Tuesday, April 8, 2014

အသဲေပၚ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေလးမ်ား … (၃)

            ေလအေ၀ွ႔မွာ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေၾကြက်ေနတဲ႔ ေရာ္ရြက္၀ါေတြကို ေငးၾကည္႔ရင္း ကၽြန္မရင္ထဲ ဘာကိုရယ္ မသိ လြမ္းဆြတ္ သလိုလို၊ ေဆြးေျမ႔ သလိုလို။
ဘယ္လို ဘယ္ညာ တိတိပပ မေျပာျပတတ္ေပမယ္႔ အသဲကြဲေ၀ဒနာ ဆိုတာ သည္လိုလား … ကၽြန္မ ေတြးေနမိတယ္။
ဘ၀မွာ ဆုံးရႈံးမႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကဳံဆုံႏိုင္တာမွာ မိဘသားခ်င္း ဆုံးရႈံးမႈ ၿပီးရင္ အႀကီးမားဆုံး ဆုံးရႈံးမႈ ဆိုတာ အခ်စ္ဆုံး ခ်စ္သူနဲ႔ အခ်စ္ဆုံး သူငယ္ခ်င္းကို ဆုံးရႈံးရတာပဲ ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အခု ကၽြန္မဘ၀မွာ ထို တန္ဘိုးႀကီးတဲ႔အရာ ႏွစ္ခုကို တၿပိဳင္နက္တည္း ဆုံးရႈံးရတယ္ဆိုေတာ႔ …. ႏွစ္ခါစာကို တခါတည္း ကြဲတဲ႔ အသဲ၊ နာခ်က္က မျပင္းပဲ ေနပါ႔မလား။
 
X                                        X                                        X
 
ကၽြန္မ ဘ၀မွာ အခ်စ္ဆုံး သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။
ေ၀လု ရယ္၊ တူးမာ ရယ္။
ကေလးဘ၀ ငယ္ငယ္၊ လူရယ္လို႔ သိတတ္ကာစ ကတည္းက တတြဲတြဲ  ကစားၾက၊ အတူ ႀကီးျပင္းခဲ႔ ၾကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္ပါ။ အိမ္နီးနားခ်င္းျဖစ္တဲ႔ အေမေတြ ကိုယ္၀န္ အၿပိဳင္ ရခဲ႔ၿပီး အခ်ိန္ပိုင္း သုံးလ အတြင္း ေမြးခဲ႔လို႔ ‘အေဖ မတူ၊ အေမ ကြဲ၊ သုံးမႊာ ပူး’ လို႔ ကၽြန္မတို႔ကို ပတ္၀န္းက်င္က ေနာက္ေခၚခဲ႔ၾကတယ္။
ကၽြန္မတို႔ သုံးေယာက္မွာ ကၽြန္မက အသက္ အငယ္ဆုံး။ သည္ေတာ႔ ေနရာတကာမွာ အသက္ပိုႀကီး သူေတြ ဆုံးျဖတ္၊ ဦးေဆာင္တာကို နာခံၿပီး သူတို႔ ခိုင္းတာ လုပ္၊ အေနာက္မွာ ေနခဲ႔တယ္။
ကၽြန္မတို႔အထဲ အသက္ အငယ္ဆုံးျဖစ္တဲ႔ ကၽြန္မက ေနာက္လိုက္ လုပ္ရတာကို ဘယ္ေတာ႔မွ ေရးႀကီး ခြင္က်ယ္ မလုပ္၊ သူမ်ားဦးေဆာင္မႈ အေနာက္ ေအးေအး ေဆးေဆး လုိက္ေပမယ္႔ က်န္တဲ႔ ႏွစ္ေယာက္၊ ေ၀လုနဲ႔ တူးမာကေတာ႔ ခဏခဏ ျပသာနာ တက္ၾကတယ္။ တေယာက္က သည္လို လုပ္ခ်င္ရင္၊ ေနာက္တေယာက္က ဟိုလို လုပ္ခ်င္တယ္။ တေယာက္ က အျဖဴဆို ေနာက္တေယာက္က အမဲ။ သည္ေတာ႔ က်န္တဲ႔ ကၽြန္မကို ျဖဴ သလား၊ မဲသလား လာေမးတယ္။ သည္လို လုပ္မလား၊ ဟိုလို လုပ္မလား ေရြးခိုင္းတယ္။
ကၽြန္မ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံးကို ခင္တယ္။ ျဖဴျဖဴ မဲမဲ၊ ဘယ္လို လုပ္လုပ္၊ ကၽြန္မကေတာ႔ သူတို႔နဲ႔ အတူ ေနရ၊ သြားရ၊ ေဆာ႔ေနရရင္ ေပ်ာ္တာခ်ည္းပဲ။ သည္ေတာ႔ ေပ်ာ္ရဘို႔ အဓိကမို႔ ဘယ္သူ႔ဘက္မွ မလိုက္ပဲ ၾကားေန လုပ္ပစ္လိုက္တယ္။ ျဖဴ သလား၊ မဲ သလား ေမးတာကို မီးခိုးေရာင္ လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ သည္လိုလား၊ ဟိုလိုလား ဆိုရင္ အဲသည္လို ဆိုၿပီး ေနာက္တမ်ဳိး  ညႊန္လိုက္တယ္။ ကိုယ္သာ သိ ကိုယ္သာ တတ္၊ ဆရာ လုပ္ ခ်င္ၾကတဲ႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံးကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မ ထိုင္ ဟား ပစ္လိုက္တယ္။
ကၽြန္မတို႔ ကေလး ဘ၀ အလြန္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းခဲ႔ပါတယ္။
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ဆိုရင္ မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ တူးမာနဲ႔ ကၽြန္မ၊ ေ၀လုတို႔ အိမ္တံခါး၀ ေရာက္ ေန ၾကၿပီ။ တေန႔လုံး တိုက္၀င္းအထဲမွာ ေျပးလႊား ေဆာ႔ကစားလိုက္၊ ေရငတ္ရင္ ေအာက္ဆုံးထပ္မွာရွိတဲ႔ ေ၀လုတို႔အိမ္ ၀င္ ေသာက္လိုက္၊ ေန႔လည္ခင္း ေနပူခ်ိန္မွာ ေ၀လုအိပ္ခန္းထဲ ၀င္နားလိုက္၊ ညေန ေန နည္းနည္းေအးၿပီး ေ၀လု အေမ မီးစိမ္းျပတာနဲ႔ တခါ တိုက္အျပင္ထြက္ ေျပးလႊား ေဆာ႔ၾကျပန္တာေပါ႔။ မနက္စာစားခ်ိန္ ကိုယ္႔အိမ္၊ တိုက္ ခန္းကို ကမန္းကတန္း ျပန္ ေျပးတက္၊ ကေသာကေမ်ာ စားခ်ိန္ကလြဲရင္ တခ်ိန္လုံး တူးမာနဲ႔ ကၽြန္မ၊ ေ၀လုနဲ႔ တတြဲတြဲ၊ အျပင္မွာ ကစားေနၾကတာ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္မတို႔ ေ၀လုတို႔ အိမ္မွာ၊ ေ၀လု အခန္းထဲမွာ။ ညေနေစာင္း အိမ္က အေဖေတြ အေမေတြ အလုပ္က ျပန္လာခ်ိန္၊ ညစာ စားခ်ိန္နီးမွ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ အိမ္ေတြက၊ လူႀကီးမိဘ ေတြက ေအာ္ေခၚကာမွ ကိုယ္႔အိမ္ကိုျပန္တတ္သူေတြမို႔ ေ၀လုအေဖ အန္ကယ္တိုးက ‘သူ႔ ေခၽြးမေလာင္းေလးေတြ’ လို႔ ခ်စ္စႏိုး ေနာက္ေျပာင္ ေခၚတဲ႔ အထိပဲ။
ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းသြားရင္ တိုက္၀န္းထိပ္မွာ ေက်ာင္းကား အတူတူ ေစာင့္စီးၾကရတယ္။ တူးမာက သူတို႔ ေနတဲ႔ တိုက္တန္း တံခါးကေန ထြက္ၿပီး ကၽြန္မနဲ႔ ေ၀လုတို႔ ေနတဲ႔ တိုက္ တံခါးမ်က္ႏွာစာဘက္ကို ေလွ်ာက္ လာတယ္။ သူအလာကို ကၽြန္မတို႔က တိုက္တံခါးကေန ေစာင့္ေနၿပီးမွ ၀န္းထိပ္ဂိတ္တံခါးမႀကီးဆီ အတူ ေလွ်ာက္ ၾကတယ္။
ဂငယ္ပုံ သုံးဘက္မ်က္ႏွာစာနဲ႔ တိုက္တန္းမွာ ေ၀လုတို႔အိမ္နဲ႔ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ခန္းေတြက အလည္တန္းမွာ ရွိၿပီး တူးမာတို႔အိမ္က လက္၀ဲတန္း ဒုတိယထပ္မွာ ရွိတယ္။ အလည္တိုက္မွာ ကၽြန္မတို႔အိမ္ခန္းက အေပၚဆုံး ထပ္မွာ၊ ေ၀လုတို႔ အိမ္က ေအာက္ဆုံးထပ္ပါ။
သည္ေတာ႔ ကၽြန္မ အိပ္ခန္းကေန တူးမာ အခန္းကို ျမင္ရ၊ ျပဴတင္း၀ကေန ေျခဟန္လက္ဟန္နဲ႔ စကား ေျပာ လို႔၊ အခ်က္ ေပးလို႔ ရေပမယ္႔ ေ၀လုအခန္းကိုေတာ႔ အေပၚထပ္ ေအာက္ထပ္မို႔ မျမင္ႏိုင္ဘူး။
‘အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ ဇာတ္လမ္း’ ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကို ဆိုၿပီး ေ၀လု နဲ႔ ကၽြန္မကို သူငယ္ခ်င္းေတြက စ တတ္တယ္။ ကၽြန္မ ရွက္ၿပီး မ်က္ႏွာ ဘယ္ထားရမွန္း မသိ၊ သူ႔မ်က္ႏွာ မၾကည္႔ရဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ေရႊကိုယ္ေတာ္ ေ၀လုဆိုတဲ႔သေကာင့္သားက ခပ္တည္တည္နဲ႔ ‘စိတ္ခ်၊ ငါတို႔ ဘယ္ေတာ႔မွ အဲသည္ဇာတ္လမ္း ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။’ … လို႔ ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္းႀကီး ေျပာေနတယ္။
‘နင္က ဘာ ႀကီးက်ယ္တာလဲ။ အိခ်ဳိက လွတာကို’ ဆိုၿပီး ကၽြန္မကိုယ္စား တူးမာက ၀င္ရန္ေတြ႔ခ်ိန္မွာ တူးမာကို မ်က္လုံးျပဴးႀကီးနဲ႔ ၾကည္႔ၿပီး ဘာမွ ျပန္မေျပာပဲ ႏႈတ္ဆိတ္သြားတဲ႔ ေ၀လုကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မစိတ္ထဲ ၀မ္း နည္းသလိုလို ခံစားခဲ႔ဘူးတယ္။ ႏႈတ္က ဘာမွ ျပန္မေျပာမိေပမယ္႔ သူ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသလို ေျပာရတာလဲ၊ လူေရွ႕ သူေရွ႕ ရွက္လို႔လား ေတြးခဲ႔မိတာ အခါခါ။
 
X                                        X                                        X
 
မၾကာခင္ ကၽြန္မတို႔ ဘ၀ထဲ လူ အသစ္ တဦး ထပ္တိုး ၀င္လာပါတယ္။
မူလတန္းေက်ာင္းထြက္ ေလးတန္းစာေမးပြဲ ေျဖၿပီးလို႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းကို ေျပာင္း မတက္ခင္မွာ ကၽြန္မတို႔ တိုက္၀န္းထဲ မိသားစု အသစ္ တစု ေျပာင္းလာတယ္။
တူးမာတို႔အိမ္နဲ႔ အေနာက္ဘက္ခ်င္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တိုက္တန္းမွာ ေအာက္ဆုံးေျမညီထပ္ကို ေျပာင္း လာၾကတာပါ။
ထို မိသားစုအသစ္မွာ သားအႀကီးဆုံးက ကၽြန္မတို႔နဲ႔ အရြယ္ တူ၊ အတန္း တူ။ သူ႔နာမည္က ရန္ေနာင္ တဲ႔။
ကၽြန္မတုိ႔ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္၊ သူငယ္ခ်င္း အသစ္ ရလိုက္ပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္းအသစ္ ရန္ေနာင္ဟာ အလြန္ ေအးပါတယ္။ စကားေျပာရင္လဲ အသံခ်ဳိခ်ဳိနဲ႔ ေအးေဆးစြာ ေျပာတတ္သလို သေဘာလဲ ေကာင္းတယ္။ ေ၀လုလို ေဟာင္ဖြာ ေဟာင္ဖြာနဲ႔ ဆရာ မလုပ္တတ္ဘူး။ ရန္ေနာင့္ လိုပဲ သေဘာေကာင္းပုံရတဲ႔ သူ႔အေမက ကၽြန္မတို႔ သုံးေယာက္ကို ေန႔လည္ေန႔ခင္းေတြ သူတို႔အိမ္မွာ ေပး လာ ကစားသလို မုန္႔ေတြလဲ လုပ္ေကၽြးတတ္တယ္။
သည္ေတာ႔ အရင္က ေ၀လုတို႔အိမ္မွာ စတည္းခ်ခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္မတို႔ သုံးေယာက္၊ စုစည္းစရာ ေနရာ အသစ္ ရ လာတာေပါ႔။
ရန္ေနာင့္ အေဖကလဲ ေအးေအးေဆးေဆး သူ႔ဘာသာ စာပဲ ဖတ္ေနတတ္တယ္။ ရန္ေနာင့္ ညီမေလး ေတြကလဲ ကၽြန္မတို႔ အေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္၊ ကစားတဲ႔အခါ ကစားသလို တခါတေလလဲ သူတို႔ ဘာသာ အရုပ္ကေလးေတြနဲ႔ ကစားေနတတ္တယ္။ သည္ေတာ႔ တိုက္၀န္းထဲမွာ ေ၀လုရယ္၊ တူးမာရယ္၊ ရန္ေနာင္ရယ္၊ ကၽြန္မရယ္က အၿမဲတမ္း တတြဲတြဲေပါ႔။
ကေလးဘ၀က အတူ ေဆာ႔ကစား ႀကီးျပင္းခဲ႔ၾကရာက အပ်ုဳိေပါက္၊ လူပ်ဳိေပါက္ အရြယ္ေရာက္လာခ်ိန္ အထိ တတြဲတြဲ လက္တြဲ ၿမဲခဲ႔ၾကတယ္။
ငယ္ငယ္တုန္း ကေလးဘ၀ကတည္းက ေ၀လုနဲ႔ တူးမာဟာ အၿမဲတမ္း အတုိက္အခံ ျငင္းၾက ခုန္ၾက သလို အရြယ္ေတြ ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ႔ အထိလဲ ျငင္းလို႔ခုန္လို႔ ေကာင္းတုန္း။ ရန္ေနာင္၊ ကၽြန္မတို႔ အုပ္စုထဲ မပါခင္ ကေတာ႔ အဲသလို သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ျငင္းၾက၊ ခုန္ၾကရင္ ကၽြန္မက ဘယ္သူ႔ဘက္မွ မလိုက္ပဲ ၾကားေန လုပ္ပစ္ လိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံးကို ကၽြန္မ ခင္တယ္။ ကၽြန္မကိုလဲ သူတို႔ ခင္ေစခ်င္တယ္။ တေယာက္ ေယာက္ဘက္ကို အေလးသာ ေပးလိုက္ရင္ က်န္တေယာက္က ကၽြန္မကို စိတ္ဆိုးမွာ၊ အမ်က္ရွမွာ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ သည္ေတာ႔ ဘယ္ေတာ႔မွ ဘယ္သူ႔ဘက္မွ မပါပဲ အၿမဲ ပါးစပ္ ပိတ္၊ ၿငိမ္၊ သူတို႔ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာ၊ နားေထာင္ေနလိုက္တယ္။
ေ၀လု နဲ႔ တူးမာ ျငင္းၾက ခုန္ၾကရင္၊ ကၽြန္မ သေဘာထားကို ေမးလာရင္၊ ဘယ္သူ ေျပာတာကို လက္ခံ မလဲ၊ ဘယ္သူ႔ဘက္ပါမလဲ အေမးခံရရင္ စိတ္ရႈတ္ရႈတ္နဲ႔ ‘ဟယ္ … ငါ႔ အဲသလို လာမေမးနဲ႔။ တျခားဟာ ေဆာ႔မယ္ ဟယ္’ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပဳ၊ အျငင္း ပြားေနတာကို ေရွာင္လြဲလို႔ ျဖစ္ျဖစ္ ၾကား ေန အေျဖကို ေပး၊ အေျခအေနကို ညွိ ေပးတတ္ေပမယ္႔ ရန္ေနာင္ပါလာၿပီးခ်ိန္မွာ အေျခအေနေတြက နည္းနည္း ေျပာင္းသြားတယ္။
ေျပာခဲ႔ၿပီးသလိုပဲ ရန္ေနာင္ဟာလဲ ကၽြန္မလိုပဲ အမ်ားစု စိတ္ဆႏၵရွိတာကို ေအးေဆးစြာ လက္ခံ၊ ေနာက္ ကြယ္ကပဲ ေနတတ္သူပါ။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မနဲ႔ မတူတာ တခ်က္က ေ၀လုနဲ႔တူးမာ၊ ျငင္းၾက ခုန္ၾကရင္ ရန္ေနာင္႔ အေတြးအျမင္က တူးမာနဲ႔ တူတတ္တာ မ်ားတယ္။ တူးမာ ေျပာတာကို လက္ခံတတ္တယ္။ ကၽြန္မလို ဘယ္သူ႔ ဘက္မွ မပါပဲ ၾကားေန ေရွာင္လြဲတဲ႔ စကား မေျပာပဲ သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ကို စဥ္းစဥ္းစားစားနဲ႔ ေျပာျပတတ္တယ္။ တခါ တေလ သူ႔အေတြးအျမင္ေတြက ေ၀လုနဲ႔ တူေပမယ္႔ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ႔ သူဟာ တူးမာဘက္က ရပ္တည္ေလ႔ ရွိခဲ႔တယ္။
တူးမာအေျပာကို ဘာေၾကာင့္ လက္ခံသင့္တယ္ ဆိုတာ ရန္ေနာင္ ခ်က္နဲ႔လက္နဲ႔ ရွင္းျပရင္ ေ၀လု တေယာက္ မအီမလည္ မ်က္ႏွာနဲ႔ အေလ်ာ႔ေပး နားေထာင္ရွာတယ္။ အေစာပိုင္း အခ်ိန္ေတြတုန္းက မေက်မခ်မ္း ပုံစံနဲ႔ အမ်ားဆႏၵအရ ဆိုၿပီး တူးမာအလိုက် လိုက္ခဲ႔ေပမယ္႔ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ သူကလဲ အေလ်ာ႔မေပးေတာ႔ဘူး။ ရန္ေနာင္ ရွင္းျပတာကိုလဲ လက္မခံပဲ ဘုေတာ ေဘးထြက္ သြားေတာ႔တယ္။ သူ မပါဘူး ဆိုၿပီး အတိအလင္း ေက်ညာ ေရွာင္ ထြက္သြားတတ္တယ္။
သည္အခါမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလုံးကို သင့္တင့္ေစခ်င္တဲ႔ ကၽြန္မက ‘ဟယ္ နင္တို႔ကလဲ အဲသလို မျဖစ္ၾကပါနဲ႔။’ ဆိုၿပီး ေ၀လု အေနာက္ကို လိုက္၊ ေခ်ာ႔ရတယ္။ တခါတေလ ကၽြန္မကို အားနာလို႔လား၊ တကယ္ပဲ စိတ္ေလ်ာ႔လိုက္တာလား မသိ။ စူပုတ္ပုတ္ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ ေ၀လု ျပန္လိုက္လာၿပီး ေအာင့္သက္သက္ အမူအယာ ျပလို႔၊ မပါခ်င့္ ပါခ်င္ ပုံစံ လုပ္ျပ ခဲ႔ေပမယ္႔ ေနာက္ေတာ႔ တေျဖးေျဖးနဲ႔ သူ ေရွာင္ထြက္၊ ခ်န္ ေနခဲ႔ေတာ႔တယ္။
ေ၀လု မပါေတာ႔ ကၽြန္မလဲ ဘယ္ေပ်ာ္ေတာ႔မလဲ။ လူမစုံၾကေတာ႔ခ်ိန္မွာ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္က တဘက္၊ ေ၀လုက တဘက္ ျဖစ္ေနၿပီေလ။ သည္ေတာ႔ ေ၀လုနေဘး ကၽြန္မ ရပ္တည္ခဲ႔ပါတယ္။ သူ႔ကို တေယာက္ထဲ အေဖၚမဲ႔ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အထီးက်န္မျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္မ ေ၀လုကို အေဖၚျပဳေနခ်ိန္မွာ တူးမာကေတာ႔ ရန္ေနာင္နဲ႔ က်န္ခဲ႔တတ္တယ္။
တခါတေလ တူးမာကို ကၽြန္မ ေမးခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ သည္ေလာက္ေတာင္ အတိုက္အခံ လုပ္ ျငင္း ခုန္ေနရတာလဲ ဆိုတာ။ အဓိက က ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းအားလုံး အတူ ေပ်ာ္ပါးဘို႔ မဟုတ္လား။ တေနရာ သြားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လည္ပတ္တာ၊ ကစားတာ၊ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔တာ ဘာပဲ စီစဥ္ပါေစ လိုရင္းက သူငယ္ခ်င္း အားလုံး အတူ ပါဘို႔၊ သြားၾကဘို႔၊ လုပ္ၾကဘို႔ မဟုတ္လား။ အခုေတာ႔ ဘာျဖစ္လို႔ ေ၀လု လက္မခံ တာကို သဲသဲမဲမဲ လက္ကိုင္ျပဳ ျငင္းေနရတာလဲ။ တခါတေလ အေလ်ာ႔ေပးလိုက္လို႔ ဘာ ျဖစ္သြားမွာလဲ။ ဘာ ဆုံးရႈံးသြားမွာ မို႔လို႔လဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုတာ … ။
စိတ္ထဲ မရဲတရဲ ၀င္လာမိတဲ႔ အေတြးက တူးမာတေယာက္ ရန္ေနာင္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ခ်င္လို႔ လား၊ ေ၀လုကို ပထုတ္ ခ်င္လို႔လား၊ လူ မစုံေအာင္ တမင္ လုပ္ေနတာလား …. လို႔။
အရင္က မခြဲတမ္း တတြဲတြဲ သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္ဟာ အခုေတာ႔ အကြဲကြဲ အျပားျပား  ခြဲျခား ခြဲျခား ျဖစ္ရၿပီလား။
ကၽြန္မတို႔ ဘ၀ထဲ ရန္ေနာင္ ေရာက္လာတာ ေကာင္းေသာ လာျခင္းလား၊ ဘယ္လိုလဲ။
 
X                                        X                                        X
 
ေ၀လု တေရွာင္ေရွာင္ လုပ္ေနတာကို တူးမာက ကၽြန္မကို ေမးတယ္။ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ တဲ႔။
သည္ေတာ႔ ကၽြန္မ ေျဖလိုက္တယ္။ ‘ေ၀လု ေန မေကာင္းလို႔ မလာတာ’ လို႔။
ခဏခဏ ေမးေနတာကို ထပ္တလဲလဲ ေနမေကာင္းဘူး ေျဖေနေတာ႔ တူးမာက ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဆက္ ေမးတယ္။ သည္အခါမွာ ေခါင္း မူးလို႔၊ ဗိုက္ ေအာင့္လို႔၊ ေန မေကာင္းဘူး ဆိုၿပီး ေျဖေနရတဲ႔ ဆင္ေျခအေျဖေတြ ကုန္ေတာ႔ ကၽြန္မလဲ တူးမာကို ေရွာင္ ေနလိုက္တယ္။
သည္ေတာ႔ ကၽြန္မ ေပ်ာက္ေနတယ္ ဆိုၿပီး တူးမာက ေရာက္ခ်လာတယ္။
‘ေ၀လု ေနမေကာင္းတာနဲ႔ ညီးကေရာ ဘယ္ေပ်ာက္ေနတာလဲ’ တဲ႔။ အကဲစမ္းခ်င္တာနဲ႔ ကၽြန္မ ရြဲ႕ ေျဖ လိုက္တယ္။
“ဟဲ႔ လူမမာကို တေယာက္တည္း ပစ္ထားလို႔ ေကာင္းမလား။ ငါက သူ႔ကို အေဖၚလုပ္၊ အားေပးေနရ တာေပါ႔”
တူးမာမ်က္ႏွာ ေတြေတြကေလး ျဖစ္သြားသလိုပဲ။ မ်က္ေမွာင္ကေလးေတြ တြန္႔တြန္႔ျဖစ္ၿပီး တခုခု ေျပာ ေတာ႔မလို ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားကေလးက လႈပ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘာအသံမွ ထြက္မလာဘူး။ ခဏေနမွ အသံတိုးတိုး ကေလးနဲ႔ ေျဖးေျဖးေလး ေျပာလာတယ္။
“သူ သိပ္ျဖစ္ေနသလား။ ငါလဲ လာခဲ႔မယ္ေလ။”
ဟယ္ ဘယ္ျဖစ္မလဲ …. စိတ္ထဲ ကိုယ္႔ဘာသာ တိုးတိုးေလး ေျပာမိတယ္။ ေ၀လုကို လူမမာ သတင္း ေမးဘို႔ တူးမာ လာလို႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ။ ဟို သူေကာင့္သားက တကယ္ ေနမေကာင္းတာမွ မဟုတ္တာ။ သူက တူးမာကို စိတ္ေကာက္လို႔၊ ရန္ေနာင့္ကို မ်က္စိေနာက္လို႔၊ မလာခ်င္လို႔ မလာတာ။
ဒါေပမယ္႔ ဒါကိုသိပါလ်က္နဲ႔ အမွန္အတိုင္း မေျပာပဲ ကၽြန္မကလဲ ဖုံးကြယ္၊ လုပ္ႀကံဇာတ္ ခင္းထားတယ္။ တူးမာ တေယာက္ ရန္ေနာင့္အေပၚ ဘယ္လို သေဘာထားသလဲ သိခ်င္လို႔ ကၽြန္မ ေျပာလိုက္မိတယ္။
“ရပါတယ္။ မလိုပါဘူး။ နင့္ လူကိုပဲ နင္ ဂရုစိုက္ပါ။”
“နင့္လူ ….. ဘယ္သူလဲ ငါ႔လူ ဆိုတာ”
အူလည္လည္နဲ႔ နားမလည္သလို တူးမာ ျပန္ေမးေတာ႔ ကၽြန္မ ဘာမွ မေျဖပဲ ၿပဳံး ေနလိုက္တယ္။
ခဏခဏ ‘နင့္လူ … နင့္လူ’ ဆိုၿပီး ရိသလိုလို၊ ခနဲ႔သလိုလို ၿပဳံးစစ ေျပာလြန္းလို႔ တူးမာက ဘယ္သူလဲ အတင္း ေမးတယ္။ သည္မွာ ကၽြန္မက ဖြင့္ ေျပာလိုက္တယ္။ သူ႔ကို ကၽြန္မက ရန္ေနာင္နဲ႔ စေနတာကို။
“ဟယ္ နင္ကလဲ ေပါက္တတ္ကရေတြ။ သူ ၾကားသြားရင္ မေကာင္းပါဘူး။ ငါတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဟာကို။”
“ေအးေလ။ ဒါေပမယ္႔ ရန္ေနာင့္လို လူေကာင္းေလးကို သူမ်ားလက္ထဲ မပါသြားေစခ်င္ဘူး။ ဖိတ္ခ်င္း ဖိတ္ရင္ ကုိယ္႔အိတ္ထဲ ဖိတ္ ေစခ်င္တယ္။ အဲေလ … နင့္ အိတ္ထဲ ဖိတ္ေစခ်င္တယ္ ေျပာတာ။”
ကၽြန္မ သည္လို ေျပာေတာ႔ တူးမာ ဘာမွ မေျဖပဲ ၿပဳံးစိစိ လုပ္ေနတယ္။
ကၽြန္မကလဲ အသလြတ္ တြန္းထိုး စေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ေနာင္နဲ႔ ေ၀လုနဲ႔ တူးမာအေပၚ ဆက္ဆန္ ပုံေတြ မတူပါဘူး။
ရန္ေနာင္က တူးမာကို စကားေျပာရင္ ေကာင္းေကာင္းေျပာသလို တူးမာ ေျပာတာကိုလဲ တေလးတစား နားေထာင္တတ္တယ္။ တူးမာျဖစ္ခ်င္တာ၊ လိုခ်င္တာကို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပး၊ ရေအာင္ ယူေပးတတ္တယ္။ ေ၀လု ကေတာ႔ တူးမာေျပာရင္ ဘယ္ေနရာ ဟာသ လုပ္ရမလဲ၊ ေလွာင္ရမလဲ ပဲ အကြက္ ရွာေနတယ္။ တခ်ိန္လုံး စလိုက္ ေျပာင္လိုက္နဲ႔ သူ အစလြန္သြားလို႔ တူးမာ စိတ္ဆိုးသြားရင္လဲ ေခ်ာ႔ဘို႔ ေ၀းလို႔ ထပ္ေတာင္ ဟားလိုက္ေသး။
တလ တႏွစ္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ၾကာ၊ အသက္ေတြ ႀကီးလာေလ ရန္ေနာင္က တူးမာအေပၚ တယုတယ အေရး ေပးလာေလ ျဖစ္ၿပီး ေ၀လုကေတာ႔ တစတစ လမ္းခြဲ၊ အေန ေ၀းလာေလ ျဖစ္လာတယ္။ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ အၾကား အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ခ်င္လို႔ ကၽြန္မကလဲ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို လႊတ္ေပးထားၿပီး ေ၀လုကို အေဖၚျပဳ မိတယ္။
သူ႔နေဘး ေရာက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကၽြန္မကို ေ၀လု ပထမဆုံး ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းက ‘ဟို တေယာက္ေရာ၊ ဘယ္ မွာလဲ’
တူးမာ ဘယ္မွာလဲ၊ ဘာလုပ္ေနလဲ၊ ဘယ္သူနဲ႔လဲ စုံေနေအာင္ ေမးတတ္တယ္။ ေရႊတူးမာတေယာက္ ဘယ္မွာ ဘယ္သူနဲ႔ ဘာလုပ္ေနတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ သိတဲ႔ အခါ သိေပမယ္႔ အခ်ိန္ေစ႔ေအာင္ အခါတိုင္းေတာ႔ ကၽြန္မ ဘယ္လို သိမွာလဲ။
ဒါကို မသိလို႔ မသိဘူး ေျဖေတာ႔ ‘ဘာလို႔ မသိရတာလဲ’ အေကာ ခံရေသးတယ္။ ‘တူးမာကို လႊတ္ မထားနဲ႔။ ကိုယ္႔ သူငယ္ခ်င္း နာမည္ မပ်က္ေအာင္ နင္ကလဲ ၀ိုင္း၀န္း ထိမ္းသိမ္း ၾကည္႔ရမယ္’ တဲ႔။
ဘာ ေတြလဲ၊ ဘာေတြ လာ ေျပာေနတာလဲ။ တူးမာက ဘာကို နာမည္ ပ်က္ရမွာလဲ။ ကၽြန္မက ဘာကို ၀ိုင္း၀န္း ထိမ္းသိမ္း ရမွာလဲ။ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ လက္တြဲၾကမယ္ဆိုရင္ ဘာ နာမည္ ပ်က္ရမွာလဲ။ သူငယ္ခ်င္း လူရင္း အခ်င္းခ်င္း ပိုမေကာင္းဘူးလား။ ကၽြန္မက ျဖစ္ေစခ်င္ေပမယ္႔ ေ၀လုက သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို မနီးစပ္ ေစခ်င္ဘူးလား။
နာမည္ပ်က္မယ္ ဆိုတဲ႔ ေ၀လုစကားေတြ အစက နားမလည္ေပမယ္႔ တေျဖးေျဖးနဲ႔ ကၽြန္မ ေရွ႕မွာ စကားလုံးေတြ ရုပ္လုံး ေပၚလာတယ္။
ညေနေစာင္း ေနညိဳခ်ိန္၊ ကၽြန္မတို႔ အပ်ဳိေပါက္ေတြကို အိမ္က လူႀကီးမိဘေတြက အိမ္ထဲျပန္ေခၚ ထိမ္း သိမ္းထားခ်ိန္မွာ၊  ေနမ၀င္ခင္တုန္းက စာအုပ္အငွားဆိုင္မွာ အေျပး ငွားခဲ႔တဲ႔ မဂၢဇင္း၊ ကာတြန္း၊ ၀တၳဳေတြကို ကၽြန္မအိပ္ခန္းထဲ တေယာက္တည္း ဖတ္ေနခ်ိန္မွာ၊ တူးမာတေယာက္ သူ႔အိပ္ခန္း ျပဴတင္း၀မွာ ရပ္ၿပီး ရန္ေနာင့္ အခန္းကို ေျခဟန္လက္ဟန္ေတြ ျပ၊ အဆက္အသြယ္ ျပဳ ေနတယ္။ ၿပဳံးျပ ၾကည္ႏူးေနတယ္။ လက္ျပလိုက္ၾက၊ ၿပဳံးျပလိုက္ၾကနဲ႔၊ အခါမ်ားစြာမွာ ရန္ေနာင္က သူ႔လက္ဖ၀ါးကို သူ႔ဘာသာ နမ္းၿပီး လက္ဖ၀ါးေပၚကို ဖူးကနဲ ေလ မႈတ္ထုတ္လို႔ တူးမာဆီ အနမ္းပန္း ပို႔သလို လုပ္ျပတတ္သလို၊ လက္၀ါးေပၚမွာ ‘တူးမာ’ လို႔ နာမည္ေရးျပၿပီး အဲသည္လက္ဖ၀ါးကို သူ႔ဘယ္ဘက္ ရင္အုံေပၚတင္ ႏွလုံးသားထဲ ထည္႔သိမ္းတယ္ဆိုတာမ်ဳိး လုပ္ျပတတ္တယ္။ လုပ္သူမရွက္ ျမင္သူရွက္စရာေတြ လုပ္ေနလိုက္ၾကတာဆိုၿပီး ပထမေတာ႔ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနေပမယ္႔ သူတို႔တေတြက အကဲပိုစြာ သည္းသည္း လႈပ္လြန္းလို႔ မၾကည္႔ခ်င္ ျမင္လ်က္သား ျဖစ္ရတာ ခဏခဏ။ ကၽြန္မ ျမင္သလို တျခားလူေတြလဲ ျမင္မွာေပါ႔။ သူတို႔ သဲေန၊ ကဲေနၾကတာကို။ သည္ေတာ႔ ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြကလဲ ေမးၾက၊ ေျပာၾက ျဖစ္လာၾကတာေပါ႔။
လူခ်င္းေတြ႔ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ တူးမာကို ေမးမိစမိတယ္။ ‘နင္တို႔လုပ္ေနတဲ႔ အဲသည္ လက္အမူအယာေတြက  ဘာ အဓိပၸါယ္ လဲ’ ဆိုတာ။ ေ၀လုကို မသိမသာ မ်က္လုံးေစြ ၾကည္႔ၿပီး တူးမာက သူ မလုပ္ပါဘူး ျငင္းတယ္။ သည္မွာ ကၽြန္မက သူတို႔ လုပ္ျပတဲ႔ လက္ဟန္ေတြ ထ လုပ္ျပေတာ႔ ကၽြန္မလက္ကို လိုက္ဆြဲ တားတယ္။ ေနာက္ ဆုံးေတာ႔ သူ မျငင္းႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ ရန္ေနာင့္ အေပၚ ေျပာင္းလဲလာတဲ႔ သူ႔စိတ္ ခံစားခ်က္ေတြကို ကၽြန္မနဲ႔ ေ၀လုကို ဖြင့္ဟ ေ၀ငွလာတယ္။
တူးမာ ရင္ဖြင့္တာကို ေ၀လုက စိတ္မ၀င္စားသလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ နားမေထာင္ခ်င္သလို လုပ္ေပမယ္႔ တကယ္တမ္း က်ေတာ႔ တူးမာကို ရန္္ေနာင္နဲ႔ မနီးစပ္ေစခ်င္သလိုပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ မနီးစပ္ေစခ်င္တာလဲ ကၽြန္မက ေမးေတာ႔ တကယ္ အတည္ ၿမဲရင္ ေကာင္းတာေပါ႔။ ကြဲသြားရင္ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက  သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ဘယ္ ေကာင္းပါ႔မလဲ တဲ႔။ ကၽြန္မကေတာ႔ ဖိတ္ခ်င္း ဖိတ္၊ ကိုယ္႔အိတ္ထဲ ဖိတ္။ အတြင္းသိ အစင္းသိ၊ အေၾကာင္းသိတဲ႔ ငယ္ေပါင္းေတြမို႔ သူတို႔ နီးစပ္သြားတာ ေကာင္းတာေပါ႔။ ကြဲစရာလဲ အကြက္ မျမင္ဘူး။ မကြဲေအာင္ ၀ိုင္းထိန္း ၾကတာေပါ႔ ေျပာေတာ႔ ေ၀လု ေတြေတြႀကီး နားေထာင္ေနတယ္။ ဘာမွ ျပန္ မေျပာဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔မ်က္ႏွာ မေကာင္းတာ ကၽြန္မ သတိထားမိတယ္။ သူ တူးမာကို ႏွေမ်ာေနတာလား။
“တျခားလူ အျပင္လူေတြနဲ႔ ျဖစ္သြား၊ ပါသြားတာထက္စာရင္ ကိုယ္႔လူ အခ်င္းခ်င္း နီးစပ္သြားတာ ေကာင္းတာေပါ႔ဟယ္။ မဟုတ္ရင္ အေ၀းကို ပါသြားၿပီး ငါတို႔နဲ႔ ကြဲသြားရမွာ။ နင္လဲ အေ၀းကသူနဲ႔ အတြဲ မရွာ နဲ႔ေနာ္။ နီးနီးနားနား ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲ ရွာ။ ငါလဲ အေ၀းက လူ မရွာဘူး။ သည္ပတ္၀န္းက်င္က မခြဲခ်င္ဘူး။”
ကၽြန္မ ေျပာေနေပမယ္႔ ေ၀လု နားထဲ ၀င္ပုံ မေပၚ။ မဟုတ္လဲ မၾကားခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတာလား။
သည္႔ထက္ ပို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မေျပာရဲေပမယ္႔ သည္စကားေတြကို ကၽြန္မ တကယ္ ေျပာတာပါ။ ကၽြန္မလဲ တူးမာလိုပဲ အနီးအနားက လူပဲ လက္တြဲ ခ်င္ပါတယ္။ သည္ပတ္၀န္းက်င္က မခြာခ်င္ပါဘူး။ ဖိတ္ခ်င္း ဖိတ္ရင္ အနီးဆုံးလူ အိတ္ထဲပဲ ဖိတ္ခ်င္ပါတယ္။
 
X                                        X                                        X
 
တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ နီးစပ္သြားၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြဘ၀ ပိုလို႔ ေျခာက္ေသြ႔ ပ်င္းစရာ ေကာင္း လာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မ အတြက္ေပါ႔။
တူးမာတေယာက္ ရန္ေနာင္နဲ႔ တတြဲတြဲ လုပ္ေနသလို ေ၀လုကလဲ သူ႔တီး၀ိုင္းနဲ႔၊ သူ႔ ပရိသာတ္ဆိုတဲ႔ ေကာင္မေလးေတြ၊ အမ်ဳိးသမီး ႀကီးငယ္ အရြယ္လတ္၊ ေပါင္းစုံသကာေတြနဲ႔ မ်က္စိေနာက္ေလာက္ေအာင္ သြားၾက၊ လာၾက၊ ေတြ႔ၾက၊ ဆုံၾကေပါ႔။
အခါေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္နေဘးက ေရတမာပင္ေအာက္မွာ ကၽြန္မ တေယာက္တည္းထိုင္ၿပီး ငယ္ငယ္က ေပ်ာ္ရႊင္ဘြယ္ ကေလးဘ၀ကို တမ္းတ လြမ္းေမာမိတယ္။ ေရတမာပင္ ပင္စည္တ၀က္ရဲ႕ အထက္ေလာက္မွာ ထြင္းထားတဲ႔ နာမည္ေလး သုံးခုကို လက္ညိဳးထိပ္ကေလးနဲ႔ ဖြဖြေလး ပြတ္သပ္ၿပီး ရင္ထဲ ၾကည္ႏူး ပီတိ ျဖာမိသလို ေၾကကြဲသလို ၀မ္းနည္းမႈလဲ ခံစားရတယ္။
တူးမာ၊ ေ၀လု၊ အိခ်ဳိ ….. တဲ႔။
ပင္စည္လုံးပတ္ ႀကီးလာတာရယ္၊ ရာသီဥတုဒါဏ္ေတြနဲ႔ စာလုံးေလးေတြက ေ၀ေ၀၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနေပမယ္႔ ဖတ္လို႔ေတာ႔ ရပါေသးတယ္။ သည္နာမည္ေတြ ပင္စည္ေပၚ ထြင္း ေရးတုန္းက ကၽြန္မတို႔ ဘ၀ထဲ ရန္ေနာင္ မေရာက္လာေသးဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ေနာက္ပိုင္း ရန္ေနာင္ ပါလာၿပီးေတာ႔လဲ ကၽြန္မတို႔ သည္ ေရတမာပင္ေအာက္ စုေ၀း က်က္စားခဲ႔ဘူးတယ္။ ေပ်ာ္ပါးစြာ ေဆာ႔ကစား ခဲ႔ဘူးတယ္။ သစ္ပင္ ပင္စည္ေပၚမွာလဲ နာမည္ ေနာက္တခု ေရးထြင္းစရာ ေနရာ လုံေလာက္စြာ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ဘာ႔ေၾကာင့္ရယ္ မသိခဲ႔။ ကၽြန္မတို႔ ရန္ေနာင့္ နာမည္ကို ထည္႔ မေရးခဲ႔ၾကဘူး။ ဘယ္သူကမွ ေရးဘို႔ သတိ မရ တာလား၊ သတိရလ်က္ မတိုက္တြန္းမိတာလား။ ေရးဘို႔ အာသီသ မရွိတာလား။
ေ၀လုနဲ႔ တူးမာ သေဘာကို မသိေပမယ္႔ ကၽြန္မကေတာ႔ ရန္ေနာင့္ နာမည္ကို ထပ္ထည္႔ မေရးခ်င္ခဲ႔ဘူး။
ကၽြန္မတို႔ နာမည္ေလး သုံးခုနဲ႔ သုံးပြင့္ဆိုင္ ဖိုခေနာက္ ခင္မင္မႈက ဘ၀မွာ လုံေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ခဲ႔တယ္။
ေနာက္တခုက ရန္ေနာင္ပါလာၿပီးကတည္းက ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဖိုခေနာက္ဆိုင္ခင္မင္မႈမွာ အက္ရာ နဲ႔ရာေတြ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ေျပာခဲ႔ၿပီးသလို ရန္ေနာင္ပါလာၿပီးကတည္းက ေ၀လုတေယာက္ တူးမာနဲ႔ ပိုလို႔ ျငင္း ခုန္လာသလို၊ တူးမာကလဲ ေျပာလိုက္ရင္ ေထ႔သလို၊ ေငါ႔သလို၊ ရိသဲ႔သဲ႔ ခနဲ႔တဲ႔တဲ႔ အေျပာေတြ အျပဳအမူေတြက ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ရန္ေနာင့္ အေပၚ မၾကည္လင္ စိတ္ကို ပို ေနာက္က်ိေစတယ္။ ရန္ေနာင္႔ကုိ အေလးေပးၿပီး ေ၀လုကို ပထုတ္သလို ျဖစ္ေနတဲ႔ တူးမာကို စိတ္ခုမိတယ္။
ဒါက ငယ္ငယ္တုန္း အရြယ္၊ ကေလးဘ၀က ခံစားခ်က္ေပါ႔။
ထူးဆန္းတာက အရြယ္ေရာက္ အပ်ဳိေပါက္ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ ရန္ေနာင့္ အေပၚ ကၽြန္မအျမင္ေတြ ေျပာင္း လာတယ္။ ရန္ေနာင္နဲ႔ တူးမာ နီးစပ္မႈကို လက္ခံလာတယ္။ တူးမာတေယာက္ ရန္ေနာင္နဲ႔ တတြဲတြဲ လုပ္ေနခ်ိန္မွာ အထီးက်န္ ေ၀လုကို အေဖၚျပဳေနရတာကို ေက်နပ္မိလာတယ္။
ေ၀လုက ရန္ေနာင့္ အေၾကာင္း အျပစ္ေျပာရင္ ကၽြန္မ ရန္ေနာင့္ ဘက္က ကာကြယ္မိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ရန္ေနာင့္အေပၚ ကၽြန္မ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည္႔ စင္းလုံးေခ်ာ ခင္မင္လို႔ေတာ႔ မဟုတ္။ ဘာေၾကာင့္ ကာကြယ္ ေျပာမိတယ္ မသိ။
“နင္ ထင္လို႔ပါဟယ္။ သူက အဲသလိုမဟုတ္ပါဘူး။ လူေကာင္း တေယာက္ပါ” ဆိုေတာ႔ ေ၀လု မၾကည္ဘူး။
“ငါတို႔ သူငယ္ခ်င္း မဟုတ္တယုတ္ လူနဲ႔ နီးစပ္သြား၊ မေကာင္းတဲ႔ သူနဲ႔ တြဲတာ စာရင္ ရန္ေနာင့္လို အေၾကာင္းသိသူနဲ႔ ျဖစ္သြားတာ ပို မေကာင္းဘူးလား။ ကိုယ္႔သူငယ္ခ်င္း ကိုယ္႔လူရင္းနဲ႔ အတြဲ ျဖစ္သြားတာ ငါတို႔ ၀မ္းမသာ သင့္ဘူးလား။” အဲသည္လို ေမးလိုက္ရင္ သူ ေတြေ၀ သြားတယ္။
ေ၀လုကို အဲသလိုေျပာသလို တူးမာကိုလဲ ကၽြန္မ ရန္ေနာင္နဲ႔ လိုက္ဘက္ေၾကာင္း၊ ေရြးခ်က္ မွန္ေၾကာင္း ေျပာမိတယ္။ အစပထမ ရန္ေနာင္က သေဘာက်ေပမယ္႔ တူးမာက လက္ခံဘို႔ အင္တင္တင္ ျဖစ္ေနပုံပဲ။ ဘာကို ေတြးၿပီး ဘာ႔ေၾကာင့္ တုန္႔ဆိုင္း ေနတယ္ မသိေပမယ္႔ ကၽြန္မကလဲ တူးမာနဲ႔ေတြ႔တိုင္း ရန္ေနာင့္ကိုလက္ခံဘို႔ တိုက္ တြန္းေျပာမိၿပီး ရန္ေနာင္နဲ႔နီးစပ္ဘို႔ တြန္းတြန္း ထိုးထိုး လုပ္မိတယ္။
သည္လိုနဲ႔ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္နဲ႔ ခ်စ္သူရည္းစားေတြ ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။
ကာယကံရွင္ ႏွစ္ဦးမွာ ရန္ေနာင္ကေတာ႔ ေက်နပ္ ေပ်ာ္ျမဴးေနတာ သိသာေပမယ္႔ တူးမာကေတာ႔ အိုက္တင္ လုပ္ ေနတာလား၊ ရွက္ ေနတာလား။ ရည္းစားရၿပီးမွ ပိုၿပီး အိေျႏၵရ၊ တည္တန္႔သြားသလိုပဲ။ ကၽြန္မတို႔ က်န္သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္မွာလဲ သူတို႔ အတြဲျဖစ္သြားတာကို ကၽြန္မက ေက်နပ္အားရ ၀မ္းသာမိေပမယ္႔ ေ၀လု ကေတာ႔ မထုံတက္ေတး။ အေရးမထား သလိုလို။
တကယ္ေတာ႔ တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္ တရား၀င္ လက္တြဲၾကတာမွာ ရန္ေနာင္ကေတာ႔ သူ ခ်စ္ေနရသူက သူ႔ကို လက္ခံလို႔ ၀မ္းသာခဲ႔ေပမယ္႔ ကၽြန္မက ဘာေၾကာင့္ ၀မ္းသာမိတာလဲ ….  ကိုယ္႔ ၀မ္းနာ ကိုယ္႔ဘာသာပဲ သိပါတယ္။
 
X                                        X                                        X
 
ကၽြန္မတို႔ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးၾကေတာ႔ ေရွ႕ဆက္တဲ႔ ပညာေရးခရီးမွာ တသီးတသန္႔ လမ္းခြဲ လိုက္ ၾကရတယ္။
ေ၀လုက သူ႔တီး၀ိုင္းနဲ႔ ပို အခ်ိန္ေပးခ်င္လို႔ ဆုိၿပီး စာေပးစာယူသင္တန္းနဲ႔ အေ၀းေရာက္ ဘြဲ႔ ယူမယ္ ေရြးတယ္။
တူးမာကလဲ ရုံးတရုံးမွာ အလုပ္သင္ ၀င္လုပ္ၿပီး ညေနပိုင္း သင္တဲ႔ ေက်ာင္းကို ဆက္တက္တယ္။
ရန္ေနာင္က တနယ္တေက်း၊ ခပ္ေ၀းေ၀းက ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္း သြား တက္ခဲ႔တယ္။
ကၽြန္မတေယာက္ပဲ ကိုယ္ေနတဲ႔ အိမ္နဲ႔ မနီးမေ၀းမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းကို ဆက္တက္ရတယ္။
တကၠသီလာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြ အသစ္ေတြ ေတြ႔ရ၊ ေပါင္း သင္းရေပမယ္႔ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြကိုပဲ သတိရေနတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ တြဲ သြားလာ ေပ်ာ္ပါး ခဲ႔ရတာေတြကိုပဲ လြမ္းတ ေနမိတယ္။
ရန္ေနာင္တေယာက္ အေ၀းမွာမို႔ လြမ္းေနတာလား မသိ။ တူးမာကို ေတြ႔လိုက္ရရင္ သူ႔မ်က္ႏွာက မေကာင္း။ ဟုိတုန္းက ရႊန္းလဲ႔တဲ႔ မ်က္လုံးေလးေတြ၊ အခုေတာ႔ ေမွးေမွး မိႈင္မိႈင္။ လူကလဲ ငိုင္ တိုင္တိုင္။
အစက တူးမာနဲ႔ ရန္ေနာင္နဲ႔ ရည္းစား မျဖစ္ခင္က ေ၀လုက စိတ္ပူပင္စြာနဲ႔  ‘လူေတြ တမ်ဳိး ထင္မယ္’ ဆိုၿပီး ကၽြန္မကို တူးမာနဲ႔ အေဖၚ လိုက္ေပးလိုက္ လို႔ ေျပာရင္ ကၽြန္မက ‘ဟဲ႔ သူက အထင္ ခံခ်င္ေနတာ။ တူးမာက သေဘာက်ေနတာ။ ရန္ေနာင္ ဘယ္ေတာ႔ ေျပာမလဲ ေစာင့္ေနတာ’ ျပန္ေျပာမိခဲ႔တယ္။
တူးမာတေယာက္ ရန္ေနာင့္ကို သေဘာက်သလား၊ ဘာလား မသိေပမယ္႔ တဘက္သတ္အေတြးနဲ႔ ကၽြန္မ ထင္ေၾကးေပးၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ နီးစပ္ဘို႔ကို တြန္းတြန္းထိုးထိုး လုပ္မိတယ္။ ႏႈတ္ဆြံ႔ေနတဲ႔ ရန္ေနာင္ကို အားမလို အားမရနဲ႔ တြန္းအားေပးဘို႔ ‘ဟို တေယာက္ကလဲ သည္ေလာက္ အထာေပးတာေတာင္ မေျပာေသးဘူး။ နင့္သူငယ္ခ်င္းကို တြန္း ေပးလိုက္ဦး။’ လို႔ ေ၀လုကို ေျပာမိတယ္။
ကၽြန္မ အဲသည္လို ေျပာေတာ႔ ေ၀လု ၿငိမ္က်သြားတယ္။ ကၽြန္မ အႀကံေပးသလို ရန္ေနာင့္ကို သူ တိုက္ တြန္းသလား၊ ဘာလားေတာ႔ ကၽြန္မလဲ မသိ။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ အျမင္ေတာ႔ ေ၀လုတေယာက္ တူးမာကို ရန္ေနာင္နဲ႔ သိပ္ မနီးစပ္ ေစခ်င္သလိုပဲ။
‘နင့္ သူငယ္ခ်င္းက ကဲကို ကဲတယ္။ ေယာက်္ားေလးကို စ ႀကိဳက္ရတယ္ လို႔။’ ဆိုၿပီး တူးမာကို အျပစ္ ေျပာခဲ႔ဘူးတယ္။
သည္ေတာ႔ ေ၀လုကို ေစ႔ေစ႔ပါေအာင္ မ်က္လုံးခ်င္း ဆိုင္ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မ ေျပာလိုက္ ေမးလိုက္မိတယ္။
“ဟဲ႔ သူလဲ လူပဲ။ သူ႔မွာလဲ အသဲနဲ႔။ လူတိုင္းမွာ အသဲနဲ႔။ လူတိုင္း ခ်စ္တတ္တယ္။ နင္ေရာ မခ်စ္တတ္ ဘူးလား။ အသဲ မရွိဘူးလား။ ေျပာ။”
ကၽြန္မ ေမးတာကို ေ၀လု ဘာမွ မေျဖပဲ မ်က္ႏွာလႊဲသြားတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာကို မျမင္ရေတာ႔လို႔ သူ႔ မ်က္ ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲကို မျမင္ႏိုင္ေတာ႔၊ သူ႔ အတြင္းစိတ္ကို မခန္႔မွန္းႏိုင္ခဲ႔ေပမယ္႔ ကၽြန္မစိတ္ထဲ သံသယကေလးေတြ ေတာ႔ ၀င္ေနခဲ႔ပါတယ္။
ေ၀လုတေယာက္ တူးမာအေပၚ ရွိသင့္ ထားသင့္တာထက္ ပိုလို႔မ်ား သံေယာဇဥ္ တြယ္ေနသလား … ဆိုတာ။
တဘက္က မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး ေတြးမိေပမယ္႔ လက္ေတြ႔အျမင္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အမူအယာေတြ ပ်က္ေနခဲ႔ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ေနာင္နဲ႔ တူးမာ တရား၀င္ ခ်စ္သူရည္းစားေတြ ျဖစ္သြား အၿပီးမွာ တူးမာနဲ႔ ေ၀လု ပိုၿပီး အေန ေ၀း သြားၾကသလိုပဲ။ တကယ္ေတာ႔ ေ၀လုဘက္က ေရွာင္ဖယ္ဖယ္ အေနေ၀း သလိုလို ျဖစ္ခဲ႔သလိုပဲ။ တူးမာကေတာ႔ ေ၀လုကို အတင္းလိုက္ရွာ၊ ဆက္သြယ္မႈ ရေအာင္ လုပ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ေ၀လုက ေရွာင္ေနသလိုပဲ။ ေ၀လု ဖယ္ေရွာင္ေနႏိုင္ေအာင္လဲ ကၽြန္မက အားေပးကူညီမႈ ျပဳခဲ႔မိတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲေတာ႔ မေျဖခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ တူးမာကို ေ၀လုထက္ စာရင္ ရန္ေနာင္နဲ႔ ပိုၿပီး နီးစပ္ေစခ်င္ မိခဲ႔တာ အမွန္။
တူးမာအိမ္က လူႀကီးေတြကလဲ တူးမာကို ေ၀လုထက္စာရင္ ရန္ေနာင္နဲ႔ ပိုလို႔ နီးစပ္ေစခ်င္ခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘာေၾကာင့္ နီးစပ္ေစခ်င္ခဲ႔တယ္ ဆိုတဲ႔ ဆႏၵအရင္းခံျခင္း မတူၾကတာေတာ႔ ကၽြန္မ ကိုယ္႔ဘာသာ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ သိပါတယ္။
မေျဖခ်င္တဲ႔ သည္အေၾကာင္း၊ ဘာ႔ေၾကာင့္ တူးမာကို ရန္ေနာင္နဲ႔ နီးစပ္ေစခ်င္တယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ ေသရာပါ ယူသြားမယ္႔  ကိုယ္ပိုင္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ တခုပါ။ လူေတြသိခဲ႔ရင္ ကၽြန္မအေပၚ မွားတယ္၊ မွန္တယ္ ေ၀ဖန္ ၾကဦးမယ္။ ေ၀လု သိရင္လဲ မွားတယ္၊ မွန္တယ္။ လုပ္သင့္တယ္၊ မလုပ္သင့္ဘူး အေျပာ ခံေနရဦးမယ္။
ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ၊ ဘယ္လို ထင္ထင္ ကၽြန္မကေတာ႔ ကိုယ္မွန္တယ္ ထင္လို႔ လုပ္ခဲ႔မိတာ၊ ကိုယ္ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ႔တာကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ျဖစ္ေစခဲ႔တယ္။
ေ၀လုရဲ႕ ေၾကကြဲတဲ႔အသြင္၊ တူးမာရဲ႕ လြမ္းတသသ သြင္ျပင္ေတြကို တေန႔က်ရင္ ကၽြန္မ အသြင္ေျပာင္း ေပးႏိုင္မယ္ ယုံၾကည္ခဲ႔တယ္။ တေန႔က်ရင္ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္း ေလးေယာက္ ငယ္စဥ္ကလို ၿပံဳးတေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႔ လက္တြဲ ေပ်ာ္ပါးႏိုင္ၾကလိမ္႔မယ္လို႔ ယုံၾကည္ခဲ႔တယ္။ သည္လို ျဖစ္ေအာင္လဲ အေျခအေနေတြကို ဖန္တီး ျပဳျပင္ဘို႔ ကၽြန္မ ကိုယ္႔ဘာသာ စိတ္ကူး၊ အေတြးနယ္ထဲ အစီအစဥ္ေတြ ဆြဲခဲ႔တယ္။
ဒါေပမယ္႔ေပါ႔ေလ …။
အသိဥာဏ္ မျပည္႔၀၊ ရိုးအလြန္းတဲ႔ ကၽြန္မ၊ ဘ၀ကံ ဆိုတာ ကိုယ္လိုခ်င္သလို ဖန္တီးလို႔ မရဘူးဆိုတာ သိမွတ္ လိုက္ရပါတယ္။ လူ႔ဘ၀ ဇာတ္ခုံမွာ ကံဇာတ္ဆရာ ေစခိုင္းသလိုသာ ကၾကရမယ္။ ကၽြန္မတို႔လို ပါ၀င္ ကျပေနတဲ႔ မင္းသား မင္းသမီးေတြ၊ ဘယ္လိုပဲ ဇာတ္ညႊန္းကို ေျပာင္းဘို႔ က်ဳိးစားေပမယ္႔ ဒါရိုက္တာ ‘ကံ’ ကို ဘယ္လိုမွ စည္းမေက်ာ္ႏိုင္ဘူး။ သူ စီမံရာကို နာခံ၊ သူ ဆြဲတဲ႔ ဇာတ္လမ္းအတိုင္းပဲ သြားရမယ္ဆိုတာ တန္ဘိုး ႀကီးစြာ ေပးလို႔ သိလိုက္ရပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး ရန္ေနာင္တေယာက္ ျပန္မလာေတာ႔၊ တူးမာတေယာက္ အေ၀းကို တိတ္ဆိတ္စြာ ေျပာင္း သြားၿပီးတဲ႔ အေနာက္မွာ ကၽြန္မနဲ႔ ေ၀လုပဲ က်န္ခဲ႔ေတာ႔တယ္။
ငယ္ငယ္က သူငယ္ခ်င္း ေလးေယာက္မွာ ႏွစ္ေယာက္ က်န္ေသးတာ ေတာ္ေသးတာေပါ႔ ေတြးမိတယ္။
အထူးသျဖင့္ ကၽြန္မ အနားမွာ က်န္ခဲ႔သူဟာ တူးမာလဲ မဟုတ္၊ ရန္ေနာင္လဲ မဟုတ္ပဲ ေ၀လု ျဖစ္ေနလို႔ ပိုၿပီး စိတ္ဘ၀င္ က်မိတယ္။
 
X                                        X                                        X
 
ကၽြန္မတို႔ တုိက္နေဘးမွာ ေရတမာပင္ေတြ ရွိပါတယ္။
အရင္က သူငယ္ခ်င္းတစု စုေ၀းေလ႔၊ အရိပ္ခို ကစားေလ႔ရွိတဲ႔ ေရတမာပင္ေအာက္မွာ တေယာက္တည္း ဂစ္တာ တီးေနတဲ႔ ေ၀လုကို ေတြ႔လို႔ ကၽြန္မ သူ႔နေဘးကို သြား ထိုင္လိုက္မိတယ္။
ဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ေရးသားခဲ႔ၿပီး အဆိုေတာ္ စိုင္းထီးဆိုင္ သီဆိုခဲ႔တဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ ‘ေပ်ာက္ဆုံး ေနေသာ နိဗၺာန္ဘုံ’ သီခ်င္းကို ေ၀လုက တိုးတိုးေလး တီးေနတယ္။ သူ႔နေဘးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္၊ တီးလုံးသံကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္မ တိုးတိုးေလး လိုက္ညီးမိတယ္။
“အပူအပင္ကင္းတဲ႔ ကေလးေလး ဘ၀ကို တခါ ျပန္ၿပီး ရခ်င္ေသးတယ္။ အျပစ္မရွိေသးတဲ႔ ကေလးေလး ဘ၀ကို တခါ ျပန္ၿပီး ရခ်င္ေသးတယ္။”
“ျဖဴစင္တဲ႔ ႏွလုံးသားေလးဟာ အေရာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စြန္း ေနပါၿပီ။”
သီခ်င္းကို တိုးတိုးေလး လိုက္ညီးေနရာက ကၽြန္မ ဆိုင္းမဆင့္ ဗုံမဆင့္ ေမးလိုက္မိတယ္။
“နင္ ဘယ္႔ႏွယ္႔ ေနေသးသလဲ။”
ကၽြန္မ ေမးခြန္းကို နားမလည္သလို မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ ၾကည္႔ၿပီး ေ၀လု ျပန္ေမးတယ္။
“လုပ္ျပန္ၿပီ အစ မရွိ၊ အဆုံး မရွိ ေမးခြန္း။ ငါက ဘာကို ဘယ္႔ႏွယ္ ေနရမွာလဲ။”
သည္မွာ ကၽြန္မ သူ႔ကို ေစ႔ေစ႔ၾကည္႔ၿပီး ေျပာမိတယ္။
“တူးမာကို လြမ္းေနေသးသလား။”
ေမးမယ္႔သာ ေမးရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ရယ္ မသိ … သူဘယ္လို ျပန္ေျဖမယ္ဆိုတာ သိေနသလို၊ သူ ျပန္ ေျဖမယ္႔ အေျဖကို မၾကားရဲဘူး။ ကၽြန္မ ရင္ထဲ တထိန္းထိန္း ခုန္ေနတယ္။ ကၽြန္မ ေမးခြန္း ၾကားလိုက္တာမွာ ဂစ္တာႀကိဳးေတြအေပၚ ေျပးလႊား ေဆာ႔ကစားေနတဲ႔ သူ႔လက္ကေလးေတြ တန္႔သြားတယ္။ ဂစ္တာကို ေပြ႔ပိုက္ၿပီး ေ၀လု မိႈင္က်သြားသလိုပဲ။ တကယ္ပဲ ေတြမိႈင္သြားတာလား၊ ကၽြန္မ ထင္မိတာလား။
သူ တကယ္ မိႈင္က်သြားတာမဟုတ္ပဲ ကၽြန္မစိတ္က ထင္မိတာပဲ ျဖစ္ပါေစ ကိုယ္႔ဘာသာ ေတြးရင္း ဆက္ ေျပာလိုက္မိတယ္။
“သူကေတာ႔ ငါတို႔ကို ေမ႔ေလာက္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ နင္ သူ႔ကို သတိရတုန္းလား။ နင့္ စိတ္ထဲမွာ …”
ေမးေနရင္း ဘာလို႔ရယ္ မသိ၊ ကၽြန္မ အသံက တိမ္၀င္သြားတယ္။ ေမးေနရင္း အသံက ရပ္သြားေပမဲ႔ မ်က္လုံးခ်င္း အၾကည္႔ခ်င္း ဆိုင္ မိေနလို႔ ကၽြန္မ ေမးခ်င္တာကို မ်က္လုံးအၾကည္႔ကေနတဆင့္ သူ အဆုံးထိ ၾကား လိုက္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဘာမွ ျပန္မေျဖပဲ အသံတိတ္ေနလို႔ မ၀န္႔မရဲနဲ႔ပဲ ကၽြန္မ  ထပ္ေမးမိတယ္။
“နင့္ ရင္ထဲမွာ သူ႔ကို စြဲလမ္းတုန္းပဲလား ေ၀လု။”
“ဘာကို စြဲလမ္းရမွာလဲ”
ကၽြန္မ ေမးတာကို ဖုံးကြယ္လိုတဲ႔ အသံနဲ႔ မသိဟန္ေဆာင္ ေျဖလို႔ ကၽြန္မ မဲ႔ၿပဳံး ၿပဳံးမိတယ္။ နာက်င္စ ျပဳ လာတဲ႔ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ အသံ မတုန္ေအာင္ ထိန္းၿပီး ကၽြန္မ က်ဳိးစား ေျပာလိုက္မိတယ္။
 “အခ်င္းခ်င္းေတြ၊ ငါ သိပါတယ္။ နင္ သူ႔အေပၚ ဘယ္လို ဆိုတာကို။”
ကၽြန္မ စကား အဆုံးမွာ ေ၀လု သက္ျပင္းရွည္ တခ်က္ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ခ်လိုက္တယ္။ ေခတၱခဏ ေတြ ေတြႀကီး အေ၀းကို ေငးၾကည္႔ေနတယ္။ ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ ေရာက္သြားတယ္ မသိသူ၊ ေျခရာေဖ်ာက္ ေျပးသူ၊ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါလ်က္ ကၽြန္မတို႔ကို အဆက္အသြယ္ မလုပ္၊ အဆက္ျဖတ္သြားသူ၊ ေ၀းရာကို စြန္႔ခြာသြားသူကို သူ မွန္းဆ ရွာေနတာလား။ ဘာျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္ေရာက္ေနတယ္ တမ္းတေနေလသလား။
မ၀န္႔မရဲနဲ႔ သူ႔မ်က္ႏွာကို အကဲခတ္၊ သူ႔ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို မွန္းဆဘို႔ က်ဳိးစားေနမိခ်ိန္မွာ ေ၀လု ကၽြန္မကို လွည္႔ ၾကည္႔တယ္။ ရီေ၀ေ၀ သူ႔အၾကည္႔က တစုံတရာကို လြမ္းတေနတာ သိသာ ထင္ရွားလြန္းတယ္။  သူလြမ္းတေနတဲ႔ အရာဟာ နေဘးက ကၽြန္မ မဟုတ္တာ ေသခ်ာသလို၊ အေ၀းက …… ေတြးရင္း ကၽြန္မ ရင္ထဲ တဆစ္ဆစ္ နာလာတယ္။ မြမ္းက်ပ္လာတယ္။ ကၽြန္မ ရင္တြင္း ခံစားေနရတာေတြ သူ႔ကို ေျပာျပ ရင္ဖြင့္လိုက္ရရင္ ေ၀ဒနာ သက္သာမယ္ လို႔ ထင္မိတယ္။
ထိုအခ်ိန္မွာပဲ အရည္ေ၀႔လယ္ေနတဲ႔ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ကၽြန္မကို ၾကည္႔ၿပီး သူက ေျပာတယ္။
“နင္ သိေနရင္လဲ ဘာလို႔ ေမးေနလဲ အိခ်ဳိရယ္။ သည္အေၾကာင္းေတြ ငါ ေမ႔လိုက္ခ်င္ၿပီ။ မေျပာခ်င္ဘူး။ ရင္ နာတယ္။”
“ေမ႔လိုက္ခ်င္ရင္ ေမ႔လိုက္ေပါ႔။ အတိတ္ကို ေမ႔ၿပီး အသစ္ စေပါ႔။”
“ေအာ္ အိခ်ဳိရယ္။ တစ္၊ ႏွစ္၊ သုံး၊ ေပ်ာက္ေစ ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္း ေမ႔လို႔ရရင္ အေကာင္းဆုံးေပါ႔။ ငါလဲ အဲသလို သိပ္ ျဖစ္ခ်င္တာေပါ႔။ အခုေတာ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခံစားခဲ႔ရတဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္း ဖ်က္လို႔ မရဘူး ေလဟာ။”
“ဟုတ္ပါတယ္။ ငါ သိပါတယ္။ ႏွစ္ရွည္ လမ်ား ခံစားခ်က္ကို ဖ်က္လို႔ မရဘူး … ဆိုတာ။”
သူ႔ကို ေျပာမိတဲ႔ ကၽြန္မအသံ၊ ေလွာင္စစ ျဖစ္ေနတာ ကိုယ္႔ဘာသာ သတိျပဳမိတယ္။ သည္မွာ ေ၀လုက မခ်ိတင္ကဲအသံနဲ႔ ေပါက္ကြဲေတာ႔တယ္။ သူ႔မ်က္လုံးအိမ္အတြင္းမွာ မ်က္ရည္ၾကည္ေတြ ျပည္႔လွ်ံတက္လာတယ္။
“ဟုတ္တယ္။ သည္ ခံစားခ်က္ကို ႏွစ္ရွည္ လမ်ား မ်ဳိသိပ္ခဲ႔ရတာ၊ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အနီးကပ္ ပါးစပ္ ပိတ္ထားခဲ႔ရတဲ႔ ငရဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အခံရခက္တယ္။ ငါ အသိဆုံး။”
တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနတဲ႔ ေ၀လု ႏႈတ္ခမ္းေလးေတြကို ၾကည္႔ၿပီး ကၽြန္မလဲ စိတ္ထဲ ထိခိုက္မိတယ္။ ေ၀လုတေယာက္ ရင္ထဲ ဘယ္လို ခံစားေနရတယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မ တကယ္ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔နေဘးကို ပိုလို႔ တိုးကပ္ ထိုင္လိုက္မိတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဂစ္တာကို ပိုက္ထားတဲ႔ သူ႔လက္ဖမိုးအေပၚ ကၽြန္မ လက္ေလးနဲ႔ အသာ ပြတ္ သပ္ ေပးမိတယ္။
တဆတ္ဆတ္ခုန္ေနတဲ႔ ရင္ေၾကာင့္ တုန္ရီေနတဲ႔ႏႈတ္ခမ္းကို ထိမ္းၿပီး ရင္ထဲမွာ အႏွစ္ႏွစ္၊ ကာလၾကာ ရွည္ မ်ဳိသိပ္ထားခဲ႔ ရတာကို အားတင္း ေျပာလိုက္မိတယ္။
“နင္ က်ခဲ႔တဲ႔ ငရဲ ဘယ္ေလာက္ အခံရဆိုးသလဲ ငါသိတယ္ ေ၀လု။ ငါ အသိဆုံး။”
သူ႔လက္ကို ပြတ္သပ္ေပးေနရာက ကၽြန္မ လက္ႏွစ္ဘက္နဲ႔ တင္းတင္း ဆုတ္ကိုင္လိုက္ၿပီး …
“နင့္လိုပဲ ငါလဲ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ပါးစပ္ ပိတ္ထားခဲ႔ရတယ္။ သည္ငရဲကို ငါလဲ ခံခဲ႔ရတယ္။ ဘယ္လို အခံရ ခက္တယ္ ငါ အသိဆုံးပါ ေ၀လုရယ္။”
တအံ႔တၾသ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ေ၀လု ၾကည္႔လိုက္ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ သူ႔ မ်က္လုံးအိမ္အထဲ နက္နက္နဲနဲ စူးရွစြာ ၾကည္႔ၿပီး အားတင္းလို႔ ဆက္ေျပာလိုက္မိတယ္။
“နင့္ အနားမွာ ငါ ရွိေသးတယ္ ေ၀လု။ တူးမာ နင့္ကို ထားခ်န္ခဲ႔သလို ငါ ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ဘူး။ စိတ္ခ်။”
 
X                                        X                                        X
 
သူသူကိုယ္ကိုယ္ အသဲေပၚ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေလးေတြ ရွိပါလိမ္႔မယ္။
ေရးထားတဲ႔ အမည္ေတြ အခ်ိန္ၾကာရင္ ေ၀၀ါး ျပယ္ပ်က္ သြားႏိုင္ေပမယ္႔ ထြင္းထားတဲ႔ အမည္ေတြ ကေတာ႔ မပ်က္မဆီး တသက္ ၿမဲေနေတာ႔မွာပါ။
ေနာက္ၿပီး သည္အမည္ေလးေတြကို ခပ္ထားတဲ႔ ေဘာင္ေတြကလဲ မေျပာင္းမလဲ တည္ၿမဲေနႏိုင္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က သည္ေဘာင္ေတြကို ေျပာင္းခ်င္ၾကတယ္။ ေျပာင္းဘို႔ က်ဳိးစားၾကတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သည္ ေဘာင္ကေလးေတြက  ေျပာင္းခ်င္တိုင္း လြယ္လြယ္ ကူကူ ေျပာင္းလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။
တျခားလူေတြေတာ႔ မသိ။ ကၽြန္မအတြက္ကေတာ႔ ……
 
X                                        X                                        X
 
ကၽြန္မ ဘ၀မွာ အခ်စ္ဆုံး သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။

ေ၀လု ရယ္၊ တူးမာ ရယ္။

ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ကၽြန္မအတြက္ အေ၀းဆုံးမွာ …..

 
 
ေလးစားစြာျဖင့္ -
မာလုစံ
မတ္လ ၂၅ ရက္၊ ၂၀၁၄
 
 
 
 

No comments: