Sunday, October 20, 2013

ရင္ထဲက ၀တၳဳ တပုဒ္

(မေဟသီ ႐ုပ္စုံမဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၅ခု စက္တင္ဘာလ၊ အမွတ္ ၁၄)
၁၉၈၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ထုတ္၊ မေဟသီ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၄ တြင္ ပါရွိခဲ႔ေသာ စာမူေလးအား ျပန္လည္ ေတြ႕ရွိျခင္း အမွတ္တရ။
ရပ္ေ၀းကို စြန္႔ခြာသြားသူ၏ စာမူပါမဂၢဇင္း အခ်ဳိ႕ကုိ ႏွစ္အစိပ္ေက်ာ္ေအာင္ မေပ်ာက္မရွ ထိန္းသိမ္းထား ေပးခဲ႔ေသာ
ခ်စ္မိခင္ ေစာျမ၀တီႏွင္႔ ခ်စ္ညီမငယ္ေလး ယုကိစံ အား အထူး ေက်းဇူး တင္ရွိပါေၾကာင္း။




ညက အိပ္မက္ မက္သည္။ တေရးႏိုး ညဥ္႕အလယ္ ေမွာင္မည္းမည္းမွာ တေယာက္တည္း ၿပဳံး မိရေသးသည္။ ခ်က္ခ်င္း ျပန္အိပ္လွ်င္ ေမ႔သြားမည္ စိုး၍ မက္ခဲ႔ေသာ အိပ္မက္ကို အစမွ အဆုံး သုံး ေလး ေခါက္ ျပန္ စဥ္းစားရသည္။
မျဖစ္ႏိုင္ေသာ အိပ္မက္မို႔ သူမ်ားေတြ ၾကားလွ်င္ ရယ္ပြဲ ဖြဲ႔ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္။ ဒါေပမယ္႔ ျဖစ္ ေစခ်င္ေသာ အေၾကာင္းမို႔ မိမိဘာသာ ေတြးၿပီး ေက်နပ္မိရသည္။
အိပ္မက္အေၾကာင္း မေျပာခင္ ေျပာခ်င္တာေလးေတြ အလ်င္ စလိုက္ရေအာင္လား။
          -            -            +            -            -            +            -            -        
လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္မ်ားစြာ (ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စတီရီယိုဂီတ ေခတ္ဦးပိုင္းဟု ေခၚရမည္႔ ၇၀ ခုႏွစ္ အစပိုင္း အခ်ိန္မ်ားက ျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္က သီခ်င္း စ နားေထာင္တတ္ ကာစ အသက္ ဆယ္ႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္ ကေလးအရြယ္ ကၽြန္မတို႔မွာ ယေန႔ေခတ္ ကေလး မ်ားလို လိႈင္းသစ္ ဂီတမွာ ယစ္မူး ခဲ႔ဘူးပါသည္။
 
ျမန္မာ႔သီခ်င္းဂီတဟူသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါသည္။ သီခ်င္းႀကီး၊ ပတ္ပ်ဳိး၊ ေဘာလယ္ ဆိုတာေတြ။ ျမန္မာသံ စစ္စစ္၊ ေက်းလက္ေတး အျပင္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေတး၊ ကာလေပၚ ေတး သီခ်င္းမ်ား။ ျမန္မာ႔ အသံမွ ေခတ္ေပၚေတးဂီတ ႏွင့္ ျမဴးၾကြၾကြ ႐ုပ္ရွင္သီခ်င္းမ်ား။
သည္လို အသြင္ ကြဲျပားေသာ လက္ရွိ ေတးဂီတလိုင္း မ်ားစြာအျပင္ စတီရီယို ဟု ေခၚေသာ ဂီတလိုင္းသစ္ တလိုင္းကို ထိုအခ်ိန္က လူငယ္ေတြ ေအာင္ျမင္စြာ လမ္းခင္းႏိုင္ ခဲ႔ၾကသည္။ ႏိုင္ငံျခား ေတးသီခ်င္း သံစဥ္အတိုင္း သင့္ေလ်ာ္ေသာ စာသားမ်ား ထည္႔၊ တခ်ဳိ႕က တိုက္႐ုိက္ ဘာသာျပန္သည္ လည္း ရွိသည္။ သံစဥ္ဂီတကိုေတာ႔ မူရင္းသီခ်င္းႏွင့္ တသံတည္း ရေအာင္ တီးခတ္ၿပီး သီဆို ၾကေသာ သီခ်င္းမ်ား စတီရီယိုလိုင္းမွာ အမ်ားဆုံး ပါ၀င္ပါသည္။
အမွန္ကို ၀န္ခံရလွ်င္ ဂီတအေၾကာင္းကို နားေထာင္႐ုံသက္သက္ကလြဲၿပီး ကၽြန္မ ကၽြမ္းက်င္သူ မဟုတ္ပါ။ နားေထာင္ ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္ ေျပာတတ္႐ုံက လြဲၿပီး ဒိုေရ မီဖာ ကို အၿမီး  အေမာက္ တည္႔ေအာင္ ရြတ္တတ္သူမဟုတ္။
ဒါေပမယ္႔ စတီရီယိုေခတ္ဦးက အဆိုေတာ္အေတာ္မ်ားမ်ားကို အားေပးခဲ႔ဘူးပါသည္။ လက္ခ်ဳိး ေရႏိုင္ေသာ ေခတ္ဦး အဆိုေတာ္မ်ားမွ တေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စက လြဲလွ်င္ က်န္သူမ်ား ကို လူငယ္ အေတာ္ မ်ားမ်ား၊ အားလုံးနီးပါးက လက္ခံခဲ႔ၾကသည္။
လူႀကီးေတြကေတာ႔ တီးမႈတ္သံေတြ ဆူလြန္းသည္၊ ဆိုသံ မပီမသမို႔လို႔ ဘာေတြ ဆို ေနမွန္း  မသိရ၊ ဗမာလို ဆိုတဲ႔ သီခ်င္း ဗမာ နားမလည္ဘူး၊ ဘာညာ ကြိကြႏွင့္ အျပစ္ ဆိုၾကေသးသည္။
ထားပါေတာ႔ေလ။ ကၽြန္မ ေရးခ်င္တာက စတီရီယိုေလာက ဂီတ ေလ႔လာေရးစာတမ္း မဟုတ္လို႔ လူတိုင္း သိၿပီးတဲ႔ ဒီအေၾကာင္းေတြ မေျပာေတာ႔ပါဘူး။ ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက စတီရီယို ေခတ္ဦးက အဆိုေတာ္ တေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္းကေလး တပုဒ္ အေၾကာင္းပါ။
အဆိုေတာ္က လူတိုင္း သိၿပီးတဲ႔၊ သိၾကတဲ႔ နာမည္ႀကီး မင္းမင္းလတ္။
သူ သီဆိုခဲ႔ေသာ သီခ်င္းမ်ား အားလုံးနီးပါး ယခုထိတိုင္ ကၽြန္မတို႔၏ ရင္ထဲ စြဲေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ေနာက္လူေတြ ဘယ္လို ျပန္ဆို ဆို၊ သူ႔ ဆိုဟန္ႏွင့္သူ ေကာင္းၾကေပမယ္႔ မင္းမင္းလတ္၏ ဆိုဟန္က ယခုထက္တိုင္ နားထဲမွ မထြက္ႏိုင္ေသးသည္ အထိ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ႔သူ တေယာက္ ျဖစ္သည္။
ေကာ္ပီသံစဥ္ေတြ သီဆိုေပမယ္႔ သီခ်င္းျဖစ္လွ်င္ ၿပီးစတမ္း၊ စာသားထည္႔ သီဆိုခဲ႔သူ မဟုတ္။ ယေန႔တိုင္ နာမည္ႀကီးၾကဆဲ ျဖစ္သည္႔ သူ၏ သီခ်င္းေရးဆရာမ်ားကလည္း လက္စြမ္း ထက္ခဲ႔ၾကသည္ မို႔ ဆယ္စုႏွစ္ တႏွစ္ ေက်ာ္သည္အထိ သူ႔သီခ်င္းမ်ား မ႐ိုးႏိုင္ေသး ဟု ထင္ပါ သည္။
အဖြဲ႔အႏြဲ႔ မလြန္က်ဴးပဲ ႐ိုး႐ိုးေလး သီကုံးထားေသာ မင္းမင္းလတ္ ၏ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္း မ်ားထဲမွ သီခ်င္းကေလး တပုဒ္ကျဖင့္ ... ...
 
‘စာအုပ္ထဲမွာ သင္တဲ႔၊ မယ္သီတာခိုးတာ ဘယ္သူလဲ၊
သူငယ္ခ်င္း ငယ္ရည္းစားက ေမးတယ္။
ဒီလိုပါ ေမာင့္ခ်စ္တဲ႔ ခ်စ္သူေမရယ္၊ ဒႆဂီရိ ဘီလူးတဲ႔ကြယ္။
ရည္းစားမ်ားမ်ား ထားတဲ႔သူကို၊ ဒႆဘီလူးနဲ႔ တူသလို မ်က္ႏွာမ်ားၾကတာကို ဆိုသတဲ႔။
စဥ္းစဥ္းစားစား ေတြးၾကည္႔ပါကြယ္၊ ဒႆမင္းနဲ႔ တူမယ္၊ မ်က္ႏွာ မမ်ားနဲ႔ေနာ္ကြယ္။
ဒီလို မျဖစ္ပါေစနဲ႔၊ ဒီလို မျဖစ္ေအာင္ ေနကြဲ႔၊
သူငယ္ခ်င္း ငယ္ရည္းစားေလးရယ္။
လိမၼာပါ၊ ေနာက္တေယာက္လည္း မခ်စ္ေစခ်င္တယ္၊ သစၥာေတြ မဖ်က္နဲ႔ကြယ္။’
(စာသားမွားျခင္း၊ က်န္ျခင္းမ်ား ရွိပါက ခြင့္လႊတ္ပါရန္)

ဒီသီခ်င္းေလးတြင္ သူငယ္ခ်င္း ငယ္ရည္းစားရယ္လို႔ စာဖြဲ႔ထားသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္း ဘ၀မွ 
တဆင့္ တက္လာေသာ ခ်စ္သူမ်ား ေပပဲေပါ႔။ ဒီေတာ႔ သမီးရည္းစားအခ်စ္တြင္ ျဖဴစင္ေသာ ငါးရာ ႏွစ္ဆယ္႔ရွစ္ ေရာစြက္သည္မို႔ သူ၏ ခ်စ္သူေလးကို မည္မွ် ေစတနာထား ခ်စ္မည္ကို ေယာက်္ားေလး ဘက္မွ ခံစား ၾကည္႔ႏိုင္ပါသည္။
ခ်စ္သူေလးကို ရည္းစားမမ်ားဘို႔ရာ ဒႆဂီရိဘီလူးႏွင့္ တူမည္ဟု သတိေပး ေျပာထားသည္။
ငယ္ငယ္ကတည္းက ဒႆဂီရိအေၾကာင္းကို ကၽြန္မတို႔ ထပ္တရာေတေအာင္ ၾကားဖူးခဲ႔ၿပီး ျဖစ္သည္။
သူမ်ားခ်စ္သူကို ၀င္လုလွ်င္ ဒႆဂီရိ၊
သူမ်ားခ်စ္ျခင္းကို ခြဲသူသည္ ဒႆဂီရိ၊
ရည္းစားမ်ားတဲ႔ သူကို ဆိုလည္း ဒႆဂီရိ ပါပဲ
 
ဒီလို နာမည္ဆိုးေတြ အတပ္ခံရတဲ႔ အၾကားမွာမွ ဒႆဂီရိ ဆိုတာ လူမဟုတ္ဘူးတဲ႔။ ဘီလူးတဲ႔။
ဘီလူးမွ ႐ုိး႐ုိးဘီလူးေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခါင္းဆယ္လုံး ပါသတဲ႔။
ဒီေတာ႔ ေအာ႔ႏွလုံး နာစရာ မ်က္ႏွာ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ေၾကာက္စရာ ဒီၾကာကူရီ မင္းသားႀကီးကို အသည္းထဲ စြဲေနေအာင္ မွတ္မိခဲ႔ ၾကတာေပါ႔ရွင္။
ဒါက လြန္ခဲ႔တဲ႔ (၁၉၇၀) ဆယ္စုႏွစ္ မ်ား မွ ခံစားမႈ။
-            -            +            -            -            +            -            -   
ကုန္လြန္ခဲ႔ေသာ ၇၀ခုႏွစ္ ဆယ္စုႏွစ္ထဲ အေႏွာင္းပိုင္းမ်ားမွ ၈၀ခုႏွစ္ အလယ္ပိုင္းမ်ား တြင္ စာေပေလာကမွာလည္း မထင္မွတ္ေသာ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။
စာေရးဆရာေတြ မႈိလို ေပါက္လာသည္။ စာအုပ္ေလာက ေဖါင္းပြလာသည္။ လုံးခ်င္း၀တၳဳ စာအုပ္ေစ်းေတြ မိုးထိေအာင္ ေလွကားေထာင္ ေနၾကခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ျပကာတြန္းေလာက က တဟုန္တိုး ေရွ႕သို႔ ခ်ီတက္ သြားသည္။ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ ေဟာ တအုပ္၊ ေဟာ တအုပ္ လွိမ္႔ ထြက္လာခ်ိန္ မွာ လုံးခ်င္းေရး ဆရာေတြမွာေတာ႔ ၀တၳဳ စာအုပ္ တအုပ္ ထုတ္ႏိုင္ဘို႔ စာမ်က္ႏွာ သုံးရာ အနည္းဆုံး ရေအာင္ ကုန္း႐ုန္း ေရးၾကရတုန္း။
 
သည္အခ်ိန္မွာ ဆန္အိုးထဲ ဆန္ျဖည္႔ႏိုင္ဘို႔ ရွဲဒိုးစာေရးဆရာ အလႊာတခု ေပၚလာသည္။
 
တဗိုလ္တက္ဆင္း ထြက္လာၾကေသာ ကေလာင္ရွင္ေတြထဲတြင္ အေတြးရဲသူ၊ အေရးရဲသူ ေတြ၊ ဆန္းသစ္သူေတြ တခ်ဳိ႕ နာမည္ က်န္ရစ္ခဲ႔သည္။
 
အခ်ဳိ႕ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာႀကီးေတြ ေ၀ဖန္ေနၾကသလို အက်ဳိးျပဳစာေပ၊ အဆိပ္ အေတာက္ စာေပ ဆိုတာကိုေတာ႔ ကၽြန္မ ခြဲ မေျပာေတာ႔ပါဘူး။ ပါ၀င္ ေ၀ဖန္ ရေလာက္ေအာင္ လည္း ကၽြန္မ အဆင့္ မမီပါဘူး။ အဆိပ္အေတာက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အက်ဳိးပဲ ျပဳျပဳ၊ အဆိုးအေကာင္း ဘယ္လိုပဲ အေ၀ဖန္ ခံရပါေစ လက္ခံ အားေပးသူ အထိုက္အေလ်ာက္ ရွိခဲ႔၊ ပရိသတ္ အေတာ္ အတန္ရခဲ႔လို႔ နာမည္ တလုံး ရခဲ႔ေသာ စာေရးဆရာမ်ား ရွိခဲ႔ပါသည္။
 
စာေပ ေလ႔လာ လိုက္စားသူမဟုတ္ပဲ သာမန္ စာဖတ္သူေတြ အတြက္ကေတာ႔ စိတ္၀င္စား စရာ ေကာင္းေသာ၊ အေရးအသား ေကာင္းေသာ စာအုပ္ဆိုလွ်င္ ဖတ္ၾက၊ ႀကိဳက္ၾက၊ အားေပးၾက တာခ်ည္းပါပဲ။ လူငယ္ထု အၾကားမွာ လူႀကိဳက္မ်ား၊ အေရာင္းသြက္ေသာ စာအုပ္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ ေျပာရမည္ ဆိုလွ်င္ -
ဥပမာ ... ... ဆရာ မင္းသိခၤ ဆိုလွ်င္ သူေရးေသာလိုင္း (ကၽြန္မ အမည္ မတပ္တတ္ပါ) တြင္ ထိပ္ဆုံးက ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ သူလုိ စာမ်ဳိးေတြ ေရးသားသူေတြ ရွိလာ ေပမယ္႔ သူ၏ ေနရာ ကို ဘယ္သူမွ မယူႏိုင္ၾက။
 
ႏြမ္ဂ်ာသိုင္း ဆိုလွ်င္လည္း သူလုိပုံစံ ဆင္တူယိုးမွား ေရးသူမ်ားစြာထဲမွာ ေရွ႕တိုးထြက္ လာ ၿပီး ယခု အခ်ိန္ထိ အေရွ႕ဆုံးမွာ ေနရာရဆဲ ျဖစ္သည္။
 
ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္ ကေတာ႔ အထူး ေျပာစရာ မလိုၿပီ။ အမ်ားျပည္သူေတြ သိၾကတဲ႔ အတိုင္း ပါပဲ။ အသြင္ ကြဲျပားေသာ ဆရာ၏ေရးဟန္က အနည္းငယ္ ေလးသလို ရွိေပမယ္႔ အေရးအသား ပိုင္ သူမို႔ ထုိ ေလးသလိုလို ေရးဟန္ကပင္ စာဖတ္သူကို ဆြဲေခၚသြားသည္မွာ ျမန္မာစကားေျပ စာအုပ္ ထက္ ထူလိုေသာ သူ၏၀တၳဳႀကီး ဆုံးကာမွပင္ သက္ျပင္းလည္းခ်၊ စာအုပ္လည္း ခ်ႏိုင္ၾကသူေတြ မနည္းေပ။
ဒီေနရာမွာ နာမည္မေဖၚျပေပမယ္႔ ဒီဆရာေတြလုိ နာမည္တလုံး ရသြားသူ အျခား ကေလာင္ ရွင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးသည္။
(မွတ္ခ်က္ ... တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ သိန္းသန္းထြန္း၊ ခင္ႏွင္းယု၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ႏွင့္ တကြ လြန္ခဲ႔ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ မတိုင္မီကတည္းက နာမည္ရၿပီးေသာ၊ ပရိသာတ္ ရွိၿပီးေသာ ၀ါရင့္ ကေလာင္အို ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး မ်ားမွအပ နာမည္ရစ ျပဳလာသူမ်ား၊ လူသိ မ်ား လာေသာ ကေလာင္သစ္၊ ကေလာင္ေဟာင္း မ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။)
ထို မ်ားလွစြာေသာ က်ား၊ မ၊ ကေလာင္ရွင္မ်ား၊ သီးျခားေပၚထြက္လာေသာ ၀တၳဳ ေနာက္ခံ၊ ေရးဟန္ လိုင္းမ်ားထဲမွ ဒီေနရာတြင္ ကၽြန္မ ေရြးခ်ယ္ ေျပာလိုသူက ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ တမူ ထူးျခားစြာ လိုင္းႏွစ္လိုင္းမွာ တခ်ိန္တည္း တၿပိဳင္တည္း ေအာင္ျမင္ခဲ႔သည္။ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ ဇာတ္သဘင္ ေလာက အေျခခံ၀တၳဳမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာ၏ စာေရးသက္ မည္မွ်ရွိၿပီ၊ ဘယ္လိုစာေတြ ေရးေနသည္ မသိခဲ႔ တာကေတာ႔ ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မလို လူငယ္အမ်ားစုရဲ႕ စာေပဆိုင္ရာ ေလ႔လာမႈ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ္႔ မည္။ ဒါ ေပမယ္႔ သည္အခ်ိန္မွာ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ားႏွင့္အတူ ရုတ္တရက္ လူငယ္ထု အၾကား ဆရာ႔ကို လူသိ မ်ားလာခဲ႔ပါသည္။
ရာဇ၀င္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ား ေရးသားရာတြင္ လူတိုင္း သိၿပီး၊ ၾကားၿပီး ျဖစ္ေသာ ရာဇ၀င္ ဇာတ္လမ္း မ်ားကို ျပန္လည္ ေရးသားခဲ႔သည္ ျဖစ္ေပမယ္႔ ဆရာ႔စာေတြမွာ ဆန္းသစ္မႈတခုကို သတိ ျပဳခဲ႔မိသည္။ ဒါကေတာ႔ လူတိုင္းသိၿပီး၊ မွတ္မိၿပီးေသာ အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ေဘးမွ ၀န္းၿပီး ဇာတ္ရန္ကို ေရွ႕တန္းတင္ ေရးတတ္ပုံေလးပင္ ျဖစ္သည္။
ေရွး႐ုိးစဥ္လာ ဇာတ္ရန္မ်ားကို အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေနရာ ပို႔လိုက္ေသာအခါ လူတိုင္း သိ
ၿပီးေသာ၊ အထူးသျဖင့္ ဇာတ္သိမ္းကို သိၿပီးေသာ ဇာတ္လမ္းေလးမ်ားသည္ အျမင္တမ်ဳိးႏွင့္ ဆန္းသစ္ လာရသည္။ ဇာတ္ရန္၏ ေနရာမွ ၀င္ၾကည္႔ရ၍ စာဖတ္သူေတြမွာ ခံစားမႈ အသစ္ ေတြ ခံစားလာရသည္။ ဒီေတာ႔ ဇာတ္သိမ္းကို သိၿပီးပါလ်က္ႏွင့္ ဒီဇာတ္ကို အသစ္အဆန္းလုပ္ စိတ္၀င္စား ခဲ႔သူေတြ မေရ မတြက္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။
စင္ေပၚတက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ျပတာမ်ဳိးသာဆိုလွ်င္ လက္၀ါးႏွစ္ဘက္စလုံး ေသြးေျခဥ ကုန္ ေအာင္ လက္ခုတ္တီး ၾသဘာေပးခ်င္စိတ္မ်ဳိး ေပၚမိသည္အထိ စြဲလမ္းမိခဲ႔သည္က ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ ဇာတ္လမ္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
 
စာတမ်က္ႏွာကို ဖတ္၍ဆုံးသြားလွ်င္ ေနာက္တမ်က္ႏွာ မကူးမိေသးပဲ ၊ ဖတ္ၿပီးခဲ႔ေသာ စာမ်က္ႏွာကို တေခါက္ ျပန္ေက်ာ႔႐ုံႏွင့္ အားမရ၊ ႏွစ္ေခါက္သုံးေခါက္ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ဖတ္မိသည္ အထိ ဖမ္းစားခဲ႔သည္က ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ အေရးအသားမ်ား ျဖစ္သည္။
 
စာေပေလာက၏ ဤဆယ္စုႏွစ္ အတြင္းမွာ စာအုပ္ေစ်းမ်ား အဆမတန္ ႀကီးျမင့္လြန္း၍ စာအုပ္ အဌားဆိုင္မွ စာအုပ္တအုပ္ကို တရက္လွ်င္ အငွားဖတ္ခ တစ္က်ပ္ႏွင့္ တရက္အတြင္း အၿပီး ဌားဖတ္ေလ႔ ရွိခဲ႔ရာမွ စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္ေတာ႔ပဲ ဘတ္ဂ်က္ အပြန္းခံၿပီး တအုပ္ကို ႏွစ္ဆယ္က်ပ္ႏွင့္ အထက္ေပးကာ အပုိင္၀ယ္၊ အျမတ္တႏိုး သိမ္းခဲ႔မိသည္က ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ ၀တၳဳမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
အားလုံးေက်ာ္ၾကားေသာ ဆရာ၏ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ား အထဲမွာမွ သည္ေနရာတြင္ ကၽြန္မ ေကာက္ႏႈတ္ ေျပာခ်င္သည္က နာမည္ေက်ာ္ “လကၤာဒီပ ခ်စ္သူ” ၀တၳဳ ျဖစ္သည္။
ဆယ္ေက်ာ္သက္ အေတြးထဲမွာတုန္းက မင္းမင္းလတ္ရဲ႕ သီခ်င္းနဲ႔ မွတ္ထားခဲ႔မိတဲ႔ ဘီလူး ဆိုတဲ႔ အ႐ုပ္ဆိုးဆိုး ဗီလိန္ႀကီးကို အခု ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အသက္ပိုင္းမွာ ဆရာ႔၀တၳဳ ဖတ္ယင္း ပုံေဖာ္ ၾကည္႔မိေတာ႔ အျမင္က တမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။
 
လကၤာဒီပတုိင္းမွ အသားမည္းၿပီး ခႏၶာကုိယ္ထြားႀကိဳင္းသူ လူမ်ဳိးမ်ားမို႔ ကၽြန္မတို႔ ဇာတ္လုိက္ ေက်ာ္ ရာမ၊ သီတာတို႔လုိ အသား၀ါလူမ်ဳိး၊ အရြယ္လတ္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္လိုက္ေသာ္ ကိုဒႆတို႔ အသြင္ က တမ်ဳိးႀကီး ျဖစ္ေနမွာေပါ႔ေလ။
ထားပါေတာ႔။ ကၽြန္မ ေျပာခ်င္သည္က ဒႆဂီရိ ေခ်ာသလား၊ လွသလား မဟုတ္ ပါဘူး။ သူ႔ဘ၀ အေၾကာင္းပါ။
ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္ငယ္စဥ္က ကုိယ္တိုင္ပဲ အသိဥာဏ္ နည္းပါးလြန္းေသး၍ ထင္ သည္။ ဒႆဂီရိအေပၚ ျမင္ခဲ႔သည္က သူသည္ တကယ္႔ လူဆိုး၊ ဗီလိန္၊ ၾကာကူရီ။ သူ႔ အေၾကာင္းကို ဂဂဏဏ မသိေသးေသာ္လည္း သိခ်င္စိတ္ မရွိခဲ႔။ သိလည္း မသိခ်င္။ သိဘို႔ မလိုဘူး ထင္ၿပီး အေပၚယံ အျမင္နဲ႔ သူ႔ကို တဘက္သတ္ တံဆိပ္တပ္ခဲ႔သည္။ သူသည္ လူဆုိး လို႔။
 
ယခု ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အသက္ပိုင္းမွာျဖင့္ နည္းနည္း စဥ္းစားတတ္လာၿပီ။ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ဟူသည္ကို ခံစားတတ္လာၿပီ။ ဒိအျပင္ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကလည္း အျမင္သစ္တမ်ဳိးနဲ႔ မီးေမာင္းထိုးျပ ေတာ႔ ဒႆဂီရိ ကိုေတာင္ သနားမိသလိုလို ... ။
ဟုိတုန္းကေတာ႔ ကိုယ္က မခ်စ္တဲ႔သူ၊ ေမတၱာမထားႏိုင္ပဲ မုန္းတဲ႔သူဆိုယင္ အခ်ဥ္ ပါပဲ။ သူတို႔ ဘာပဲ ျဖစ္ေနျဖစ္ေန နည္းနည္းမွ ဂ႐ုမစိုက္ခဲ႔ပါ။ လူသားတေယာက္ရယ္လို႔ သူတပါး ခံစားခ်က္ ကို စာနာစိတ္ တရားဟူသည္ ရင္ထဲမွာ စိုးစဥ္းမွ် မရွိခဲ႔။ စိတ္ထဲမွာ ထင္ခဲ႔သည္က မိမိ ခ်စ္ေသာသူ သည္ မိမိကို ခ်စ္မွာပဲ။ ကုိယ္ခ်စ္ ဆိုတာ ေတြ႔မွာပဲ။ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ ခ်စ္ၾကလွ်င္ ခ်စ္သူခ်င္း ဖူးစာ ဆုံမွာပဲ ဟု ထင္ခဲ႔မိသည္ကိုး။
 
အခုေတာ႔ ဘ၀မွာ အေတြ႔အႀကဳံေလးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္တန္တန္ ရွိခဲ႔ၿပီ ျဖစ္သည္။ အသြား အျပန္ ရွိေသာ ေမတၱာမ်ဳိးကို ပိုင္ဆိုင္ရဖို႔။ ဒီလို ေမတၱာရွိသူခ်င္း ေပါင္းဖက္ ၾကဘို႔ဟူသည္ အေတာ္ ခဲယဥ္းေသာ ကိစၥမ်ဳိး ဆိုတာ သိခဲ႔ၿပီေလ။
ဒီေနရာမွာ ႏွလုံးသားသက္သက္ အျမင္ကို ကၽြန္မ ေျပာလိုရင္းပါ။ ဦးေႏွာက္က တြက္ခ်က္ၿပီး ခ်စ္လိုက္စမ္း ဆိုတဲ႔ အသည္းႏွလုံးကို ေငြေသတၱာထဲ ထည္႔သၿဂႋဳဟ္ၿပီး အတင္းလုပ္ ယူ ခ်စ္ရတဲ႔ ေမတၱာမ်ဳိးေတြ မပါ ပါဘူး။
ဒီေတာ႔ ဒႆဂီရိတို႔ ေခတ္ကတည္းက ဒီလိုမ်ဳိး အျဖစ္ေတြ ရွိခဲ႔ပါကလား။
 
အု႔ံပုန္းခ်စ္ ... ခ်စ္ရတာ။ မိမိက အခ်စ္ေတြ ေပးေ၀ပါလ်က္ တဘက္က လက္မခံတာ၊ သူက ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္ ခ်စ္၊ ကုိယ္႔ဘက္က ဘယ္လိုမွ ေမတၱာ ျပန္ မမွ်ႏိုင္တာ။
 
ဒါေတြဟာ လုပ္ယူ ဖန္တီးလို႔ မရပဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားေတြရဲ႕ ရင္မွာ အလိုလို တည္ရွိ လာတာေတြ ပါလားလို႔ သိခဲ႔ရသည္ႏွင့္အမွ် ဒႆဂီရိ၏ ဘ၀ကို စာနာမိလာသည္။ ဟုိစဥ္က သူ႔အေပၚ အထင္အျမင္ လြဲမွားမိခဲ႔သမွ် သနားလာသည္။ သူလည္းေလ ေလာကီသားေပမို႔ ခ်စ္သူကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ မွာပဲ စာနာမိလာသည္။
ခ်စ္သူအေပၚ သစၥာရွိလြန္းေသာ မယ္သီတာကို ေလးစားမိသလို၊ မယ္သီတာေလး အေပၚ သံသယ ရွိရေကာင္းလားလို႔ ရာမကိုပင္ ျငဴစူမိရသည္။
 
ဇာတ္သိမ္းခန္းမွာ မ်က္ရည္က်လုမတတ္ ခံစားရသည္႔ အထိ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ အေရး အသား ေကာင္းခဲ႔သည္မို႔ ကိုဒႆတင္ မကေသး၊ မစူဠာသုဘဒၵါပါ ဒီႏွစ္ဆယ္ရာစုမွာ ဗီလိန္ ဘ၀မ်ားက ကၽြတ္လြတ္ သြားၾကရသည္။
အျပစ္ မျမင္ၾကေတာ႔ပါဘူး။ အခ်စ္အတြက္ သူတို႔မွာလည္း သည္းရင္နင့္မွ် ခံစားခဲ႔ ၾကရ သည္ပဲ မဟုတ္လား။
 
          -            -            +            -            -            +            -            -             
 
ၿပီးခဲ႔ေသာညက ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေတးဂီတ အစီအစဥ္တြင္ အေကာ္ဒီယံအုန္းေက်ာ္၏ သီခ်င္း တပုဒ္ လာသည္။
 
‘အခ်စ္႐ႈံးသမား ဒႆဂီရိ’ ... တဲ႔။
အလဲ႔ ... ဘယ္ဆိုးလို႔လဲ။ တို႔ မင္းသားႀကီးက စတား ျဖစ္ေနပါေရာလား။
စတီရီယိုေလာကမွာ အဆိုေတာ္ ေမဆြိကို နာမည္တလုံးရေအာင္ တင္ေပးခဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းေတြ ထဲမွာ ‘ဒႆလို မိန္းမ’ သီခ်င္းက ထိပ္ဆုံးက ပါခဲ႔ပါသတဲ႔။
ေနာက္ ... ဟုိ႐ုပ္ရွင္ ရွိေသးသည္။ ‘ဒႆဂီရိ အသည္း’ တဲ႔။
ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ သူ၏ကေလာင္ဖ်ားႏွင့္ ေျပာင္းျပန္လွန္ေပးလိုက္၍ ႏွစ္ဆယ္ရာစုတြင္ ဒႆဂီရိ စူပါစတား ျဖစ္ေနေလၿပီ။
 
ယခင္က ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေက်ာ္ လူဆိုး၊ လူၾကမ္း၊ ဗီလိန္၊ လူယုတ္မာ ဘ၀မွ ၀တၳဳ တအုပ္ ထည္းႏွင့္ ထိပ္တန္းမင္းသား ဘ၀ေရာက္ေအာင္ တင္ေပးခဲ႔ေသာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳကို ေက်းဇူးတင္ဖို႔ မေကာင္းေပဘူးလား။
 
အခုေတာ႔လည္း လူတိုင္းဟာ ဒႆဂီရိ ဘက္ကခ်ည္းပါပဲ။
 
အသက္သာ အေသခံမယ္၊ လူ အပါမခံဘူးရယ္လို႔ ခ်စ္သူအေပၚ သစၥာႀကီးခဲ႔တဲ႔ မယ္သီတာ ေလး။ ကံေကာင္းလို႔ မခ်စ္ မႏွစ္သက္သူ လက္က လြတ္ခဲ႔ရတာကို ဘယ္ဣတ္ၳိယ ေတြကမွ အခု သတိမျပဳမိၾက ေတာ႔သလိုပဲ။
 
ခ်စ္သူအတြက္ အသက္ပင္ ေသေသ၊ အေသအေၾက ျပန္ တိုက္ယူခဲ႔ရတဲ႔၊ ကံေကာင္းလို႔ အသက္လည္း မဆုံး၊ ခ်စ္သူလည္း မရႈံး ခဲ႔ရတဲ႔ ကိုရာမလည္း ကံနိမ္႔တဲ႔ အခ်ိန္မို႔ ထင္ပါရဲ႕။ ေခါင္း ေဆာင္ မင္းသား ဘ၀ကေန ဇာတ္ရန္ ျဖစ္ေနရပါၿပီ။
 
ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုဒႆတို႔ ဇာတာ စန္းလဂ္ တက္ေနခ်ိန္မို႔ ဂီတနယ္၊ စာေပ ေလာက၊ ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကား သာမက ဇာတ္သဘင္ စင္ျမင့္ေပၚအထိ အႏုပညာ နယ္ပယ္တ၀ွန္းမွာ ေအာင္လံထူ ဒႆဂီရိ ပြဲ ျဖစ္ဆဲပါပဲ။
 
         -             -             +               -             +           -             -                
 
ေအာ္ - ဒါနဲ႔ ညက အိပ္မက္ ေျပာရဦးမယ္။
 
အိပ္မက္ထဲမွာ ဒႆဂီရိနဲ႔ ေတြ႔တယ္။ သူ႔ကို တခါမွ မျမင္ဖူးေပမယ္႔ သူမွန္း ကၽြန္မ သိေန တယ္။ ဘာလို႔ဆို ပန္းခ်ီ၀သုန္ဆြဲတဲ႔ ႐ုပ္ျပ စာအုပ္ထဲက ဒႆဂီရိနဲ႔ တပုံစံထည္း ကိုး။ ၀တ္တာ စားတာက အစ၊ ဖိနပ္အထိ အကုန္တူတယ္။ ၿပီးေတာ႔ မ်က္ႏွာေပါက္ကလည္း အလကၤာ ေက်ာ္စြာ ေရႊမန္း ဦးတင္ေမာင္ရဲ႕ သားအလတ္ ကို၀င္းဗိုလ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာမ်ဳိး။
 
သူက တစုံတေယာက္ကို သဲသဲမဲမဲ လိုက္ ရွာေနတယ္။
 
ဘယ္သူ႔ကို ရွာေနတာလဲ ဆိုေတာ႔ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ တဲ႔။
 
ဒါနဲ႔ ကၽြန္မကပဲ 'ဆရာ ဟိုမွာေလ' လို႔ ညႊန္ျပ လိုက္ရတယ္။
 
တကယ္ေတာ႔ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳကို ကၽြန္မ တခါမွ မျမင္ဖူးပါဘူး၊ ဓါတ္ပုံေတာင္ မေတြ႔ ဖူးဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ အလိုလို သိေနတယ္။ စာေပအရ ေလးစားခဲ႔ရတဲ႔ ဆရာ႔ကို တခါမွ မေတြ႔ဖူး ေပမယ္႔ ဆရာမွန္း ကၽြန္မ သိေနတယ္။
 
ကၽြန္မရဲ႕ အိပ္မက္ထဲမွာ ... ဆရာဟာ ေယာက်ၤားပီပီသသ ခန္႔ေခ်ာေခ်ာတဲ႔ ႐ုပ္ရည္မ်ဳိး၊ တည္တည္ ခန္႔ခန္႔ႀကီး၊ သန္မာက်စ္လစ္တဲ႔ ကိုယ္လုံးကိုယ္ေပါက္နဲ႔။ စာေရးဆရာ ဆိုေတာ႔ ကခ်င္လြယ္အိတ္ အျပာေလးလည္း လြယ္လို႔။
 
ဒႆဂီရိက ဆရာ႔အနား သြားၿပီး တ႐ုိတေသ လက္ကေလး ေနာက္ပစ္လို႔ စကားေျပာ ေနတယ္။
 
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ... ေျပာေနမွာေပါ႔။
ဆရာက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ နားေထာင္ေနရာက ဒႆဂီရိေနာက္ကို လိုက္သြား တယ္။ သူတို႔ စစ္ရထားေပၚ တက္ၾကမယ္႔ ဟန္ျပင္ေတာ႔ ... ဘယ္သြားၾကမွာလဲ ဆိုတာ သိ ခ်င္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္ကမွန္း မသိပဲ စကားသံ တသံ လြင့္လာတယ္။
‘လကၤာဒီပက ဆရာ႔ကို ဂုဏ္ျပဳတဲ႔ပြဲမွာ စာေပ ေဟာေျပာမလို႔’ တဲ႔။
စစ္ရထား စ အထြက္မွာ ကၽြန္မ ႐ုတ္တရက္ ေအာ္လိုက္မိတယ္။
‘ဆရာ ဆက္ဆက္ ျပန္လာေနာ္ …’
ကၽြန္မ ေအာ္ ေျပာတာကို ဆရာ ၾကားမွ ၾကားရဲ႕လား မသိဘူး။
 
တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္မ အစိုးရိမ္ ပိုမိတာပါ။ ဆရာ ျပန္မလာလို႔ေကာ ျဖစ္မွာတဲ႔လား။ ႏွစ္ဆယ္ရာစုမွာ ဆရာ ထမ္းေဆာင္ရမယ္႔ စာေပတာ၀န္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ဆိုတာ ဆရာ သိ နားလည္ၿပီးသား ျဖစ္မွာပါေလ ... ။

ေလးစားစြာျဖင့္-
မာလုစံ (သဘာ၀သိပံၸ)








No comments: