Sunday, October 20, 2013

တရားခံ ဘယ္သူလဲ ေဟ႔။

(မေဟသီ ႐ုပ္စုံမဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၅ခု ဇြန္လ၊ အမွတ္ ၁၁)

၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ထုတ္၊ မေဟသီ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၁ တြင္ ပါရွိခဲ႔ေသာ စာမူေလးအား ျပန္လည္ ေတြ႔ရွိျခင္း အမွတ္တရ။
ရပ္ေ၀းကို စြန္႔ခြာသြားသူ၏ စာမူပါမဂၢဇင္း အခ်ဳိ႕ကုိ ႏွစ္အစိပ္ေက်ာ္ေအာင္ မေပ်ာက္မရွ ထိန္းသိမ္းထား ေပးခဲ႔ေသာ
ခ်စ္မိခင္ ေစာျမ၀တီႏွင့္ ခ်စ္ညီမငယ္ေလး ယုကိစံ အား အထူး ေက်းဇူး တင္ရွိပါေၾကာင္း။

(လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ) တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူဘ၀က ရုပ္ရွင္ကား တကား ၾကည္႔ဖူး ပါသည္။

‘ဂ်ပန္ျပည္မွာ ခုႏွစ္ရက္တာ’ ... ... တဲ႔။

ဇာတ္လမ္းကေတာ႔ (ထိုစဥ္က) လူအေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီး မေမ႔ႏိုင္ ၾကေသးေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လည္ရွိ ရုပ္ရွင္ရုံႀကီးမွာ ရက္အတန္ၾကာေအာင္ ျပသ သြားခဲ႔ၿပီး နာမည္ ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္ မ်ားခဲ႔သည္႔ ဂ်ပန္ ဧည္႔လမ္းညႊန္မေလးႏွင့္ အဂၤလိပ္ မင္းသား ဧည္႔သည္တို႔ အေၾကာင္း ရုပ္ရွင္ကား ျဖစ္သည္။

ရႈမ၀မဂၢဇင္းမွာ (၁၉၈၀ ခုႏွစ္ပိုင္းမ်ားက ထင္သည္) စာေရးဆရာ ေမာင္လြန္းၾကင္ ေရးဖြဲ႔ သည္႔ ၀တၳဳရွည္ ႏွစ္ပုဒ္ ဖတ္ဖူးပါသည္။ သီးျခားစီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆက္စပ္ ဖတ္၍ ရသည္႔ ၀တၳဳ ရွည္မ်ား ျဖစ္သည္။ ပထမတပုဒ္ အမည္က ‘ဖြဲ႔သီလြမ္းစာ မလွမ္းသာသည္’ ဆိုလား (မွားခ်င္လဲ မွားေနပါမည္)။ ၀တၳဳအမည္မ်ား ကို အေသအခ်ာ မမွတ္မိ ေတာ႔ ေသာ္လည္း ျပင္သစ္ ကမာၻလွည္႔ ခရီးသည္မေလး ႏွင့္ (ရခိုင္တိုင္းရင္းသား) ျမန္မာ သုေသသနမႈးကေလး ထြန္းေ၀ေက်ာ္ တို႔၏ ဇာတ္လမ္းသည္ ရင္ထဲမွာ စြဲ က်န္ခဲ႔ပါသည္။ ျပင္သစ္ ဧည္႔လမ္းညႊန္မေလး ျဖစ္ေသာ ႏြယ္ႏြယ္ေက်ာ္သည္ ထို ၀တၳဳတြင္ ဇာတ္ရံတဦးသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူမ၏ ဧည္႔သည္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ထြန္းေ၀ေက်ာ္ တို႔၏ ဇာတ္လမ္းမွာ သူမသည္ အဓိကက်ေသာ ေနရာ အခန္းက႑မွာ ပါခဲ႔ပါသည္။

ရႈမ၀ မဂၢဇင္း မွာပင္ထင္သည္။ မဂၢဇင္းတအုပ္တြင္ ၀တၳဳတို တပုဒ္ ဖတ္ဖူးသည္။ ပင္ကုိယ္ အားနည္းခ်က္ ေၾကာင့္ ထုံးစံအတိုင္း ၀တၳဳ အမည္၊ စာေရးသူတို႔ကို မမွတ္မိေတာ႔ ေသာ္လည္း ဇာတ္ေကာင္မ်ား ျဖစ္ေသာ ကမာၻလွည္႔ခရီးသည္ မစၥတာ ဆန္းဒါးစ္ ႏွင့္ ဧည္႔လမ္းညႊန္မေလး မေၾကးမုံ တို႔၏ ေသြးကေျပာေသာ စကားတို႔သည္ ေမ႔ရႏိုင္ဖြယ္ရာ မဟုတ္ပါ။

လုံး၀ ေမွ်ာ္လင့္ ရည္မွန္းခဲ႔ျခင္း မရွိပါပဲ ဒီဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ ခ်စ္တတ္သူ ႏွလုံးသားရွင္ အျဖစ္ႏွင့္ ကုိယ္တိုင္ ပါ၀င္ လာရသည္႔အခါ... ...

တခုေတာ႔ ရွိသည္ ... ဒီ ဇာတ္လမ္းမွာ ကၽြန္မ ခ်စ္ရတာက ... ... ..


-                               -                                -

ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း မွန္ထဲမွာ ကိုယ္႔ ရုပ္သြင္ကို ၾကည္႔မိတိုင္း တူးမာ မေက်မနပ္ ျဖစ္ရသည္။ ဒါေပမယ္႔ ေက်နပ္နပ္ မနပ္နပ္ ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ႔။ ရွမ္းကို ခ်စ္လွ်င္ ပဲပုတ္ကိုလည္း ခ်စ္ရမည္ ေျပာၾကသလို၊ သည္ အလုပ္ လုပ္ခ်င္လွ်င္ သည္လုိပဲ ၀တ္ရမည္ေလ။

သည္ အလုပ္က ဘယ္သူမွ အတင္း ဖိအားေပး လုပ္ခိုင္းခဲ႔တာ မဟုတ္။ ကုိယ္႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုယ္၊ ၀ါသနာ ပါရာအလုပ္ ေရြးခဲ႔ မိသည္မို႔ သည္အလုပ္ လုပ္ခ်င္လွ်င္ သည္လုိ ဆက္လုိ႔သာ ၀တ္ေပေတာ႔ ကုိယ္႔ဘာသာ အားေပး အားတင္း ရယုံသာ။

ျဖဴ နီ ညိဳ ျပာ အေရာင္စုံထဲမွာ ဘယ္အေရာင္ကို အႀကိဳက္ဆုံးလဲ ေမးလာလွ်င္ တူးမာ ေျဖဖို႔ အေတာ္ စဥ္းစားရမည္။ အျပာေရာင္၊ အနီေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္၊ လိေမၼာ္ေရာင္၊ အနက္ လည္း ႀကိဳက္တာပဲ။ အျဖဴေကာ ... ခရမ္း လည္း မက်န္၊ ပန္းေရာင္ ...... အို ... စုံလို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

ဘာအေရာင္ကို အမုန္းဆုံးလဲ ဆိုလွ်င္ေတာ႔ အေျဖက ျပတ္သားသည္။ စဥ္းစားစရာပင္ မလို၊ တခြန္းထဲ ေအာ္ ေျဖလိုက္ မည္။

အ၀ါေရာင္။

ဒါေပမယ္႔ အခုေတာ႔ သူက တူးမာရဲ႕ ၀တ္စုံအေရာင္ တဲ႔။ ဒီေတာ႔ ဒီဘ၀မွာ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္း ဇာတ္လမ္းက စလုံးေရ စ လာေခ်ၿပီေကာ။

-                                          -                                          -


နံနက္ခင္းေပမင့္ ေနျခည္ျပင္းေသာ ပုဂံေျမမွာ အ၀ါေရာင္ႏွင့္ စခမ္းသြားရမည္႔ အေရးမွာ ေတြးမိတိုင္း ရင္ေလး စရာပင္။

ေရႊစည္းခုံဘုရား ရင္ျပင္ေပၚမွာ ရတတ္သေရြ႕ ေနအရိပ္ကို ရွာေဖြကာ ခိုလႈံရသည္မွာ တူးမာ အတြက္ ေန႔တိုင္း အေရးအႀကီးဆုံး အလုပ္ ျဖစ္သည္။ နဂိုက မျဖဴေသာ ညိဳပုတ္ပုတ္ အသားေလး မည္းသြားမွာ စိုးမိသည္ေၾကာင့္ ေရာက္ေလရာ ဘုရားအဆူတိုင္းမွာ အရိပ္ကို အရင္ဆုံး ရွာရသည္မွာ ေန႔တဓူ၀ မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္။

ဧည္႔သည္မ်ားကို တန္ေဆာင္းတခုထဲ စုေခၚၿပီး ဘုရားသမိုင္း ရွင္းလင္းေျပာျပေနစဥ္ မမေအးႏွင့္ ဧည္႔သည္တစု တူးမာတို႔ နေဘးမွ ျဖတ္ေက်ာ္ သြားၾကသည္။ နဂိုေန သြက္လက္ေသာ မမေအးသည္ ရႊင္ခ်ဳိေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ တူးမာ၏ ဧည္႔သည္မ်ားကို ဟယ္လုိဟု ႏႈတ္ဆက္ကာ တူးမာ ကိုလည္း ၿပဳံးျပ သြားသည္။

‘ဒါ... မင္းတို႔ ၀တ္စုံလား’

တူးမာ၏ ဧည္႔သည္မ်ားထဲမွ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တဦးက တူးမာ၏ လုံခ်ည္၊ အကၤ်ီတို႔ကို ၾကည္႔ၿပီး ေမးသည္။

‘ဟုတ္ကဲ႔’

ေမးလာေသာ အမ်ဳိးသမီးႀကီး၏ မ်က္ႏွာေပးက ငါထင္ယင္ မလြဲပါဘူး ရယ္လို႔ ဂုဏ္ယူေနဟန္ ၿပဳံးစစ။

သည္ေလာက္ေလး မွန္းႏိုင္တာမ်ား အထင္ႀကီးစရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေစာေစာက မမေအးလည္း တူးမာလိုပဲ အကၤ်ီ အ၀ါေရာင္၊ လုံခ်ည္ အ၀ါေျဗာင္မွာ အျပာေရာင္ ကန္႔လန္႔စင္း သုံးလိုင္း ေအာက္နားမွာ ပတ္လို႔ ၀တ္သြားတာ ျမင္တဲ႔ သူတိုင္း အသိသာႀကီးပဲ ဥစၥာ။

ဒါေပမယ္႔ ထို အမ်ဳိးသမီးႀကီးက ထပ္ေျပာသည္။

‘မင္းတို႔ ၀တ္စုံ သိပ္လွတာပဲ’

ဘုရားေရ ..... တူးမာ စိတ္ထဲမွ ဘုရားတ မိသည္။

ႀကံႀကံဖန္ဖန္ သူ႔မ်က္စိကလည္း ... ဟု ထုိအမ်ဳိးသမီးႀကီး၏ အျမင္ကို ကဲ႔ရဲ႕ မိသည္။

‘ငါေတာ႔ မထင္ပါဘူး။ ဒါဟာ ငါအမုန္းဆုံး အရာင္ပဲ’

တူးမာ အသံတိုးေလးႏွင့္ ေျဖးေလးစြာ ျပန္ ေျပာမိသည္။

‘အို ... မဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ သိပ္ လွတဲ႔ အေရာင္။ မင္းနဲ႔ သိပ္လိုက္တယ္။ ဟုိမွာ မင္း သူငယ္ခ်င္းနဲ႔လည္း သိပ္ လုိက္ဘက္တာပဲ’

ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ဧည္႔သည္အုပ္စုကို ရွင္းျပေနေသာ မမေအးကို လက္ညိႈး ညႊန္ျပသည္။ နဂိုေန အသားျဖဴသူမို႔ ေလဒဏ္ေနဒဏ္ေၾကာင့္ ညိဳေရာင္သန္းရုံေလး ညိဳေသာ မမေအးကေတာ႔ ဒီ အ၀ါေရာင္ႏွင့္ လိုက္ဘက္ လွေပမယ္႔ နဂိုက ညိဳေသာ တူးမာတို႔မွာ ယခု ညိဳရုံမက မည္းသည္႔ အဆင့္ ေရာက္လုနီး ေနေပၿပီ။ ရန္ကုန္မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျမင္လွ်င္ ကပၸလီဟု အေခၚခံရေတာ႔မည္မွာ ေဗဒင္ ေတာင္ ေမးစရာ မလို။

ဒါေပမယ္႔ သူမ၏ ဧည္႔သည္ကို ဘာမွ ျပန္လွန္ ျငင္း မေနေတာ႔။ သူက လွပါတယ္ဟု ထပ္တလဲလဲ ခ်ီးက်ဴးေနေတာ႔ ကိုယ္ကလည္း ေက်းဇူး အခါခါ ျပန္ တင္ရုံပဲေပါ႔။

ေရႊစည္းခုံဘုရားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သိသင္႔ သိထိုက္ စိတ္၀င္စားမည္႔ အေၾကာင္းေတြ ေျပာဆို ျပသ ၿပီးေသာအခါ ဧည္႔သည္မ်ားကို ေရွ႕ဆက္ ခရီးထြက္မည္႔ အခ်ိန္ႏွင့္ စုရပ္ေနရာ သတ္မွတ္ ေျပာျပၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စိတ္ႀကိဳက္ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ရန္ အခ်ိန္ ေပးလိုက္ပါသည္။ ဧည္႔သည္မ်ား ဘုရားကို လွည္႔ပတ္ ဖူးၿပီး ဓါတ္ပုံမ်ား လွည္႔ရိုက္ေနစဥ္မွာ တူးမာသည္ အေရွ႕ဘက္ တန္ေဆာင္းနေဘးမွ ဇရပ္ တေဆာင္၏ အေရွ႕ ေလွခါးထစ္ ေပၚတြင္ ငုတ္တုတ္ကေလး ထုိင္ကာ ဟုိဟုိဒီဒီ ေငးေမာ ၾကည္႔ ေနမိသည္။

ဓါတ္ပုံရိုက္ယင္း တပတ္လွည္႔လာမည္႔ သူမ၏ ဧည္႔သည္မ်ားကို သည္လိုေနရာမွာ သည္လို ထုိင္ၿပီး အၿမဲ ေစာင့္ေနေလ႔ ရွိတတ္ေသာ တူးမာသည္ ယေန႔လည္း ယခင့္ ယခင္ ရက္မ်ားလို ထိုင္ေစာင့္ ေနစဥ္ သူမထံသို႔ ေရႊေရာင္ ဆံပင္တိုတိုႏွင့္ ကမာၻလွည္႔ ခရီးသည္ လူငယ္ တဦး ေလွ်ာက္လာ ေနသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။

‘တဆိတ္ေလာက္ ေက်းဇူး ျပဳပါ’

တူးမာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရပ္ၿပီး ေျပာလာသျဖင့္ တူးမာ ျပန္ေျဖလိုက္သည္။

‘ဟုတ္ကဲ႔’

‘ကၽြန္ေတာ္ အကူအညီ တခု ေတာင္းခ်င္လို႔ပါ’

‘ဟုတ္ကဲ႔ ေျပာပါ’

‘ကၽြန္ေတာ္ ဗမာ အမ်ဳိးသမီး တေယာက္ပုံကို အမွတ္တရ ဓါတ္ပုံ ေကာင္းေကာင္း ရိုက္ခ်င္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တခု အခက္ေတြ႔ေနတာက ...’

သူ သည္ေလာက္ စကား စ လာလွ်င္ပင္ တူးမာ နားလည္ ပါၿပီ။ သည္လို အကူအညီမ်ဳိးက သည္အလုပ္ထဲမွာ ခဏခဏ အေတာင္းခံရသည္မွာ တူးမာတို႔ ဧည္႔လမ္းညႊန္ေတြ အတြက္ အဆန္း မဟုတ္ေတာ႔။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုလူငယ္၏ စကား မဆုံးမီမွာပင္ ထိုင္ရာမွ သြက္လက္စြာ ထၿပီး ဘယ္နားမွာ ရိုက္ခ်င္တာလဲ ေမး လိုက္သည္။

၀မ္းသာအားရ ျဖစ္သြားေသာ ထိုခရီးသည္ လူငယ္သည္ သူလိုခ်င္ေသာ ေနာက္ခံ ရႈခင္းမ်ား ႏွင့္ တူးမာကို ေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ယူပါသည္။ ထို ခရီးသြား လူငယ္၏ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ဟန္တူေသာ အျခား လူငယ္တဦးႏွင့္ အေနာက္တိုင္းသူ အမ်ဳိးသမီးတဦးကလည္း ခြင့္ေတာင္းသလို အၿပံဳးကေလးေတြႏွင့္ တူးမာကို ဓါတ္ပုံမ်ား ရိုက္ယူ ၾကသည္။

ဓါတ္ပုံ အရိုက္ခံရမည္ဆိုလွ်င္ အလြန္ေပ်ာ္ေသာ တူးမာသည္ ခရီးသြား ဧည္႔သည္မ်ားက ခြင့္ေတာင္းလာလွ်င္ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး သူမ၏ ပုံမ်ားကို ရိုက္ခြင့္ျပဳ စၿမဲ ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕ ဧည္႔သည္မ်ား ဆိုလွ်င္ ပိုလာရိုက္ေခၚ အခုရိုက္ အခု ရေသာ ဓါတ္ပုံမ်ား ရိုက္ေပးခဲ႔သည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ႔ စိတ္ႀကိဳက္ ရိုက္ယူၿပီးလွ်င္ လိပ္စာ ေတာင္းကာ ဓါတ္ပုံ ပို႔ေပး တတ္သည္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေရာင္စုံ ဓါတ္ပုံေစ်းက ႀကီးျမင့္ဆဲ ျဖစ္သည္႔ျပင္ ဒီလို ပုဂံနယ္ေျမအႏွ႔ံ၊ ဘုရားစုံ ေနရာစုံေအာင္ မိမိ အစီအစဥ္ႏွင့္ ေရာင္စုံဓါတ္ပုံ ရိုက္ယူဖို႔ ဆိုသည္မွာ လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မဟုတ္။ ယခုေတာ႔ ဧည္႔သည္မ်ား၏ ေစတနာ ႏွင့္ ေထာင့္မ်ဳိးစုံ၊ ေနရာစုံမွ အရြယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ပုံေတြ မလိုခ်င့္အဆုံး ပုံေအာလို႔ ရေနၿပီ ျဖစ္သည္။

တူးမာ ဓါတ္ပုံ အရိုက္ခံေနသည္ကို သူမ၏ ဧည္႔သည္အဖြဲ႔မွ ဒတ္ခ်္လူမ်ဳိး အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးမ်ားက သေဘာ က်စြာ ၿပံဳးၾကည္႔ ေနၾကပါသည္။ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ၿပီးေသာ အခါ ခရီးသြားလူငယ္မ်ားသည္ တူးမာထံသို႔ ပုံမ်ား ပို႔ေပးမည္ ဆိုၿပီး သူမ၏ လိပ္စာကို ေတာင္းၾကသည္။ သူတို႔၏ ခရီးေဆာင္ စာအုပ္ကေလးမ်ား ထဲတြင္ တူးမာ လိပ္စာကို ေရး ေပးၿပီး၍ မိမိ ဧည္႔သည္မ်ားထံ သြားမည္ျပဳစဥ္ ...

‘ေခ်ာ႔ေတာ႔ … ေခ်ာ႔ေတာ႔’

နံေဘး ေနာက္နားမွ စကားသံ တသံ ထြက္လာ၍ လွည္႔ၾကည္႔မိသည္။

ကင္မရာ ႏွစ္လုံးႏွင့္ ဂ်ပန္ အဘိုးႀကီး တေယာက္။
‘ဘိရုမာ မိန္းကေလး၊ နည္းနည္း၊ နည္းနည္း’

ကင္မရာတလုံးကို လည္ပင္းမွာ ဆြဲ၍၊ က်န္ ကင္မရာတလုံးကို လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားၿပီး ေျခကားရား၊ လက္ ကားရား ႏွင့္ ဗမာလို ေျပာေနသည္။ ဒါေပမယ္႔ သူေျပာသည္႔ ဗမာစကားကို တူးမာ နားမလည္၊ ဘာေတြ ေျပာေနမွန္း မသိ။

ေစာေစာက တူးမာကို ဓါတ္ပုံ ရိုက္သြားေသာ လူငယ္ေတြကို လက္ညိႈးထိုးလိုက္ တူးမာကို ေခါင္းညြတ္ ေျပာလိုက္ ႏွင့္ လုပ္ေနရာမွ သူေျပာ ေနသည္တို႔ကို တူးမာ နားမလည္မွန္း ရိပ္မိေသာအခါ ဂ်ပန္ အဘိုးႀကီးသည္ တူးမာကို လက္ညိႈး ထုိးၿပီး ... ...

‘ဘိရုမာ မိန္းကေလး၊ လွတယ္ဂါး’

လက္ထဲမွ ကင္မရာကို ေျမွာက္ျပၿပီး -

‘လုပ္မယ္ … လုပ္မယ္’

သူ႔ ေျခဟန္ လက္ဟန္ေတြကို ဆက္စပ္ေတြးၿပီး တူးမာ ျပန္ေမးရသည္။ လက္ႏွင့္ ဓါတ္ပုံ ရိုက္သလို အမူအယာ လုပ္ ျပၿပီး ... ၊

'ဓါတ္ပုံ ရိုက္ခ်င္လို႔လား’

‘အား ... ဟိုက္ ဟိုက္၊ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ခ်င္လို႔လား၊ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ခ်င္လို႔လား’

ေခါင္း တညိတ္ညိတ္၊ တဟုိက္ဟိုက္ႏွင့္ တူးမာ ေမးေသာ ေမးခြန္းကို ျပန္ၿပီး ရြတ္ေနသည္။ သူ႔ကို ၾကည္႔ၿပီး တူးမာ ရယ္ခ်င္သြားသည္။ ဒါေပမယ္႔ ရယ္ခ်င္စိတ္ကို အၿပံဳးႏွင့္ ထိန္းလိုက္ၿပီး -

‘ဟုတ္ကဲ႔ ရွင့္။ ရိုက္ပါ၊ ရိုက္ပါ’

ပါးစပ္ကလည္း ေျပာ၊ လက္ကလည္း ရိုက္ခြင့္ ျပဳေၾကာင္း အမူအရာႏွင္႔ လုပ္ျပေတာ႔ တအားအား၊ တအဲအဲႏွင့္ ပါးစပ္က ဘာေတြမသိ ေရရြတ္ကာ ဓါတ္ပုံမ်ား ရိုက္ပါေတာ႔သည္။ ၿပီးေတာ႔ သူ႔တေယာက္ထဲ ရိုက္၍ အားမရသလို ပါးစပ္မွ ဂ်ပန္လို ေအာ္ေခၚသျဖင့္ တဘက္ တန္ေဆာင္းအတြင္းမွ ဂ်ပန္ အဘိုးႀကီးမ်ား ေျပးထြက္ လာၾကသည္။

ရွင္းလင္း ျပသေနေသာ သက္ဆိုင္ရာ ဧည္႔လမ္းညႊန္ကေတာ႔ အေတာ္ စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္သြားမည္မွာ အမွန္ပင္။ သူ႔အလုပ္ကို တိုက္ရိုက္ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ႔သည္ မဟုတ္ေပမယ္႔ သည္ကိစၥမွာ မိမိလည္း ပါ၀င္ေနသည္မို႔ တူးမာ အားတုန္႔ အားနာ အၿပံဳးႏွင့္ ေတာင္းပန္သလို လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ လုိက္ရသည္။

ဂ်ပန္တစုႏွင့္ တူးမာကို သူမ၏အဖြဲ႔မွ အဘိုးႀကီး အဘြားႀကီးေတြ တအံ႔တၾသ ၾကည္႔ ေနၾကသည္။ အဖြဲ႔႕သား အခ်ဳိ႕၏ မ်က္ႏွာေတြမွာ နားမလည္ႏိုင္သလို ဇေ၀ဇ၀ါ၊ တမ်ဳိး အမူအရာေတြ လႊမ္းၿခံဳ ေနသည္။ သူတို႔၏ ဧည္႔လမ္းညႊန္ မိန္းကေလး ဂ်ပန္အဖြဲ႔ႏွင့္ လူလဲၿပီး လိုက္သြားမည္ လို႔မ်ား ထင္မွတ္ စိုးရိမ္ ေနၾကသည္လား မသိ။

ဓါတ္ပုံဖလင္ကလည္း ေပါၾကသည္မို႔ ဂ်ပန္တစုသည္ တျဖတ္ျဖတ္ႏွင့္ ဓါတ္ပုံရိုက္လို႔ မၿပီးႏိုင္ မစီးႏိုင္ ျဖစ္ေန ၾကသည္။ ရိုက္၍ အားရ သြားၾကျပန္ေသာ္ စာအုပ္ကေလးေတြ ကိုယ္စီထုတ္၊ ေဘာပဲန္ေလးေတြ ဖြင့္ေပးကာ တူးမာနေဘး ၀ိုင္းၿပီး ဂ်ပန္လို ဘာေတြ မသိ ေျပာလာျပန္သည္။

ဒါ ... ဓါတ္ပုံ ပို႔ခ်င္လို႔ လိပ္စာ ေတာင္းတာပဲ ျဖစ္ရမယ္။

နားလည္ သေဘာေပါက္စြာႏွင့္ တူးမာသည္ သူမ၏ အမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာကို စာအုပ္ေလးမ်ား ထဲမွာ ေရးေပးလိုက္သည္။

‘အာရိဂတ္ေတာ’

အျပန္ အလွန္ သူတလွည္႔ ကိုယ္တလွည္႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဦးညြတ္ၿပီးေသာအခါ တူးမာသည္ သူမကို ေစာင့္ ေနေသာ တာ၀န္က်ရာ အဖြဲ႔ဆီသို႔ သုတ္သုတ္ကေလး ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္။

ဓါတ္ပုံရိုက္ရန္ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေသာ အခ်ိန္က ယခုမွ ျပည္႔ရုံသာ ရွိေသးေပမယ္႔ အဖြဲ႔သား အားလုံး စုံၿပီး သူမကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနၾကသည္မို႔ ဧည္႔သည္မ်ားကို အားနာၿပဳံးေလးနဲ႔ ၿပဳံးျပ ႏႈတ္ဆက္ရသည္။

လူျပည္႔၊ မျပည္႔ စစ္ၾကည္႔ၿပီး အဖြဲ႔ကို အေရွ႕မွ ဦးေဆာင္ကာ ဘုရား ရင္ျပင္ေပၚမွ ျပန္ဆင္းၿပီး ၀င္းအတြင္း ကားရပ္ထားရာဆီသို႔ ထြက္ခြာလာခဲ႔သည္။ ကား အထြက္တြင္ ဂ်ပန္ အဘိုးႀကီးမ်ားက လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္၍ တူးမာလည္း ဆာယိုနာရာ ျပန္လုပ္ခဲ႔ရေသးသည္။

အျပန္လမ္းမို႔ ထင္သည္။ ဧည္႔သည္အားလုံး ႏႈတ္ ဆိတ္ေနသည္။ ဒါေပမယ္႔ လုံး၀ စကား မေျပာ မဆိုၾက ေတာ႔လည္း မဟုတ္ျပန္။ တူးမာကိုသာ အလာတုန္းကလို ေမးခြန္းေတြ ၀ိုင္း၀န္း မေမးၾကေတာ႔၊ စကား မေျပာၾကေတာ႔ ေပမယ္႔ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းျဖင့္ တိုးတိုး၊ တိုးတိုးႏွင့္ စကားေတြ ေျပာေနၾကသည္။ ဘုရားေပၚမွ အဆင္း က စကာ ကားေပၚ ေရာက္သည္ အထိ သူတို႔ မိခင္ ဘာသာစကားႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုေနၾကသည္။ အကဲ ခတ္ရတာကေတာ႔ အေၾကာင္း တစုံတရာကို ျငင္းခုန္ အေျဖ ရွာေနၾက သလိုပင္။

ဘုရားေပၚမွာ သူတို႔ ဘာမ်ား ေတြ႔လာပါလိမ္႔။ သို႔မဟုတ္ တူးမာ၏ ရွင္းလင္း ျပသမႈေတြမွာ ဘာမ်ား နားမရွင္းစရာ ပါသြားပါလိမ္႔။

သူတို႔ဘာသာ ျငင္းခုန္ေနေတာ႔ တူးမာ အေမးရ ခက္ေနသည္။ အဂၤလိပ္လို ေျပာေနၾကတာလည္း မဟုတ္ေတာ႔ ဘာမွ နားမလည္ႏိုင္။ အဆုံးမွာေတာ႔ သူတို႔ဘာသာ ၀ါသနာအရ ျငင္းေနၾကတာပဲ ျဖစ္မည္။ မိမိပါ၀င္ ေျဖရွင္းဘြယ္ေတာ႔ မဟုတ္တန္ ဆိုၿပီး ဒီအေၾကာင္းကို ေခါင္းထဲမွ ထုတ္၊ မိမိ၏ ၀တၱရား အတိုင္း ေျပာျပစရာတို႔ကို ဆက္လက္ ေျပာျပ ခရီးဆက္ပါသည္။

မၾကာပါေခ်။ က်န္စစ္သား ဥမင္မွ အထြက္တြင္ အေျဖက ေပၚလာသည္။

က်န္စစ္သားဥမင္ထဲ ၀င္ၾကည္႔ၿပီး အထြက္တြင္ အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္လာေသာ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ က တူးမာကို လွမ္းေခၚသည္။

‘တူး ... ခဏ ေစာင့္ပါ’

ကားဆီသို႔ သြားမည္႔ဟန္ ျပင္ေနေသာ တူးမာ ရပ္ေစာင့္ရသည္။ သူ႔အဖြဲ႔မွ လူမ်ားသည္ ဥမင္ထဲမွ တဦးခ်င္း ထြက္လာ ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ အားလုံး အျပင္ေရာက္၍ လူစုံေသာအခါ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ က သူတို႔ ဘာသာစကားႏွင့္ တခြန္း ေျပာလိုက္သည္။ အားလုံးက ေခါင္းညိတ္ၾကသည္။ ထိုအခါ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ သည္ တူးမာ၏ နံေဘးမွာ လာ ရပ္ၿပီး ...

‘တူး ... မင္းကို ငါတို႔ ေမးခြန္းတခု ေမးခ်င္တယ္’

‘ဟုတ္ကဲ႔’

‘ဒီ ေမးခြန္းဟာ မေမးသင့္တဲ႔ ေမးခြန္းျဖစ္ၿပီး ၾကားရတာ မင္းအတြက္ ရိုင္းခ်င္လည္း ရိုင္းေနမယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒီေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖကို မသိရယင္ ငါတို႔ တဖြဲ႔လုံး ေရွ႕ခရီးမွာ စိတ္ထဲ ခိုးလိုး ခုလု ျဖစ္ေနၾကမယ္။ တျခားလူဆီ ေမးဖို႔ ဆိုတာကလည္း ဗမာျပည္မွာ ငါတို႔ အရင္းႏွီးဆုံး သူဟာ မင္းတေယာက္ပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေတာ႔ ေကာင္းတာလည္း မင္းကို ေျပာရမွာပဲ၊ ဆိုးတာလည္း မင္းကို ေျပာရမွာပဲ။ ငါ ေျပာခ်င္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို မင္း နားလည္သလား’

‘ဟုတ္ကဲ႔၊ နားလည္ပါတယ္’

‘ေကာင္းၿပီ’

အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ က တူးမာ၏ မ်က္၀န္းအစုံကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၾကည္႔ၿပီး ေမးရမည္႔ ေမးခြန္းကို စကားလုံး စီေနဟန္ တူသည္။ က်န္ အဖြဲ႔သား မ်ားကလည္း မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ ၏ နံေဘးမွာ တခ်ဳိ႕၊ ေနာက္နားမွာ တခ်ဳိ႕ ရပ္ၿပီး၊ သူတို႔ အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ကို တလွည္႔ တူးမာကို တလွည္႔ စိတ္အား ထက္သန္စြာ ၀ိုင္းၾကည္႔ ေနၾကသည္။ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ ၏ ေမးခြန္း အဆုံးမွာ ျပန္ ေျဖၾကားမည္႔ တူးမာ၏ စကားေတြကို စိတ္၀င္စားစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနၾကဟန္ပင္။

ေခါင္းေဆာင္ အဘိုးႀကီးကို ၾကည္႔ယင္း တူးမာရင္ထဲ တထိတ္ထိတ္ ခုန္လာသည္။

ဒုကၡ ပါပဲ။ ဘာေတြမ်ား ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေမးမလို႔ ပါလိမ္႔။ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ လက္လွမ္းမီသမွ် ရွာေဖြ ဖတ္ရႈ ေမးျမန္းကာ ဗဟုသုတ သိုမွီးထား ေပမယ္႔ ဒီ ဦးေႏွာက္က ကြန္ျပဴတာမွ မဟုတ္တာ၊ လူပဲ၊ တခ်ဳိ႕ ေမ႔တာလည္း ရွိသည္။ သိပါလ်က္ႏွင့္ အစေဖာ္ မရတာလည္း ႀကံဳဘူးသည္။ တခ်ဳိ႕ အေၾကာင္း ေတြကို သိလိုေပမယ္႔ မိမိ လက္လွမ္း မီသမွ်တြင္ ဘယ္သူမွ ေမးမရ၊ စာအုပ္ ရွာမရေသာ အေၾကာင္းေတြကလည္း ရွိသည္ေလ။ ဒီေတာ႔ မသိတာေလးေတြ ေမးလာယင္ ဘယ္လို ေျဖရပါ႔။ မသိပါဘူးပဲ ၀န္ခံရမည္ ျဖစ္ေပမယ္႔ ဒီလိုေတာ႔လည္း အညံ႔ မခံခ်င္။

တူးမာ ရင္ခုန္ ပူပန္ေနစဥ္မွာပင္ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ က ေမးသည္။

‘မင္း ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ ဓါတ္ပုံ အရိုက္ခံတာ ငါတို႔ အံ႔ၾသ ေနတယ္။’

ေၾသာ္ ... ဒါေလးမ်ား။ တူးမာ ရယ္ခ်င္သြားသည္။

ငါ႔ႏွယ္ ... ဘာေတြမ်ား ေမးမလဲလို႔ ရင္ထိတ္ လိုက္ရတာ၊ ခုေတာ႔လည္း ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။

သူတို႔ ေမးခြန္းကို တူးမာ နားလည္ လိုက္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ ေမးမွန္းလည္း သိသည္။ တူးမာတို႔ ျမန္မာ လူမ်ဳိး ေတြသည္ ပင္ကုိဓေလ႔ကပင္ ေဖာ္ေရြသည္။ သူတဘက္သား ကိုလည္း ကူညီခ်င္သည္။ မိမိႏွင့္ သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ ျဖစ္ေစ၊ အခက္အခဲ ေတြ႔ေနလွ်င္ အကူအညီ မေတာင္း ေပမယ္႔လည္း သေဘာျဖဴစြာႏွင့္ အလိုက္တသိ ကူညီတတ္ ၾကသည္။ သည္ ခ်စ္စဘြယ္ ဓေလ႔ကပင္ ျမန္မာတို႔၏ ပင္ကို အမွတ္အသား တခု အေနႏွင့္ ကမာၻ႔လူမ်ဳိးတို႔ အလယ္မွာ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရၿပီး ျဖစ္သည္။

သူတို႔ ႏိုင္ငံေတြမွာ ဒီလို မဟုတ္။ မသိလိုက္ ဘာသာ ေနတတ္ေသာ ဓေလ႔က အရိုးစြဲ ေနၾကသည္။ (မွတ္ခ်က္၊ အမွန္တကယ္မွာ မလိုလားအပ္ေသာ မတရားသျဖင့္ တရားစြဲ ခံရမႈ၊ ေစတနာက ေ၀ဒနာ ျဖစ္ရမႈ မ်ားေၾကာင့္ အကူအညီ ေပးလိုေသာ္လည္း မေပးရဲၾက ျဖစ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္)

ဒီေတာ႔ မသိကၽြမ္းသူ တဦးကို ဓါတ္ပုံ ရိုက္ႏိုင္ဖို႔၊ အခေၾကးေငြ မရပဲ ဓါတ္ပုံ အရိုက္ခံဘို႔ ဟူသည္ လြယ္ကူေသာ ကိစၥ မဟုတ္ၾကပါ။ တူးမာ မွာေတာ႔ တဆိတ္ေလာက္ အစခ်ီ စကားေလးႏွင့္ပင္ အေနာက္တိုင္းသား က ဓါတ္ပုံ ရိုက္တာ လည္း ခံလိုက္သည္။ ဂ်ပန္က ဓါတ္ပုံ ရိုက္တာလည္း ခံလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ႔ တေယာက္ လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ေယာက္ လည္း မက။ ဒါကို သူတို႔ အံ႔ၾသ ေနတာပဲေပါ႔။

တူးမာ ျပန္ ရွင္းျပလိုက္သည္။

ျမန္မာျပည္မွာ ျမန္မာမိန္းကေလး တေယာက္ အေနႏွင့္ အေရးတယူ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ၾကတာမို႔ ၀မ္းသာ အားရ ခြင့္ျပဳခဲ႔ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ ဤ အျပဳ အမူသည္ လက္ခံႏိုင္စရာ ဓေလ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း။

‘အို ... မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူး’

တူးမာ၏ စကားပင္ မဆုံးရေသး၊ မဟုတ္ဘူးဟု ၀ိုင္းေအာ္ၾကသည္။ တေယာက္ တေပါက္ ေျပာမည္ ျပဳၾကၿပီး ကာမွ ေခါင္းေဆာင္သို႔ ၀ိုင္းၾကည္႔ၿပီး သူတို႔ ကိုယ္စား ေမးရန္ ခြင့္ျပဳ ၾကသည္။

‘မဟုတ္ဘူး တူး၊ ငါ ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းကို မင္း သေဘာ မေပါက္ေသးဘူး။ ပထမ ဥေရာပ တိုက္သား လူငယ္ေတြကို မင္း ဓါတ္ပုံ ရိုက္ခြင့္ျပဳတာ ငါတို႔ နားလည္တယ္။ မင္း ေျပာျပတဲ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ငါတို႔ ေမးတာက ဂ်ပန္ေတြကို မင္းခြင့္ျပဳလို႔’

‘ဟုတ္တယ္ေလ ... သူတို႔ဟာလည္း ဧည္႔သည္ေတြပဲ’

‘မင္းဟာ ငါတို႔ အဖြဲ႔ရဲ႕ ဧည္႔လမ္းညႊန္ပါ’

ေရာ္ ... ခက္ပါေပါ႔လား၊ ဧည္႔လမ္းညႊန္ကို မူပိုင္ သတ္မွတ္ခ်င္ ေနၾကတာကိုး။

‘ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မဟာ လူႀကီးမင္းတို႔ရဲ႕ အဖြဲ႔ကို လိုက္လံ ျပသဖို႔ အထူးတာ၀န္ က်တဲ႔ သူပါ။ ဒါေပမယ္႔ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကို လာတဲ႔ ခရီးသည္တိုင္းဟာ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာ႔ ခရီးသြားဌာနရဲ႕ ဧည္႔သည္ေတြ ျဖစ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ ဧည္႔လမ္းညႊန္ေတြမွာ ဧည္႔သည္ေတြ ေတာင္းလာတဲ႔ အကူအညီကို လူမ်ဳိး၊ ဘာသာ မေရြး အကူအညီ ေပးဖို႔ တာ၀န္ ရွိပါတယ္’

‘ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ဟာ ဂ်ပန္ေတြပဲ’

‘ဟုတ္ပါတယ္၊ ဂ်ပန္ေတြလည္း ကမာၻလွည္႔ ခရီးသည္ေတြပါ’

တူးမာလည္း ႏႈတ္မွ ေျဖသာ ေျဖေနရသည္၊ သူတို႔ သေဘာကို နား မလည္ႏိုင္ေတာ႔။ သူတို႔ ဘာကို ဆုိလုိသည္၊ ရည္ရြယ္ ေမးေနသည္ မွန္း မရ။ သူတို႔ကို ၾကည္႔ရတာလည္း တူးမာ၏ အေျဖကို ဘ၀င္ က်ပုံ မရ။

ထိုစဥ္ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္ ေမးေနသည္ကို အားမရႏိုင္ဟန္ႏွင့္ နေဘးမွ တဦးက ေရွ႕တိုးကာ ၀င္ေမးကာမွ ... ...

‘ဒါေပမယ္႔ ဂ်ပန္ေတြဟာ မင္းတို႔ကို ႏွိပ္စက္ခဲ႔တယ္ မို႔လား။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ အေပၚမွာ စစ္အတြင္းက ရက္ရက္စက္စက္ ညွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္ခဲ႔တယ္ မဟုတ္လား။ မင္းတို႔ ျမန္မာေတြ သူတို႔ကို စိတ္ မနာဘူးလား၊ မင္းတို႔ ဘုိးဘြားေတြ ကိုယ္စား နာက်ည္းမႈေတြ မရွိဘူးလား’

သည္ေတာ႔မွ သူတို႔၏ ေမးလိုရင္း အခ်က္ကို တူးမာ နည္းနည္း သေဘာေပါက္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပံဳးၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္ရသည္။

‘ဒါေတြဟာ ကမာၻစစ္တုန္းက အျဖစ္ေတြပါ။ စစ္ႀကီးလဲ ၿပီးခဲ႔ ပါၿပီ။ အဲဒီတုန္းက ႀကံဳခဲ႔ရတဲ႔ အျဖစ္ေတြဟာ မေမ႔ႏိုင္စရာ ဆိုေပမယ္႔ လြန္ခဲ႔တဲ႔ အႏွစ္ေလးဆယ္ေလာက္က ဂ်ပန္တစုရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဒီေန႔ ဂ်ပန္ေတြကို အျပစ္ျမင္လို႔ ဘယ္ရပါ႔မလဲ’

‘မင္း ေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ဟာ အျပစ္ ရွိတဲ႔ သူေတြ၊ ဗမာေတြကို ႏွိပ္စက္ ညွင္းပန္းခဲ႔သူေတြ၊ သူတို႔ အားလုံးေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တခ်ိန္က မင္းတို႔ရဲ႕ ဘိုးဘြားေတြကို ေစာ္ကား ညွင္းပန္း ခဲ႔သူေတြပဲ’

ေဒါႏွင့္ မာန္ႏွင့္ အတိအက် စြပ္စြဲ ေျပာလိုက္ပုံေၾကာင့္ တူးမာ အံ႔ၾသစြာ ၾကည္႔မိသည္။ ႏႈတ္မွလည္း အလိုလို ေမးလိုက္မိသည္။

‘မင္းတို႔ ဘာေၾကာင့္ သည္လို အတိအက် ေျပာႏိုင္တာလဲ’

‘သူတို႔ ဘယ္သူေတြ ဆိုတာ ငါတို႔သိတယ္။ ယိုးဒယားမွာ ကတည္းက သိခဲ႔တာ။ ဗမာျပည္ကို လာေတာ႔ ေလယာဥ္ပ်ံ တစီးတည္း အတူ စီးလာတာ မွတ္မိတာေပါ႔’

တအံ႔တၾသႏွင့္ တူးမာ နားမလည္ေသးဟန္ေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သူက ၀င္ ေျပာျပသည္။

‘မင္းတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ပုိင္းမွာ ယိုးဒယား နယ္စပ္ကို ျဖတ္ၿပီး ေဖာက္တဲ႔ ရထားလမ္း အေၾကာင္း မင္း ၾကားဘူးမွာေပါ႔’

တူးမာ ေခါင္းညိတ္ ျပလိုက္သည္။

‘အဲဒီ ေသမင္း ရထားလမ္း ေဖာက္တုန္းက ငါတို႔ ဟာ စစ္အက်ဥ္းသားေတြအေနနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးမွာ ပါခ႔ဲ တယ္။ ဘယ္လို အေျခအေနဆိုးေတြ အၾကားမွာ ေနခဲ႔ ရွင္သန္ခဲ႔ရတယ္ ဆိုတာ နာမည္ၾကီး ရုပ္ရွင္ရိုက္ၿပီး ဆုေတြ အမ်ားႀကီးရခဲ႔ေပမယ္႔ အဲသည္ ရုပ္ရွင္ထဲ ရိုက္ျပထားခ်က္ေတြဟာ ငါတို႔တေတြ တကယ္ႀကဳံေတြ႔၊ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရတဲ႔ ငရဲစခန္း၊ ငရဲကာလရဲ႕ အပုံဆယ္ပုံ ပုံ၊ တပုံစာ မမီ ပါဘူး။ ငါ ေျပာခ်င္တာက အေျခအေနမွန္ေတြ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးရြားခဲ႔တယ္ ဆိုတာပါ။ ငါတို႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ေတြ ငါတို႔ မ်က္စိေရွ႕တင္ အေသဆိုး ေသခဲ႔ရတာ ဘယ္လိုလုပ္ ေမ႔ႏိုင္ပါ႔မလဲ။ ေခၽြးတပ္စခန္းမွာ အလုပ္ဒဏ္၊ အဖ်ားဒဏ္ေၾကာင့္ ေသၾကရတယ္ ဆိုေပမယ္႔ ဒီလို မေသ ေသေအာင္ အေျခအေနေတြကို အရင္းခံ အေျခတည္ ေပးခဲ႔တာက ဒီဂ်ပန္ေတြ။ ထိုင္းဘက္က နယ္စပ္မွာ ငါတို႔ စစ္သခၤ်ဳိင္း ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ ငါတို႔ရဲ႕ က်ဆုံးေလၿပီးတဲ႔ ရဲေဘာ္ေတြကို ဂါရ၀ သြားျပဳတုန္းက သည္ဂ်ပန္ေတြဟာလည္း သူတို႔ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ သခၤ်ဳိင္းေတြဆီ သြားခဲ႔ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ဧည္႔လမ္းညႊန္ကလည္း ေျပာတယ္။ သူတို႔ဟာ စစ္ျပန္ေတြတဲ႔။’

‘တာ၀န္က်တဲ႔ ဧည္႔လမ္းညႊန္က သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံရတာကို နားလည္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူ႔ အလုပ္ပဲ။ မင္း အျပဳအမူကို ငါတို႔ နားမလည္ ႏိုင္ဘူး။ မင္းတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ေစတနာ ေကာင္းတာကို သိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မင္းတို႔ရဲ႕ ေစတနာဟာ သူတို႔အတြက္ မျဖစ္သင္႔ဘူး။ သူတို႔ဟာ မင္းတို႔ အေပၚ ေကာင္းခဲ႔တာ မဟုတ္ဘူး။ အခုလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အလွအပကို ျမတ္ႏိုးလို႔ လာတာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းေတြရဲ႕ သခၤ်ဳိင္းရွိလို႔ လာတာ။ မင္း သည္လို မကူညီ သင္႔ဘူးလို႔ ငါတို႔ ထင္တယ္’

အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မစၥတာ ဖလင့္ခ်္၏ စကားကို ၿငိမ္၍ နားေထာင္ယင္း ျပန္ေျပာရမည္႔ စကားတို႔ကို တူးမာ အလ်င္အျမန္ စဥ္းစားေနရသည္။

တူးမာတို႔ တိုင္းျပည္သည္ အဘက္ဘက္မွ လိုအပ္မႈေတြ အမ်ားႀကီး ရွိဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒုတိယ ကမာၻ စစ္ႀကီး အၿပီးမွာ ျပန္လည္ ထူေထာင္ၾကတာခ်င္း အတူတူ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အျခားေသာ ႏိုင္ငံ အမ်ားစုႏွင့္ အတူ ေရွ႕သို႔ တရိပ္ရိပ္ ေျပး တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ တိုးတက္လာေသာ ႏိုင္ငံမ်ား စာရင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ္ျငား တူးမာတို႔ ျမန္မာျပည္မွာ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား ကာလတခု အထိသာ တိုးတက္ခဲ႔ၿပီး ယေန႔ လက္ရွိမွာ အေရွ႕သို႔ မတိုးေတာ႔ပဲ တေရြ႕ေရြ႕ ျပန္ ေလွ်ာဆင္း ေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။

အစစအရာရာ ရွားပါး ၾကပ္တည္း၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္ေနေသာ ဤေခတ္ အခ်ိန္ခါတြင္ ဂ်ပန္ေတြထံမွ ပစ္ေပးေသာ အေပါစား ေဘာ႔ပဲန္၊ တန္ဘိုးနည္း ခ်ဳိခ်ဥ္၊ အေပ်ာ္ေဆာ႔ ရာဘာပူေပါင္း၊ ဒီဇိုင္းလွလွ ေရးခ်ယ္ထား ေသာ တခါသုံး စကၠဴ လက္ကိုင္ပု၀ါ တို႔ကို ၀မ္းသာ အားရ အလုအယက္ ၀ိုင္းေကာက္ၾကေသာ ျမန္မာ ကေလးမ်ား။

ဆိုးၿပီးသား ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ သုံးၿပီးသား မိတ္ကပ္ ပစၥည္း ႏွင့္ ၀တ္ၿပီးသား အ၀တ္အထည္မ်ားကို အလကား ရလည္း မနည္း ဆိုကာ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံရယူ ေက်းဇူးတင္ၾကေသာ အခ်ဳိ႕ တူးမာတို႔ ၀န္ထမ္းမ်ား။

လူေတြ႔တာႏွင့္ မာစတာ ၀မ္းက်ပ္ ဆိုၿပီး လက္၀ါးျဖန္႔ေသာ သူေတာင္းစား မဟုတ္သည္႔ အခ်ဳိ႕ ျမန္မာမ်ား။

ဒါေတြကို ခရီး တေလွ်ာက္လုံးမွာ တူးမာ၏ ဧည္႔သည္ေတြ ခဏခဏ ျမင္ေတြ႔ခဲ႔ၾကသည္။ တအံ႔တၾသ ျဖစ္ေနေသာ သူတို႔ႏွင့္ အၾကည္႔ခ်င္း မဆုံမိေအာင္ ထိုစဥ္အခါေတြမွာ ေရွာင္ခဲ႔ႏိုင္ေပမယ္႔ သူတို႔ ဘာေတြ ေတြးေနမည္၊ ဘာေတြ ေမးခ်င္မည္၊ ဘာေတြ ထင္ေနမည္ကို တူးမာ မွန္းဆႏိုင္ခဲ႔ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တူးမာ၏ အေျပာအဆို တခ်က္ မွားသြားပါက ဗမာေတြအေပၚ ႏိုင္ငံႏွင့္ခ်ီၿပီး သူတို႔ အျမင္ တမ်ဳိး ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။

တူးမာ သက္ျပင္းတခ်က္ ခိုးရႈိက္မိသည္။ စိတ္ထဲမွာ တခါက ဆုံခဲ႔ဘူးေသာ အေမရိကန္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေပါ႔ပ္ကင္း ေမာင္ႏွံကို ျမင္ေယာင္လာသည္။

မစၥတာ ေပါ႔ပ္ကင္းတို႔ ပုဂံမွ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ကာနီးတြင္ ေလဆိပ္၌ ေလယာဥ္အလာကို ေစာင့္ယင္း မစၥတာေပါ႔ပ္ကင္းက ေမးခဲ႔ဘူးသည္။ ဂ်ာမန္ဘာသာဧည္႔လမ္းညႊန္ဆိုေတာ႔ ဂ်ာမဏီအေၾကာင္း မင္း ေလ႔လာဘူး မွာေပါ႔။ ဒုတိယကမာၻစစ္ တုန္းက အေၾကာင္းေတြ ၾကားဘူးသလား ... တဲ႔။

ၾကားသိထားတာေတြ အေတာ္အသင့္ ရွိပါတယ္ ဆိုေတာ႔ ဘူခင္ဗား (Buchenwald) ဆိုတဲ႔ နာမည္ကို ၾကားဘူးသလား တဲ႔။

သူေျပာတဲ႔ နာမည္ကို တူးမာ ၾကားဘူးပါသည္။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္မွာ တည္ေဆာက္ခဲ႔ေသာ ထိုစခန္းသည္ နာမည္ဆိုးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ႔ နာဇီဂ်ာမဏီ ေတြရဲ႕ အထူးအက်ဥ္းစခန္းေတြထဲမွာ နာမည္ႀကီး စခန္းတခု ျဖစ္ပါသည္။ ဂ်ာမန္ေျမေပၚမွာ အေစာပိုင္း တည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ စခန္းေတြအထဲမွာ အႀကီးဆုံး စခန္းတခု ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ စခန္းမွာ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ညွင္းဆဲခံခဲ႔ရသူ အက်ဥ္းသားေတြဟာ ဥေရာပတိုက္ တလႊားနဲ႔ ရုရွားႏိုင္ငံမွ ပါ၀င္ခဲ႔ၿပီး ဂ်ဴးလူမ်ဳိးမ်ားသာမက ဂ်ဴးလူမ်ဳိး မဟုတ္သူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ဂ်ာမဏီရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားမွ ပိုးလ္နဲ႔ စလိုဗက္ လူမ်ဳိးမ်ား၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား အျပင္ ရာဇ၀တ္မႈ က်ဴးလြန္သူမ်ား သာမက စစ္အတြင္း တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ဖမ္းဆီးရမိသူမ်ားပါ ပါ၀င္ခဲ႔ ေၾကာင္း၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ မတရား ႏွိပ္စက္ ညွင္းပန္းမႈမ်ားအျပင္ အဓိပၸါယ္မဲ႔ လူမဆန္ေသာနည္းမ်ားႏွင့္ သတ္ျဖတ္မႈမ်ား အေၾကာင္းကို တူးမာ ၾကားဘူး၊ ဖတ္ဘူး၊ မွတ္သားဘူး ပါသည္။

ယခင္က စာအုပ္ထဲ မယုံႏိုင္ေအာင္ ဖတ္ခဲ႔ဘူးသည္မ်ားကို မစၥတာေပါ႔ပ္ကင္းက သူ႔ ကိုယ္ေတြ႔၊ သူ ကိုယ္တိုင္ ၾကဳံခဲ႔ရေသာ အျဖစ္မွန္မ်ား အျဖစ္ တူးမာအား ေျပာျပေနစဥ္ သူ၏ ဇနီးမွာ မ်က္ရည္ အ၀ဲသားႏွင့္ ခင္ပြန္းသည္ကို ေငးၾကည္႔ ေနခဲ႔ရွာသည္။

ထိုစဥ္က ေပါ႔ပ္ကင္းတို႔ႏွင့္ ေျပာဆို ခဲ႔ရသည္တို႔ကို သတိရၿပီး တူးမာ စကားစ ရသြားသည္။

‘ကၽြန္မရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြဟာ လူႀကီးမင္းတို႔အတြက္ လက္ခံႏိုင္စရာ ျဖစ္ခ်င္ မွ ျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္မဟာ ကၽြန္မတို႔ ဌာနကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး လူႀကီးမင္းတို႔ကို လိုက္လံျပသ ဧည္႔၀တ္ ျပဳစုဘို႔ တာ၀န္က်သူေပမယ္႔ အခု ကၽြန္မ ေျပာမယ္႔ စကားေတြက ကၽြန္မတို႔ ဌာန၊ သည္႔ထက္ ပို ျပည္႔စုံ ေအာင္ ေျပာရယင္ ျမန္မာျပည္သူေတြကို ကိုယ္စားျပဳ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ ျပည္သူေတြ အၾကား တရား၀င္ သုေတသနျပဳ စစ္တမ္း ေကာက္ယူထားတာ မရွိလို႔ အေျဖကို မမွန္းဆ ႏိုင္ေပမယ္႔ ကၽြန္မရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ခံစားခ်က္ အေနနဲ႔ပဲ ဒီစကားေတြကို အသိအမွတ္ျပဳ နားေထာင္သြားၾကဘို႔ ပထမဦး ေတာင္းပန္ ပါရေစ။ ကၽြန္မ အသက္ဟာ လူႀကီးမင္း တို႔ထက္ ထက္၀က္ ေက်ာ္ေက်ာ္ ငယ္ပါတယ္။ ကမာၻစစ္ကိုလည္း မႀကဳံခဲ႔ဖူးဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကိုေတာင္ မႀကဳံခဲ႔ဖူးပါဘူး။ ကၽြန္မ သိတတ္တဲ႔ အရြယ္မွာ တိုင္းျပည္ဟာ အဘက္ဘက္က ရုန္းကန္ရဆဲ ဆိုေပမယ္႔ စစ္ဆိုတဲ႔ အနိဌာရုံနဲ႔ ကၽြန္မတို႔အရြယ္ ၿမဳိ႕ေပၚေန လူငယ္ေတြဟာ နဲနဲ အလွမ္းကြာ သြားပါၿပီ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အခ်ဳိ႕ေသာ ေနရာေဒသေတြမွာ ျပည္တြင္းစစ္ ေတာက္ေလာင္ဆဲ ဆိုေပမယ္႔ ကၽြန္မတို႔ ကေတာ႔ ကံေကာင္းတယ္ ေျပာရမလား၊ စစ္ရဲ႕ ခါးသီးတဲ႔ အနိဌာရုံ၊ ရက္စက္မႈ၊ ေၾကကြဲစရာေတြကို လူႀကီးမိဘ ေျပာျပတာရယ္၊ စာအုပ္ထဲ ဖတ္ရတာနဲ႔ ရုပ္ရွင္ထဲ ျမင္ဘူးတဲ႔ အေတြ႔အႀကဳံပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အဲဒီ မျဖစ္စေလာက္ အေတြ႔အသိကေလးေတြနဲ႔ပဲ ကၽြန္မရင္မွာ ခံစားရတာကေတာ႔ စစ္ကို မုန္းတယ္’

စကားကို ေခတၱရပ္ၿပီး အကဲခတ္ ၾကည္႔မိေတာ႔ အားလုံးသည္ တူးမာ၏ စကားမွာ စိတ္၀င္ တစား နားေထာင္ ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တူးမာ စကားကို ဆက္ေျပာသည္။

‘ရုပ္ရွင္ ရိုက္ထားတာကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မတို႔ ခံစားရသလို တကယ္ႀကဳံခဲ႔ရတဲ႔ ကာယကံရွင္ ေတြမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ခံစားရမယ္ဆိုတာ မွန္းဆ ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ဥေရာပစစ္ေျမ မွာေရာ၊ အာရွတိုက္ စစ္ေျမမွာေရာ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ျပည္တြင္း အခ်ဳိ႕ေနရာေတြနဲ႔ ကမာၻ တလႊား အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အခုထိ ျဖစ္ဆဲ၊ တိုက္ေနၾကဆဲပဲ’

‘ကၽြန္မ ဂ်ပန္ေတြကို ဓါတ္ပုံ ေပး ရုိက္မိတာ စစ္ျပန္ေတြမွန္း မသိလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သိယင္လဲ ေပး ရိုက္မိမွာပါပဲ။ ကၽြန္မ အယူအဆအရ သူတို႔ကို အျပစ္ရွိသူေတြလို႔ ခံစားလို႔ မရဘူး။ စစ္သားဆိုတာ စစ္ေျမျပင္မွာ ဦးသူက သတ္ၾကတာပဲ မို႔လား။ ကိုယ္က ေႏွးယင္ ကိုယ္႔ကို ရန္သူက သတ္သြားမွာ။ ဒါနဲ႔ပဲ စစ္သားေတြဟာ လူသတ္သမား ျဖစ္ရေရာလား။ လူႀကီးမင္းတို႔လည္း စစ္ျပန္ေတြပဲ၊ ခံစားၾကဘူးမွာပါ။’
အားလုံးက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ ၀ိုင္းညိတ္ ၾကသည္။

‘စစ္သားေတြဟာ စစ္ဗိုလ္ေတြ ေပးလာတဲ႔ အမိန္႔အရ တိုက္ရသူေတြ။ စစ္ဗိုလ္ ဆိုတာေတြ ဟာလည္း အထက္ အဆင့္ဆင့္ ေပးလာတဲ႔ အမိန္႔ကို လိုက္နာရသူေတြ။ သူတို႔ သိတာက သူတို႔ဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ အသက္ေပးထားတယ္။ သူတို႔ထင္တာက ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ဳိးအတြက္ တိုက္ေနတယ္ ထင္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ သူတို႔မွာ ရွိတဲ႔ အျပစ္က အမွန္တရားကို မျမင္တတ္၊ မစဥ္းစား မဆင္ျခင္တတ္မႈပဲ။ တကယ္ အျပစ္ရွိတာက စစ္ပြဲတပြဲ ျဖစ္ပြားလာေအာင္ ဖန္တီးခဲ႔သူ၊ မတရားသျဖင့္ စစ္ကို ဖန္တီးသူ ေတြပဲ။ နယ္ခ်ဲ႕ စနစ္မွာ အျပစ္ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး စစ္သားဆိုတာ စစ္ေျမျပင္ရဲ႕ စည္းကမ္းေတြကို လိုက္နာ ေလးစား ရမယ္။ စစ္ကို စစ္နဲ႔ တူေအာင္ တိုက္ရမယ္။ သာမန္ အရပ္သားေတြ မဆိုထားနဲ႔ ရန္သူကိုေတာင္ လက္နက္ခ်ခဲ႔ယင္ မတရား ညွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္ခြင့္ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ စစ္ကို ပရမ္းပတာ တိုက္ခ်င္တဲ႔ မတရား ရမ္းကားတဲ႔ လူမဆန္တဲ႔ ဖက္ဆစ္ေတြကို မုန္းရမွာပါ။ ဂ်ပန္ေတြ ဂ်ာမန္ေတြမွာ အျပစ္ မရွိပါဘူး။ တကယ္ အျပစ္ရွိတာက ဖက္ဆစ္ေတြ၊ နာဇီေတြပါ’

‘အို ... တူး၊ ကေလးရယ္’

ေျပာယင္း ေျပာယင္း အရွိန္တက္ေနေသာ တူးမာ ... ေဘးဘီကို သတိ မထားမိေတာ႔။ နံေဘးမွ အဘြားႀကီး တေယာက္က စိတ္ မထိန္းႏိုင္သလို သူမ အမည္ကို ေခၚၿပီး ပခုံးကို ဖက္ကာ ငိုေလမွ လန္႔ဖ်တ္ၿပီး စကားကို ရပ္လိုက္ မိသည္။ မဟုတ္လွ်င္ စကားကို ဘယ္အထိ ဆက္ေျပာ ေနမိမည္ မသိ။

‘ငါ႔ကို ခြင့္လႊတ္ပါ ကေလးရယ္။ မင္းရဲ႕ စကားေတြ ၾကားရေတာ႔ ငါ စိတ္ မထိမ္းႏိုင္ ျဖစ္ သြားမိတယ္။ ကမာၻစစ္ တုန္းက ငါ႔သားေလးသာ မေသခဲ႔ယင္ ငါ႔မွာ မင္းအရြယ္ ေျမးကေလး တေယာက္ ေတာ႔ ရခဲ႔မွာပဲ။ အခုေတာ႔ ငါ႔မွာ သား လည္း မရွိ၊ ေျမး လည္း မရွိ။’


 

မ်က္ရည္ေတြႏွင့္ အဘြားႀကီးကို မစၥတာ ဖလင့္ခ်္က ၀င္ထိမ္းၿပီး ကားဆီသို႔ ေခ်ာ႔ေခၚ သြားသည္။ က်န္လူမ်ား သည္လည္း မ်က္စိမ်က္ႏွာ မေကာင္းစြာႏွင့္ အသီးသီး လိုက္သြားၾကသည္။

ေရွ႕ဆက္ေသာ ခရီးသည္ တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ပင္ ျဖစ္ေနသည္။

ဂူေျပာက္ႀကီး ဘုရားကို လွမ္းဖူးရေသာ အခ်ိန္မွာေတာ႔ ဧည္႔သည္အားလုံး၏ အမူအရာမ်ား ရုတ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲ သြားၾကသည္။

တူးမာ လက္ညွိဳး ညႊန္ျပရာ ဂူဘုရားဆီသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည္႔ၿပီး အခ်ဳိ႕က ကားေပၚမွာ ကတည္းက ကပ္ကပ္ သပ္သပ္ ဓါတ္ပုံ ရိုက္ယူသည္။ ဘုရားေရွ႕မွာ ကားရပ္ေတာ႔ အေ၀းအနီး ေထာင့္စုံမွ ဓါတ္ပုံေတြ တျဖတ္ျဖတ္ ရိုက္ၾက ျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း တေမွ်ာ္တေခၚ ထန္းပင္မ်ားႏွင့္ ေျခာက္ေသြ႔ေသာ ေျမကြက္ေတြကို ေငးၾကည္႔ ေနၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ တူးမာ ေခၚရာ ေနာက္ကို စုရုံး လိုက္ၾကယင္း မရွင္းတာ ေမးၾက၊ မသိတာေတြ ေမးၾက၊ သူတို႔ အယူအဆေတြ ေျပာၾက၊ ဓါတ္ပုံေတြ ရိုက္ၾကႏွင့္ ေစာေစာက ေရႊစည္းခုံ ရင္ျပင္ ေရာက္ကာစက ပုံစံ အတိုင္းပင္။

ပုဂံေျမ၏ အလွအပေတြက သူတို႔ကို ဖမ္းစားျပန္ၿပီေလ။

ဒီလိုေတာ႔လည္း ဖက္ဆစ္ႏွင့္ နာဇီကို သူတို႔ ေမ႔သြားၾကျပန္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။

မိမိတို႔ အမိေျမ၏ အလွအပေတြက ဒီလို တေမ႔တေမာ ဖမ္းစားႏိုင္သည္ဆိုေတာ႔ တူးမာတို႔မွ ဂုဏ္ မယူလွ်င္ ဘယ္သူ လာလို႔ ယူပါ႔မလဲ။

ထို႔အတူ ကၽြန္မ၏ ခ်စ္ခဲ႔ပါသည္ ဆိုေသာ အခ်စ္ဆိုသည္မွာလည္း ...

ထို အလွအပမ်ားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္၊ စာနာ၊ မွ်တေသာ အမိေျမေပၚက ... ျဖဴစင္သည္႔ ျမန္မာ႔ စိတ္ကေလးေတြ ပါပဲ ... ဟု ... ။



ေလးစားစြာျဖင့္
မာလုစံ (သဘာ၀သိပၸံ)

No comments: