနီးစပ္စပ္ မိန္းကေလးဆိုလို႔ တူးမာ နဲ႔ အိခ်ဳိ ပဲရွိတယ္။
ငယ္ငယ္ကေလးဘ၀က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးေယာက္ တတြဲတြဲ အတူသြားလာ ေဆာ႔ကစားခဲ႔ ၾကေပမယ္႔ အရြယ္ေရာက္လာခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ဂီတ၀ါသနာပါလို႔ အျခား ဂီတ၀ါသနာရွင္ လူငယ္ ေလးေတြနဲ႔ တတြဲတြဲ လုပ္လာတယ္။ တီး၀ိုင္းအတြက္ အခ်ိန္ေပးရေတာ႔ သူတို႔ သုံးေယာက္နဲ႔ အၿမဲ တပူး တြဲတြဲ မလုပ္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တီး၀ိုင္း သီခ်င္းတိုက္တာ၊ ေလ႔က်င့္တာေတြ လာၾကည္႔၊ တီး၀ိုင္း ေျဖေဖ်ာ္မႈေတြကို သူတို႔ လိုက္ပါ အားေပးေပမယ္႔ တခါတေလ သီးသန္႔ ပြဲမ်ဳိးေတြ၊ နယ္ဆင္းရတာေတြ က်ေတာ႔ သူတို႔ မလိုက္ႏိုင္ဘူး။
သည္လို ကၽြန္ေတာ္ အေနေ၀းခဲ႔ခ်ိန္မွာ တူးမာက ရန္ေနာင္နဲ႔ ပို နီးစပ္သြားတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာခ်ိန္မွာ အိခ်ဳိတေယာက္ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ၀မ္းသာ အၿပဳံးနဲ႔ ေစာင့္ႀကိဳေပမယ္႔ တူးမာကေတာ႔ ေမးခြန္းေတြ တေထြးႀကီးနဲ႔ ေစာင့္ေနတတ္တယ္။
ရန္ေနာင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ေမးခြန္းေတြေပါ႔။ ကၽြန္ေတာ္ နားၾကားျပင္းကပ္တဲ႔ ေမးခြန္းေတြေပါ႔။ မၾကားခ်င္ မေျဖခ်င္တဲ႔ ေမးခြန္းေတြေပါ႔။
သူ ေမးလာတဲ႔ ေမးခြန္းေတြက သူ ၾကားခ်င္တဲ႔ အေျဖကို ဦးတည္ေနတာ သိပါလ်က္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘူးကြယ္ ဘုေတာ ေတာမိတယ္။
‘ငါ ဘာသိမွာလဲ။ သူ႔ကို ေမးပါလား။’ ရြဲ႕ေျဖၿပီးမွ တူးမာ တကယ္ ရန္ေနာင့္ကို သြားေမးမွာ စိုးရိမ္မိျပန္တယ္။
ဟိုတုန္းကလို ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အိခ်ဳိကို မေခၚေတာ႔ပဲ ရန္ေနာင္ တေယာက္တည္းကို အေဖၚျပဳ သြားလာေနတဲ႔ တူးမာကို ျမင္တိုင္း ရင္ထဲ တဆစ္ဆစ္ နာမိတယ္။
“နင္နဲ႔ ရန္ေနာင္နဲ႔ တတြဲတြဲ လုပ္လွခ်ည္လား။ ေတာ္ၾကာ လူေတြက တမ်ဳိးထင္ၾက ေျပာၾက မယ္ေနာ္” လို႔ စိတ္ပူသလို ဘာလိုလို လုပ္ ေျပာမိေတာ႔ ‘အထင္ခံရ ေကာင္းတာေပါ႔’ လို႔ စပ္ျဖည္းျဖည္း ျပန္ေျဖတဲ႔ တူးမာကို ၾကည္႔ ၿပီး စိတ္ခုမိတာ ခဏခဏ။
‘လူေတြ တမ်ဳိး ထင္မယ္’ ဆိုၿပီး အိခ်ဳိကို အေဖၚ လိုက္ေပးလိုက္ လို႔ ေျပာမိေတာ႔ အိခ်ဳိက ‘ဟဲ႔ သူက အထင္ ခံခ်င္ေနတာ။ တူးမာက သေဘာက်ေနတာ။ ရန္ေနာင္ ဘယ္ေတာ႔ ေျပာမလဲ ေစာင့္ေန တာ။ ဟို တေယာက္ကလဲ သည္ေလာက္ အထာ ေပးတာေတာင္ မေျပာေသးဘူး။ နင့္သူငယ္ခ်င္းကို တြန္းေပးလိုက္ဦး။’တဲ႔။
ကဲ… ေရွ႕ေန ငွားကာမွ ေထာင္ လုံးလုံး က်ပါၿပီ။
အိခ်ဳိကို အေဖၚလိုက္ခိုင္းကာမွ ရန္ေနာင့္ကို အထာ ေပးေနတာ ဆိုတာ ေျပာခိုင္းေနျပန္တယ္။
“နင့္ သူငယ္ခ်င္းက ကဲကို ကဲတယ္။ ေယာက်္ားေလးကို စ ႀကိဳက္ရတယ္ လို႔။”
“ဟဲ႔ သူလဲ လူပဲ။ သူ႔မွာလဲ အသဲနဲ႔။ လူတိုင္းမွာ အသဲနဲ႔။ လူတိုင္း ခ်စ္တတ္တယ္။ နင္ေရာ မခ်စ္တတ္ဘူး လား။ အသဲ မရွိဘူးလား။ ေျပာ။”
ေစ႔ေစ႔ပါေအာင္ ၾကည္႔ေမးတဲ႔ အိခ်ဳိတေယာက္ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးေတြေပၚမွာ တူးမာ ဆိုတဲ႔ အမည္ကို မဖတ္မိေအာင္ မ်က္ႏွာ အျမန္လႊဲလိုက္ရတယ္။
 
                           X                                     X                                     X

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးခ်ိန္မွာ ရန္ေနာင္က တနယ္တေက်း၊ ခပ္ေ၀းေ၀းက ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္း သြား တက္ခဲ႔တယ္။
မေရႊတူးမာတို႔ အကဲပိုစြာ အလြမ္းသယ္ ခဲ႔တာေပါ႔။
‘ပိေတာက္ ပြင့္ရက္၀ယ္ ေမာင္ လာေနက်ကြယ္’ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကို မူပိုင္ယူၿပီး သႀကၤန္ က်၊ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္ကို အၿမဲ တေမ႔တေမာေစာင့္ရွာတယ္။ ရန္ေနာင္ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ ျပန္လာမယ္႔ အခ်ိန္ေလ။ ၿပီးေတာ႔ သူတို႔ တတြဲတြဲ လုပ္ၾကပါၿပီ။ ျပဴတင္း၀ေတြ ရပ္ၿပီး လက္ဟန္ အမူအယာေတြနဲ႔ အခ်စ္ သည္းျပၾက ပါၿပီ။
မ်က္စိေနာက္စြာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လဲ အိမ္မွာ မေနပဲ ေရွာင္ေနလိုက္ေတာ႔တယ္။
ရန္ေနာင္ ေက်ာင္းဖြင့္လို႔ ျပန္သြားခ်ိန္မွာေတာ႔ အလြမ္းသည္မေလး တူးမာရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံကို အိခ်ဳိက ဒိုင္ခံ နား ေထာင္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဆီ သတင္းပို႔တယ္။ ‘ေကာင္းတယ္။ လြမ္းရတာ နည္းေတာင္ နည္းေသး။ လဲ ေသလိုက္။’ လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ခ်ီးက်ဴး ေထာပနာ ျပဳေတာ႔ အိခ်ဳိက ေလွာင္တယ္။
“ဘာလဲ နင္က သူမ်ား ခ်စ္တာ မနာလို ျဖစ္ေနတာလား။ နင့္ကို ခ်စ္မယ္႔သူ မရွိလို႔လား။”
အိခ်ဳိကို အသံထြက္ မေျဖလိုက္ေပမယ္႔ စိတ္ထဲကေတာ႔ ေျဖမိပါတယ္။ ‘သူမ်ား ခ်စ္တာကို မနာလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ႔ေနရာ သူမ်ား ရသြားလို႔ စိတ္တိုေနတာ။’ … လို႔။
ရန္ေနာင့္ဆီက အဆက္အသြယ္ ႀကဲရင္ တူးမာ မ်က္ႏွာ မေကာင္း။ အိခ်ဳိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေခ်ာ႔ ရတယ္။
ရန္ေနာင္ အေပါင္းအသင္း အသစ္ေတြ ရလို႔ တူးမာကို အခ်ိန္ မေပးေတာ႔ခ်ိန္မွာ အိခ်ဳိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အေဖၚ ျပဳခဲ႔ရတယ္။
ရန္ေနာင္နဲ႔ တူးမာ အဆင္မေျပလို႔ ခပ္ကြာကြာ ေနၾကခ်ိန္မွာ တူးမာကို အိခ်ဳိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရံေပးရတယ္။
အစဦးပိုင္း အခ်ိန္ေတြတုန္းက အိခ်ဳိ မရွိခ်ိန္မွာ တူးမာကို ရင္ဖြင့္ဘို႔ ကၽြန္ေတာ္ က်ဳိးစားခဲ႔ ေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္ စကား အစ ရွာ မရခင္မွာပဲ သူက ရန္ေနာင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ သူ႔ခံစားခ်က္ေတြ အရင္ ဖြင့္ ေျပာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏႈတ္ ဆြံ႔ ခဲ႔ရတာ ခဏခဏ။
ေနာက္ေတာ႔ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ တရား၀င္ ခ်စ္သူေတြ ျဖစ္သြားၾကၿပီ လို႔ အိခ်ဳိထံက ၾကားရ ၿပီးခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္လဲ အသဲတံခါးကို ဆြဲပိတ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔အခ်စ္ေတြကို ေသာ႔ခပ္ သိမ္းထားလိုက္ ပါေတာ႔တယ္။ ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ႔ၿပီး ရန္ေနာင္ ေက်ာင္းပိတ္လို႔ အိမ္ျပန္လာမယ္႔ အခ်ိန္ေတြမွာ တနယ္တေက်း သြားေနႏိုင္ဘို႔ က်ဳိးစားခဲ႔တယ္။
ရန္ေနာင္ ေက်ာင္းကို ျပန္သြားခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူကို လြမ္းဆြတ္ေနတဲ႔ အပူသည္မေလး တူးမာကို အစက အျမင္ ကပ္သလိုလို ျဖစ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ေနာက္ေတာ႔ သနားမိလာတယ္။ အလြမ္းရိပ္ကေလးေတြ ေ၀ေနတဲ႔ တူးမာမ်က္ႏွာ ညိႈးညိႈးေလးကို ျမင္တိုင္း ရင္ထဲနင့္မိတယ္။ ကိုယ္႔ေၾကာင့္ေတာ႔ တူးမာ ဘယ္ေတာ႔ မွ သည္လို မ်က္ႏွာမႏြမ္းေစရဘူး စိတ္ထဲေျပာမိတယ္။ ရယ္စရာ ဟာသေတြေျပာ၊ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ဟိုဟုိသည္သည္ အလည္ေခၚမိလို႔ တူးမာ ၿပဳံးေပ်ာ္ေနတာေတြ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲလဲ ပီတိ ျဖစ္မိတာ အခါခါ။
တကယ္လို႔သာ… ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ … တူးမာရင္ထဲက ရန္ေနာင့္အရိပ္ ပ်ယ္ျပက္မယ္႔အခ်ိန္ အျမန္ဆုံး ေရာက္ေစခ်င္ပါၿပီ … ။ အႀကိမ္ႀကိမ္ တိတ္တခိုး ေတာင္းခဲ႔မိတဲ႔ ဆု … အခု ျပည္႔ၿပီေလ။
ရန္ေနာင္နဲ႔ တူးမာ ျပတ္ၾကၿပီ တဲ႔။
သည္တခါ ကၽြန္ေတာ္႔ အလွည္႔ ရင္ဖြင့္ ရေတာ႔မွာလား။
အခါခါ တေယာက္တည္း ရင္ထဲ ႀကိတ္ေျပာခဲ႔မိတဲ႔ စကားေတြ တရား၀င္ ဖြင့္ဟ ေျပာႏိုင္ၿပီ ဆိုေပမယ္႔ နား ေထာင္မယ္႔ သူက မရွိ။ ဘယ္ကို ေရာက္သြားေလၿပီ မသိ။ ေျပာဘို႔က မျဖစ္ေတာ႔။
 
               X                                         X                                          X
 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုက္နေဘးမွာ ေရတမာပင္ေတြ ရွိပါတယ္။
ငယ္ငယ္က ေရတမာပင္ေတြ ေအာက္မွာ အရိပ္ခို ေဆာ႔ကစားရင္း သစ္ပင္ ပင္စည္ေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နာမည္ေတြ ထြင္းေရးခဲ႔ဘူးတယ္။
တူးမာ၊ ေ၀လု၊ အိခ်ဳိ ဆိုတဲ႔ နာမည္ေလး သုံးခုက အခုထိ သစ္ေခါက္ေပၚ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ဖတ္လို႔ ရႏိုင္ပါ ေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္လဲ အခုထိ ခင္မင္မႈ သံေယာဇဥ္ေတြက မေသြမဖယ္ ၿမဲခိုင္ေနဆဲ။
ေရတမာပင္ေအာက္ တေယာက္တည္း ဂစ္တာ တီးေနတုန္း အိခ်ဳိ ကၽြန္ေတာ္႔ နေဘးကို ေရာက္လာတယ္။
ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ေရးသားခဲ႔ၿပီး အဆိုေတာ္ စိုင္းထီးဆိုင္ သီဆိုခဲ႔တဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ ‘ေပ်ာက္ဆုံးေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ’ သီခ်င္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျဖးေလးစြာ တီးေနတာကို အိခ်ဳိက ၿငိမ္သက္စြာ ထိုင္နားေထာင္ရင္း တိုးတိုးေလး လိုက္ညီးေနတယ္။
“အပူ အပင္ကင္းတဲ႔ ကေလး ေလး ဘ၀ကို တခါ ျပန္ၿပီး ရခ်င္ေသးတယ္။ အျပစ္မရွိေသးတဲ႔ ကေလး ေလး ဘ၀ကို တခါ ျပန္ၿပီး ရခ်င္ေသးတယ္။”
“ျဖဴစင္တဲ႔ ႏွလုံးသားေလးဟာ အေရာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စြန္း ေနပါၿပီ။”
သီခ်င္းကို တိုးတိုးေလး လိုက္ညီးေနရာက အိခ်ဳိက ဆိုင္းမဆင့္ ဗုံမဆင့္ ေမးခ်လိုက္တယ္။
“နင္ ဘယ္႔ႏွယ္႔ ေနေသးသလဲ။”
သူ႔ေမးခြန္းကို နားမလည္လို႔ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ ၾကည္႔ၿပီး ျပန္ေမးမိတယ္။
“လုပ္ျပန္ၿပီ အစ မရွိ၊ အဆုံး မရွိ ေမးခြန္း။ ငါက ဘာကို ဘယ္႔ႏွယ္ ေနရမွာလဲ။”
အိခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေစ႔ေစ႔ၾကည္႔ၿပီး ေျပာတယ္။
“တူးမာကို လြမ္းေနေသးသလား။”
ကၽြန္ေတာ္႔ရင္ထဲ ထိန္းကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ အလြန္ေလးလံတဲ႔ သံတူႀကီးနဲ႔ မြမ္းက်ပ္ေနတဲ႔ ရင္ကို ထုလိုက္ သလိုပဲ။ အိခ်ဳိကို ဘာမွ ျပန္ မေျဖေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္ႏွာကို တစိမ္႔စိမ္႔ အကဲခပ္ေနပုံ ရတဲ႔ အိခ်ဳိက ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္ထဲ ခံစားခ်က္ကို ထိုးေဖါက္ ျမင္ပုံ ရပါတယ္။
“သူကေတာ႔ ငါတို႔ကို ေမ႔ေလာက္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ နင္ သူ႔ကို သတိရတုန္းလား။ နင့္ စိတ္ထဲမွာ …”
ေမးေနရင္း အိခ်ဳိ အသံက တိမ္၀င္သြားတယ္။ အသံက ေမးေနရင္း ရပ္သြားေပမဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း အၾကည္႔ခ်င္း ဆိုင္မိေနလို႔ သူ႔မ်က္လုံးေတြက တဆင့္ သူ႔ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ အဆုံးထိ ၾကားလိုက္ သလိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ျပန္မေျဖေတာ႔ သူက ထပ္ေမးတယ္။
“နင့္ ရင္ထဲမွာ သူ႔ကို စြဲလမ္းတုန္းပဲလား ေ၀လု။”
“ဘာကို စြဲလမ္းရမွာလဲ”
ဖုံးကြယ္လိုစိတ္နဲ႔ မသိဟန္ေဆာင္ ေမးေတာ႔ အိခ်ဳိက မဲ႔ၿပဳံး ၿပဳံးတယ္။
“အခ်င္းခ်င္းေတြ၊ ငါ သိပါတယ္။ နင္ သူ႔အေပၚ ဘယ္လို ဆိုတာကို။”
သက္ျပင္းရွည္တခ်က္ ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ခ်လိုက္မိတယ္။ စိတ္ထဲမွာလဲ အခုအခ်ိန္အခါ မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ဖုံးကြယ္ ထားစရာ မလိုေတာ႔ဘူးလို႔ ေတြးလိုက္မိတယ္။ တူးမာလဲ အနားမွာ မရွိေတာ႔သလို ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ ေရာက္ေနလို႔ ဘာျဖစ္ေနတယ္ မသိရေတာ႔။ ေျခရာေဖ်ာက္ ေျပးသူ၊ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါလ်က္ အဆက္ ျဖတ္သြားသူ၊ ေ၀းရာကို စြန္႔ခြာသြားသူကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလဲ လိုက္လံ ဆက္စပ္ဘို႔ မက်ဳိးစားခ်င္ေတာ႔။
ေနာက္ၿပီး အိခ်ဳိရဲ႕ အၾကည္႔ေတြက ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးေတြကတဆင့္ ရင္ထဲအထိ ထိုးေဖါက္ ေမႊေႏွာက္ ျမင္ ေနပါၿပီ။ သည္ေတာ႔ ျငင္းေနလဲ အလကားပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာ တေယာက္ေယာက္ကို ရင္ ဖြင့္လိုက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္ မြမ္း က်ပ္ေနတဲ႔ ေ၀ဒနာက သက္သာမယ္လို႔ ထင္မိရဲ႕။
“နင္ သိေနရင္လဲ ဘာလို႔ ေမးေနလဲ အိခ်ဳိရယ္။ သည္ အေၾကာင္းေတြ ငါ ေမ႔လိုက္ခ်င္ၿပီ။ မေျပာခ်င္ဘူး။ ရင္ နာတယ္။”
“ေမ႔လိုက္ခ်င္ရင္ ေမ႔လိုက္ေပါ႔။ အတိတ္ကို ေမ႔ၿပီး အသစ္ စေပါ႔။”
“ေအာ္ အိခ်ဳိရယ္။ တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံး၊ ေပ်ာက္ေစ ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေမ႔လို႔ရရင္ အေကာင္းဆုံးေပါ႔။ ငါလဲ အဲသလို သိပ္ ျဖစ္ခ်င္တာေပါ႔။ အခုေတာ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခံစားခဲ႔ရတဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္း ဖ်က္လို႔ မရဘူးေလဟာ။”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ငါ သိပါတယ္။ ႏွစ္ရွည္ လမ်ား ခံစားခ်က္ကို ဖ်က္လို႔ မရဘူး … ဆိုတာ။”
အိခ်ဳိ အသံက ေလွာင္ စ စ။
“ဟုတ္တယ္။ သည္ ခံစားခ်က္ကို ႏွစ္ရွည္ လမ်ား မ်ဳိသိပ္ခဲ႔ရတာ၊ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အနီးကပ္ ပါးစပ္ ပိတ္ထားခဲ႔ရတဲ႔ ငရဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အခံရခက္တယ္။ ငါ အသိဆုံး။”
မခ်ိတင္ကဲ ကၽြန္ေတာ္ ေပါက္ကြဲမိတယ္။ မ်က္လုံးအိမ္ အတြင္းမွာေတာင္ မ်က္ရည္ေတြ စို႔ တက္လာသလိုပဲ။
မေခၚမေျပာ၊ ေျခရာေဖ်ာက္ ေျပးရက္ေလျခင္းလို႔ တူးမာကို စိတ္နာခ်င္ေပမယ္႔ ဘယ္လိုမွ နာလို႔ မရ။ သည္ေတာ႔ လြမ္းတာကို ဆို႔စရာ နာကြက္က မရွိ။ လြမ္းခ်က္က မေျပႏိုင္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္႔နေဘးကို အိခ်ဳိက ပိုလို႔ တိုးကပ္ ထိုင္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ လက္ဖမိုးအေပၚ သူ႔လက္ကေလး နဲ႔ အသာပြတ္သပ္ေပးၿပီး…
“နင္ က်ခဲ႔တဲ႔ ငရဲ ဘယ္ေလာက္ အခံရဆိုးသလဲ ငါသိတယ္ ေ၀လု။ ငါ အသိဆုံး။”
ကၽြန္ေတာ္႔ လက္ကို ပြတ္သပ္ေပးေနရာက သူ႔လက္ ႏွစ္ဘက္နဲ႔ တင္းတင္း ဆုတ္ကိုင္လိုက္ၿပီး …
“နင့္လိုပဲ ငါလဲ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ပါးစပ္ ပိတ္ ထားခဲ႔ရတယ္။ သည္ငရဲကို ငါလဲ ခံခဲ႔ရတယ္။ ဘယ္လို အခံရ ခက္တယ္ ငါ အသိဆုံးပါ ေ၀လုရယ္။”
တအံ႔တၾသ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႔လိုက္မိခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးအိမ္အထဲ နက္နက္နဲနဲ စူးရွစြာ ၾကည္႔ၿပီး အိခ်ဳိ ဆက္ေျပာလိုက္တာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ …. …. …. ၊
“နင့္ အနားမွာ ငါ ရွိေသးတယ္ ေ၀လု။ တူးမာ နင့္ကို ထားခ်န္ခဲ႔သလို ငါ ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ဘူး။ စိတ္ခ်။”
 
               X                                          X                                          X
 
သူသူကိုယ္ကိုယ္ အသဲေပၚ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေလးေတြ ရွိပါလိမ္႔မယ္။
ေရးထားတဲ႔ အမည္ေတြ အခ်ိန္ၾကာရင္ ေ၀၀ါး ျပယ္ပ်က္သြားႏိုင္ေပမယ္႔ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေတြကေတာ႔ မပ်က္မဆီး တသက္ ၿမဲေနေတာ႔မွာပါ။

တခုပဲ ေမးခ်င္တာက သည္ အမည္ေလးေတြကို ခပ္ထားတဲ႔ ေဘာင္ေတြကို ေျပာင္းလို႔ ရသလား ဆိုတာ။
သည္ေဘာင္ေတြကို ေျပာင္းခ်င္တိုင္း လြယ္လြယ္ ကူကူ ေျပာင္း … ရႏိုင္ၾကသလား … လို႔။

တျခားလူေတြေတာ႔ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ကေတာ႔ ……
 
                X                                        X                                          X
 
အိခ်ဳိရယ္… ငါ႔ဘ၀မွာ သူငယ္ခ်င္းဆိုလို႔ နင္ တေယာက္တည္း က်န္ေတာ႔တာပါဟာ။

ကၽြန္ေတာ္႔ ဘ၀မွာ သူငယ္ခ်င္းဆိုလို႔ အိခ်ဳိ တေယာက္ပဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္။

 
ေလးစားစြာျဖင့္ -
မာလုစံ
စက္တင္ဘာလ ၂၅ ရက္၊ ၂၀၁၃
 
 
 
 

No comments: